Symptomer

Hvor langt på vei var du når kvalmen kom for fullt? :) Var heldig forrige svangerskap, så er spent på denne gangen, siden ingen er lik :p
Det har kommet veldig gradvis. Jeg begynte med brekninger 4+2, men har klart å være på jobb frem til nå. Har vært veldig uggen og kvalm den siste 1 ½ uka med kun oppkast noen dager. Nå er jeg 6+4 :happy:
 
Ømme bryster, økt luktesans, pulsen er høyere og merker det godt i bevegelse, jeg er varm som lava om natten, hadde økt utflod men har avtatt litt. Litt trøttere. Blir uggen uten mat for lenge. Første uka murringer og stikkinger i mage og rygg, men det har avtatt nå.

Er bare 4+3 så blir spennende dette her. Spyinga begynte i uke 6 sist. :wacky:
 
Så «heldig» om det er lov å si :smiley-ashamed004 Jeg er mellom 5+2 til 5+4 i dag og kjenner på utrolig få symptomer selv om jeg fikk 3+ på CB senest om søndag da jeg var 5+0 (så virker som ok stigning)

Eneste jeg merker er økt utflod og som er litt gul og kremete (sorry for info) og murringer her og der, men mest kveldstid. Jeg var en anelse kvalm/uggen til morgenen og i kveld, men sånn kan jeg ofte være så tror ikke det er et symptom hos meg. Begynner kanskje å få litt mer ømme pupper og bli litt trøtt/sliten tidlig, men jeg er et sovemenneske så vanskelig å si om det også er et symptom rett og slett:smiley-ashamed004
Samme her: har få/milde symptomer. Hovedsymptomet er oppblåsthet og forstoppelse:smiley-ashamed004 Har kjent murringer og stølhet i korsryggen men det har dempet seg, må fortsatt opp hver natt og tisse. Har rare drømmer/mareritt.
Var andpusten en periode, men i dag var jeg i knallform og suste opp bakken hjem fra jobb, hehe. :D Jeg er trøtt på kvelden og legger meg litt tidligere enn før, men sånn erdet i perioder for meg..:) er 6+3 i dag
 
Samme her: har få/milde symptomer. Hovedsymptomet er oppblåsthet og forstoppelse:smiley-ashamed004 Har kjent murringer og stølhet i korsryggen men det har dempet seg, må fortsatt opp hver natt og tisse. Har rare drømmer/mareritt.
Var andpusten en periode, men i dag var jeg i knallform og suste opp bakken hjem fra jobb, hehe. :D Jeg er trøtt på kvelden og legger meg litt tidligere enn før, men sånn erdet i perioder for meg..:) er 6+3 i dag
Skulle akkurat spørre om det er andre som er forstoppet.. Er veldig forstoppet! Ikke veldig hard mage, men veldig lite som kommer ut av gangen. Ganske frustrerende
 
Skulle akkurat spørre om det er andre som er forstoppet.. Er veldig forstoppet! Ikke veldig hard mage, men veldig lite som kommer ut av gangen. Ganske frustrerende
Akkurat samme her… hjelper ikke at jeg har kuttet ut morgenkaffen! Haha. I dag leste jeg dog at siste norske forskning tilsier at kaffedrikking ikke er noe farlig (publisert sept 2022), så kanskje jeg ikke skal være så streng med meg selv lenger ☺️
 
Akkurat samme her… hjelper ikke at jeg har kuttet ut morgenkaffen! Haha. I dag leste jeg dog at siste norske forskning tilsier at kaffedrikking ikke er noe farlig (publisert sept 2022), så kanskje jeg ikke skal være så streng med meg selv lenger ☺️
Føler meg som en sau når jeg først får gått på do Kjennes ut som det burde vært så mye mer. Har også kuttet ut kaffe, er litt skeptisk, men tenkte å kanskje unne meg noen kopper igjen etter uke 12
 
Men er det flere som får sånn halvveis kraftige «menssmerter» noen ganger i løpet av dagen? :) det stikker og murrer nedi der, og det er kjekt å kjenne på. Har også tenkt at «menssmertene» også er en del av det, men husker jo ikke helt hvordan det var de to andre gangene jeg var tidlig gravid.
 
Føler meg som en sau når jeg først får gått på do Kjennes ut som det burde vært så mye mer. Har også kuttet ut kaffe, er litt skeptisk, men tenkte å kanskje unne meg noen kopper igjen etter uke 12
:hilarious:akkurat sånn føles det her også. Bæ:hilarious:Magen blåser seg i tillegg opp som en balong om kvelden med luftsmerter.:rolleyes:
 
Men er det flere som får sånn halvveis kraftige «menssmerter» noen ganger i løpet av dagen? :) det stikker og murrer nedi der, og det er kjekt å kjenne på. Har også tenkt at «menssmertene» også er en del av det, men husker jo ikke helt hvordan det var de to andre gangene jeg var tidlig gravid.
Jeg får. Både menssmerter og stikkinger, og vondt i korsryggen
 
Samme her: har få/milde symptomer. Hovedsymptomet er oppblåsthet og forstoppelse:smiley-ashamed004 Har kjent murringer og stølhet i korsryggen men det har dempet seg, må fortsatt opp hver natt og tisse. Har rare drømmer/mareritt.
Var andpusten en periode, men i dag var jeg i knallform og suste opp bakken hjem fra jobb, hehe. :D Jeg er trøtt på kvelden og legger meg litt tidligere enn før, men sånn erdet i perioder for meg..:) er 6+3 i dag
Jeg jinxa den. I dag har kvalmen ankommet min kropp også :depressed: Men jeg tenker positivt fordi det betyr at spira fortsatt vokser, forhåpentligvis
 
Kvalmen kommer og går litt, og jeg får lett panikk i de 20 min bolkene der den er borte/svak :bored: «Heldigvis» er hormonhodepinen KONSTANT, og jeg tør jo ikke ta paracet en gang:banghead::sorry: i går brakk jeg meg flere ganger da jeg pussa tenner- første svangerskapet der det skjer.
 
Kvalmen kommer og går litt, og jeg får lett panikk i de 20 min bolkene der den er borte/svak :bored: «Heldigvis» er hormonhodepinen KONSTANT, og jeg tør jo ikke ta paracet en gang:banghead::sorry: i går brakk jeg meg flere ganger da jeg pussa tenner- første svangerskapet der det skjer.
Én Paracet i ny og ne kan du vel «unne» kroppen din? :) det skal være ufarlig?
 
Én Paracet i ny og ne kan du vel «unne» kroppen din? :) det skal være ufarlig?
Ja, jeg vet- kanskje etter uke 12 :angelic: Rasjonelt sett vet jeg jo at det er helt ufarlig, men er ikke lenger helt rasjonell etter å ha mista sist (tok forsåvidt ikke paracet da heller). Venninna mi hadde sterk migrene under sitt svangerskap, og måtte få Botox etc og det gikk jo helt fint liksom:dontknow
 
Back
Topp