Symptomer

Ja, glad for det, men migrenen unner jeg ikke min verste fiende heller :dead: Håper den holder seg unna en stund til.
Hehe det blir veldig spennende å se om noen har flere enn en i alle fall :smiley-bounce012
Ja migrene høres forferdelig ut. Men kvalme kan man ihvertfall få gjort noe, selv om det føles ut som om man er i bakrus hele dagen. Klarte bare 15 min husarbeid i dag, og var sofa-mamma i den 1.5-timen jeg var alene med 5-åringen:smiley-ashamed004

Ja migrene høres forferdelig ut. Men kvalme kan man ihvertfall få gjort noe, selv om det føles ut som om man er i bakrus hele dagen. Klarte bare 15 min husarbeid i dag, og var sofa-mamma i den 1.5-timen jeg var alene med 5-åringen:smiley-ashamed004
Har piller for migrenen også, men de fungerer ikke alltid, og jeg syntes det er ubehagelig å ta de når jeg er gravid.
Huff, det høres grusomt ut. Håper det gir seg litt snart!

Jeg har også mye bedre luktesans selvom jeg kun er 4+3. Har oppdaget hvem som bruker altfor mye skyllemiddel i klesvasken på jobb hvertfall, det har jeg sjeldent ofret en tanke før :laughing002

Jeg har også mye bedre luktesans selvom jeg kun er 4+3. Har oppdaget hvem som bruker altfor mye skyllemiddel i klesvasken på jobb hvertfall, det har jeg sjeldent ofret en tanke før :laughing002
Min økte luktesans kom veldig i går 4+5, og gikk forbi en skikkelig hasjbule i stad kunne jeg lukte, og tenkte at politiet burde ha gravide damer som narkohunder :glasses9

Sovna vel 8, en time etter ungen, men da hun hadde sin andre oppvåkning som tok litt tid å fikse våkna jeg nok til å bli SULTEN så måtte ta meg litt mat. Håper jeg får sove nå!

Glemte å nevne at synet har endret seg. Ser dårligere. Ser tv og spisestua bedre fra sofaen med lesebrillene på, merkelig. Sliter også med å lese etiketter uten lesebriller nå. Var ikke sånn for bare et par uker siden. Leste akkurat at det er vanlig i graviditeten pga. hormonene. Flere som merker endringer i synet?

*følsomt emne*.Jeg må desverre forlate januarbabyene..men ønsker dere alle lykke til videre i graviditeten ❤️igår kveld fikk jeg akutte voldsomme magesmerter med en liten blødning..endte fort på legevakten og innen 1,5time(etter innvendig ul,osv),endte jeg desverre på op.bordet pga graviditet utenfor livmoren alt gikk så fort,var bekymret og skjønte fort det kan være veldig alvorlig, så det var enda godt de tok det seriøst på legevakten etterhvert (hadde en uheldig kommentar fra en lege om at"i uke 6 må det gå naturens gang"..dette føles virkelig smertefullt,verre enn nyresten/fødsel syns jeg, så jeg fikk heldigvis sagt at det var mer enn vanlig smerter,selvom jeg aldri har hatt en abort før..det er jo veldig trist å miste nå,men "trøster"meg litt med at embryoet ikke kunne reddes eller utvikles normalt med den plasseringen...fjernet eggleder,men ikke eggstokk,fikk klar signal om at jeg kan prøve bli gravid om noen mnd..er redd for dette skjer igjen men er kun ca 2%sjanse for dette skjer i det heletatt, så har bare vært uheldig....vil ikke skremme noen med dette innlegget,men heller oppfordre alle til en ekstra sjekk ved behov..❤️nå drømmer Jeg nom sommerbaby

Ja, det er trist å høre @koalababy . Jeg hadde selv 2 MA. Og det tok nå 2 år før jeg ble gravid igjen. Jeg gikk gjennom IVF osv. Er 5+2 i dag og symtomer er ikke så mye. Er beskymret igjen at det blir ikke noe av. Hadde dere symptomer som gikk hele dagen konstant? Eller er det sånt at det går opp og ned? Slik at man har 1 dag nesten ingenting...eller noen timer? Jeg har bare trykk på brust og trøtthet men det kan være fra Cyclogesten. Er så usikkert her...

*følsomt emne*.Jeg må desverre forlate januarbabyene..men ønsker dere alle lykke til videre i graviditeten ❤️igår kveld fikk jeg akutte voldsomme magesmerter med en liten blødning..endte fort på legevakten og innen 1,5time(etter innvendig ul,osv),endte jeg desverre på op.bordet pga graviditet utenfor livmoren alt gikk så fort,var bekymret og skjønte fort det kan være veldig alvorlig, så det var enda godt de tok det seriøst på legevakten etterhvert (hadde en uheldig kommentar fra en lege om at"i uke 6 må det gå naturens gang"..dette føles virkelig smertefullt,verre enn nyresten/fødsel syns jeg, så jeg fikk heldigvis sagt at det var mer enn vanlig smerter,selvom jeg aldri har hatt en abort før..det er jo veldig trist å miste nå,men "trøster"meg litt med at embryoet ikke kunne reddes eller utvikles normalt med den plasseringen...fjernet eggleder,men ikke eggstokk,fikk klar signal om at jeg kan prøve bli gravid om noen mnd..er redd for dette skjer igjen men er kun ca 2%sjanse for dette skjer i det heletatt, så har bare vært uheldig....vil ikke skremme noen med dette innlegget,men heller oppfordre alle til en ekstra sjekk ved behov..❤️nå drømmer Jeg nom sommerbaby
Så trist å høre, og for en unødvendig kommentar av legen. Han kan ta seg en bolle! Håper du får en fin sommerbaby :Heartpink

Huff i dag er en tung dag. Hjemmedag (permisjon ) i dag, og ved duppetid for ungen kræsja jeg helt og tok en dupp jeg også. Våkna opp kvalm og fullstendig energiløs. Har nesten ikke spist i dag, orker ikke. Ungen grein en time og jeg fikk ikke trøsta, hun ville bare ha pupp men orka ikke ha henne hengende. Fikk tilkalt hjelp i form av besteforeldre i nabohuset til mannen kom hjem... har sendt mail til nærmeste leder om at jeg ønsker samtale om tilrettelegging på torsdag. Fastlegen har ingen ledige timer før 2. juni, da skal jeg dit for blodprøver. Men kjenner at jeg kan jo ikke gå på jobb sånn som dette... får ta en dag av gangen og se hva det blir til.

Har litt press/stikking under skambeinet, mot høyre idag. Puppene har vært megaømme men ikke så ømme idag faktisk. Håper ikke den stikkingen er noe negativt :sorry:

Har litt press/stikking under skambeinet, mot høyre idag. Puppene har vært megaømme men ikke så ømme idag faktisk. Håper ikke den stikkingen er noe negativt :sorry:
Hos meg har stikking aldri vært noe negativt i alle fall, heller motsatt (har mistet 3 ganger). Og symptomer kan komme og gå litt :)

Jaja, da fikk jeg migrene også da. Usikker på om det er hormonelt eller om det er pga at jeg omtrent ikke sov i natt. Håper det går over fort i alle fall

Samme som forrige graviditet: akutt tungpust!! Fascinerende at det kommer i uke 4 altså. Så har jeg vært kvalm i dag og i går noe som er mye tidligere enn sist (er 4+5 i dag), men helt levbart. Litt mer trøtt. Ellers ok foreløpig :happy:

Tisser OFTE! Og stikker i øynene når jeg våkner. Kanskje litt mer trøtt gjennom dagen.

Da er jeg i gang med forstoppelse, og det passer helt sykt dårlig denne uka :shy: I tillegg til å være så sinnsykt sliten og trøtt + alt det andre o_O

I dag er jeg skikkelig kvalm! Men kaster ikke opp (foreløpig)… Tips og triks tas i mot med takk! Har legetime mandag. Er 6+3 i dag

Back
Topp