Symptomer

I dag er jeg skikkelig kvalm! Men kaster ikke opp (foreløpig)… Tips og triks tas i mot med takk! Har legetime mandag. Er 6+3 i dag
Jeg synes det har hjulpet å nippe til enn vannflaske + ha en liten pose med noe snacks i nærheten så jeg ikke blir for sulten, for da kommer den hos meg:hungover:

Jeg blir veldig fort sulten i dag :shifty: Er sulten 10 min etter lunsj liksom. Så stort er ikke det frøet enda, at det burde være nødvendig synes jeg!

Kastet opp et par ganger… Har heldigvis fått i meg litt yoghurt, bær og müsli nå. Håååååper dette var et engangstilfelle. Skal fly på lørdag, og om jeg er sånn som jeg var i dag tidlig så aner jeg ikke hvordan det skal gå:hungover:

Migrenen har virkelig gjort sitt inntog nå :banghead:
Har vært på jobbreise de siste to dagene, så har ikke kunnet ta egenmelding heller. Om det fortsetter sånn må jeg nok få delvis sykemelding som med førstemann, men har virkelig ikke tid til det på jobb...
Når det blir ille sånn som nå blir jeg kvalm også. Eneste gangen jeg kastet opp med førstemann var pga migrene. Gruer meg til flyturen hjem snart :hungover:

Hatt noen dager med utholdelig kvalme om morgenen og mye oppkast. Begynte på kvalmestillende (xonvea) på mandag kveld. Hjulpet mye! Kaster fortsatt opp noe, får noen raske kvalmebølger og brekninger. Men ikke den trykkende kvalmen som har vært!

Hatt noen dager med utholdelig kvalme om morgenen og mye oppkast. Begynte på kvalmestillende (xonvea) på mandag kveld. Hjulpet mye! Kaster fortsatt opp noe, får noen raske kvalmebølger og brekninger. Men ikke den trykkende kvalmen som har vært!
var det vanskelig å få det hos lege?

Jeg er såå kvalm.. Sånn at jeg ikke kan sjekke mobilen mens jeg går, høre på musikk/podcast mens jeg sykler/tar buss, ikke løpe etc. Arbeidsevnen er svekka å, dyp konsentrasjonsarbeid (skriving) er vanskelig. Forteller dere andre det til sjefen når det går ut over arbeidsevnen? Har kontorjobb og sjefen merker det nok ikke sånn som det er nå, men mulig hun syns det er dumt at jeg venter flere uker med å fortelle at "forresten, jeg har ikke fått gjort like mye, kanskje 80 % av vanlig innsats, pga. kvalme".

Jeg er såå kvalm.. Sånn at jeg ikke kan sjekke mobilen mens jeg går, høre på musikk/podcast mens jeg sykler/tar buss, ikke løpe etc. Arbeidsevnen er svekka å, dyp konsentrasjonsarbeid (skriving) er vanskelig. Forteller dere andre det til sjefen når det går ut over arbeidsevnen? Har kontorjobb og sjefen merker det nok ikke sånn som det er nå, men mulig hun syns det er dumt at jeg venter flere uker med å fortelle at "forresten, jeg har ikke fått gjort like mye, kanskje 80 % av vanlig innsats, pga. kvalme".
Min plan er å fortelle det til sjefen hvis jeg blir mye kvalm. Jeg forholder meg til mange mennesker ila en arbeidsuke, og kalenderen er stappfull med møter helt frem til sommerferien. Blir jeg mye borte, så må jeg si det for å kunne ha en plan. Også deilig å ha fortalt det til én sjef.

Jeg har vært i assistert befruktning, og vi skulle egentlig i gang med nytt forsøk i løpet av helgen etter tre mnd med pausesykluser. Tok egentlig bare en random test jeg regnet med at ble negativ, for har ingen symptomer utenom normalt (tenkte mer pms). Reagerer litt på lukt, og kvalm. Noen stikk i høyre side av livmor. Tunge bryst og er psyko trøtt, men ikke noe unormal enn vanlig. Strekene på testene mine blir sterkere hver dag, og i følge Chatgpt så er utviklingen helt riktig og bra. Regner med at det kommer mer symptomer etterhvert.

Jeg har ikke kastet opp ennå, men går rundt og er så kvalm at det kjennes ut som jeg må kaste opp hvert sekund nesten. Kjempesliten fortsatt. Og tidligere i dag begynte jeg å storgråte kun fordi jeg var sulten og for sliten til å lage noe.

Nei, ikke i det hele tatt. Fikk det med engang jeg spurte. Tror det er ganske lavterskel. Det er dyrt da...
Helt motsatt her, fikk ikke da det ikke var fare for dehydrering eller så mye spying at det kunne gå utover fosteret. Men veldig glad i legen og hans holdninger (god på psykisk-fysisk kobling, kosthold, ser helhetlig på helse etc.)

Fortalte det til sjefen og en nær kollega i dag. Etter at jeg spydde for 2. gang ila. arbeidsdagen og så helt forferdelig ut, og de spurte om det gikk bra med meg.. tok det veldig fint, fikk gratulasjon og klem også :Heartpink

Kvalm og uggen, og eneste som hjelper er å spise. Så jeg spiser som en hest. Kan bli interessant denne vektøkningen ja :hilarious:

Back
Topp