Symptomer

Her også er det litt sånn annenhver dag ish - har vært det fra start, har lest at det er helt normalt! Slik jeg har forstått det, henger det sammen med hcg-stigning og kroppens tilvenning til hormonene:happy:
Her går det også veldig opp og ned. Kan ikke huske jeg hadde så mange symptomer sist heller. Får håpe det er normal :) hvert fall godt å høre at vi er flere

Jeg ble kvalm fra 3+6 denne gangen.. ikke oppkast, men kvalm og uggen gjennom hele dagen. Ca. samme kvalme som sist, men det startet mye tidligere nå. Bruker Embagyn (samme som Xonvea), men merker egentlig ingen voldsom effekt. I forrige svangerskap gikk kvalmen over etter første trimester, så krysser fingrene for det nå også :)
krysser fingrene for det! Det gjør jo som regel det, bare jeg som er en dårlig gravid

Fått kvalme og oppkast tidlig alle ganger jeg har vært gravid.. Helt grusomt.
Denne gangen la jeg og legen min en plan før jeg ble gravid å reseptene lå klare i god tid. Startet på postafen med en gang jeg kjente antydning til kvalme, følte det hjalp. Helt til det ikke hjalp lengre.. Gikk på det en uke å har nå gått over til laveste dose xonvea. For øyeblikket å bank i bordet funker det greit. Er ennå kvalm, å ting lukter/smaker grusomt. Har ikke spydd til nå å det er en stor bonus! Prøver å holde meg unna triggere. Tar magnesium og syrenøytraliserende i tillegg, det kan hjelpe, uten at jeg kan garantere det :hilarious: Var bare et forslag fra legen. Skal også behandles med veske om/når jeg begynner å kaste opp.

Håper ikke det blir så veldig ille for deg å at du er rask å be om hjelp, siden du har historie med hg❤️

Ja, vi får se hvordan det blir! Har tatt jernbehandling i dag, og klynger meg til håpet om at det kanskje også kan hjelpe.. Blir hvertfall ikke bedre ved å gå inn i dette med anemi.. har vært lav på jern alle mine svangerskap, så kaaanskje det faktisk hjelper noe hvertfall.

Kvalmen begynner å komme mer og mer her. Jeg måtte sitte og småspise Tuc-kjeks på jobb i dag når det ble for ille, så spørs om jeg må kjøpe inn et lite lager :wtf:

Ja, vi får se hvordan det blir! Har tatt jernbehandling i dag, og klynger meg til håpet om at det kanskje også kan hjelpe.. Blir hvertfall ikke bedre ved å gå inn i dette med anemi.. har vært lav på jern alle mine svangerskap, så kaaanskje det faktisk hjelper noe hvertfall.
HG er faktisk grunnen til anemi i svangerskap! Fordi kroppen ikke klarer å holde på næringsstoffer å derfor ikke klarer å produsere nok hemoglobin.
Høres ut som er lurt tiltak, håper det hjelper litt om ikke annet *krysser fingrene*

Halsbrannen begynner å komme (8+4)... på de to tidligere graviditetene mine så har halsbrann vært det verste.

Jeg har hatt veldig lite symptomer denne gangen, hatt litt mensensmerter i starten og stikking i underlivet ellers så har jeg bare vært skikkelig slapp og helt tom for energi, vil bare sove men siden i går så har jeg hatt en del halsbrann plager på kvelden, verst når jeg skal legge meg. Går inn i uke 7 i morgen, i følge EL beregningen min

Jeg har hatt veldig lite symptomer denne gangen, hatt litt mensensmerter i starten og stikking i underlivet ellers så har jeg bare vært skikkelig slapp og helt tom for energi, vil bare sove men siden i går så har jeg hatt en del halsbrann plager på kvelden, verst når jeg skal legge meg. Går inn i uke 7 i morgen, i følge EL beregningen min
Ser at emojiene ikke blir med… håper det er lesbart!

Har et merkelig symptom med at jeg når jeg hoster så hoster jeg ofte så hardt at jeg brekker meg. I går var det like før jeg måtte kaste opp. Noen andre som har hatt det slik?

Sov 3,5 time etter bhg-levering, så trøttheten er der. Har gjerne duppet en time etter middag de andre dagene. Men fortsatt stort sett eneste symptom. Mindre matlyst og søtsug, samt uvel i perioder i tillegg. Litt svimmel pga lavt blodtrykk, og fryser halvt i hjel pga progesteron. 7+6 i dag.

Fortsatt ikke i nærheten av kvalmen og oppkasten jeg kjente på sist.

Har et merkelig symptom med at jeg når jeg hoster så hoster jeg ofte så hardt at jeg brekker meg. I går var det like før jeg måtte kaste opp. Noen andre som har hatt det slik?
Jeg har hatt det slik i tidligere svangerskap, og kjente antydning til det i går.

Sov 3,5 time etter bhg-levering, så trøttheten er der. Har gjerne duppet en time etter middag de andre dagene. Men fortsatt stort sett eneste symptom. Mindre matlyst og søtsug, samt uvel i perioder i tillegg. Litt svimmel pga lavt blodtrykk, og fryser halvt i hjel pga progesteron. 7+6 i dag.

Fortsatt ikke i nærheten av kvalmen og oppkasten jeg kjente på sist.
Jeg også har frøse mye mer enn jeg pleier. Har ikke tenkt over at det kan ha med graviditeten å gjøre, men det forklarer det jo :laughing002

Den tette nesa har meldt sitt inntog. Noe jeg syns er skikkelig dritt, siden jeg nettopp har klart å kvitte meg med en 15 års otrivin avhengighet

Mye svingninger i symptomer om dagen, er 6+1 i dag. En dag kan jeg være ganske kvalm med vonde bryster. En annen dag er jeg helt i super form, 3 dagen er jeg så trøtt at jeg ikke klarer å sette meg ned uten å sovne i sofaen. Men har slitt en del med murringer og stikkinger, noe jeg ikke gjorde med første.
Skal si at jeg egentlig priser meg hellig at det forløbi er lite for med første sleit jeg med huoermessis fra uke 7 til uke 22.. Og etter det var over så fikk jeg bekkenløsning

Begynte med xonvea for to dager siden. I går merket jeg god effekt frem til 16-tiden. Men i dag så kom kvalmen snikende i 12-tiden. Så må nok øke. Det byr meg litt i mot, da jeg allerede sover minst 3 timer etter barnehagelevering. Kan ligge på sofaen i halvsvime helt til jeg skal hente i bhg. Dvs - får ikke gjort noe i hjemmet :sad015 Dette er bare såå slitsomt:sad010

I går sa jeg til venninnen min at jeg var så glad for at jeg ikke hadde noen symptomer utenom kvalmen. Men i går kveld smalt det, jeg måtte legge meg 19.30, sovet så dårlig pga kvalme, oppblåst og helt uspiselig trøtt. Har mått slutte på adhd medisiner, som igjen gjør at jeg er tiltaksløs og sliten. I dag måtte jeg dra fra jobb 09.30. Hadde ikke sjans å konsentrere meg om det jeg skulle gjøre..

Back
Topp