Symptomer?

Noen andre som får litt ubehage etter orgasme/sex? Ikke direkte vondt, mer som svake murringen
Jeg fikk skikkelig krampe forrige gang jeg fikk orgasme! Dagen etterpå så hadde jeg lysebrunt utflod med tråder i, så jeg tror jeg vil unngå orgasme til vi er forbi 1. trimester sånn for sikkerhetsskyld :hilarious: ble kjempe engstelig:wacky:

Jeg fikk skikkelig krampe forrige gang jeg fikk orgasme! Dagen etterpå så hadde jeg lysebrunt utflod med tråder i, så jeg tror jeg vil unngå orgasme til vi er forbi 1. trimester sånn for sikkerhetsskyld :hilarious: ble kjempe engstelig:wacky:
Jeg opplever det likt. Tør rett og slett ikke å ha sex.. det var etter sex at jeg begynte å blø sist og det var nok helt tilfeldig! Men jeg vil prøve å vente til uke 12 nå siden spiren er så skjør..

Jeg er trøttere enn til vanlig. Merkes best når jeg legger meg på kvelden, vanligvis står jeg på en medisin som skal hjelpe meg å sove, og den siste måneden har jeg vært uten - og brukt flere timer hver kveld på å sovne, nå sover jeg på et blunk.

Murringer i magen.

Vonde pupper.

Er liksom ikke ordentlig kvalm (ennå), men mer sånn uggen… men sliter utrolig mye med å få i meg mat. I kveld er det 3 døgn siden positiv test og jeg har allerede gått ned 1,5 kg (er kun 4+2 i dag ifølge menstermin, men mistenker at jeg er rundt 5 uker i virkeligheten). Er «bekymret» for at dette skal føre til at jeg blir ekstremt sliten «unødvendig». Er på ingen måte slank og har på den siden ikke vondt av å gå ned noen kilo, men er bekymret for energi nivået. Har jo også en 1,5 åring som krever sitt. Var hjemme med sykt barn i går og kjenner virkelig at det tar ekstra på (han er en skikkelig mammadalt og holder seg stort sett til meg hvis jeg er «tilgjengelig»).

Noen andre som sliter med lignende?

I dag er det en del murringer, håper bare det er livmora som vokser. At det ikke er noe galt. ømme pupper og kvalme:hungover:

Last edited:
Jeg er såå kvalm idag .. Opp og ned for hver dag nå.. Inatt våknet jeg kl 3 for å tisse og var kvalm.. En Yoghurt hjalp for å sovne litt igjen, og etter det så må jeg ligge med bøtte ved siden av meg i sofaen.. Jeg synes det er fascinerende hvor anderledes denne graviditet er, kontra dem andre som har endt i SA.. Da kjente jeg knapt noe.. Tar det som ett godt tegn ❤️ Hvordan er deres dag ?

Fy flate så vondt i korsryggen etter jobb i går og ble bare verre etter i dag. Håper ikke ryggen/bekkenet begynner å tulle seg allerede nå, er litt vel tidlig!

Nå har jeg altså blitt så sulten, hele tiden. Er veldig lite mat som egentlig frister, men spiser og spiser av det som går ned.
Nå er det én time til middag og jeg har nettopp spist en hel baguette. Men det døyver iallfall kvalmen om jeg spiser jevnlig.
Håper denne sulten roer seg, jeg gikk opp over 30 kg forrige svangerskap, håper jeg slipper å gå opp så mye denne gangen. Forskjellen fra sist og nå er at sist ville jeg helst ha cheeseburgere i starten, mens nå orker jeg ikke tanken på burger generelt, nå har jeg lyst på kylling, fisk, og sunt og friskt!

Sulten og kvalm om hverandre, men fortsatt ikke så ille at jeg har spydd :hilarious:

Er kvalm hver morgen og kveld, sånn at bøtta står ved siden av senga, men har heldigvis ikke kastet opp enda. Bare brekt meg og følt det er like før. Var kvalm de andre svangerskapene også, men synes det er verre nå. Kanskje fordi kroppen er mer sliten nå med et travelt liv med tre barn på 7, 7 og 5 år. Sliter litt med å få i meg nok mat. Lite og ingenting som frister, men blir mer kvalm hvis jeg dropper å spise. Er 6+0 i dag. Spennende å se hvordan de neste ukene blir.

Fy flate så vondt i korsryggen etter jobb i går og ble bare verre etter i dag. Håper ikke ryggen/bekkenet begynner å tulle seg allerede nå, er litt vel tidlig!
Det er dritt da:( Fortsetter det slik så ville i hvertfall jeg anbefalt en tur i svømmehall for å trene og avlaste litt:joyful: Jobber selv i en bransje med mye løft og harde gulv, så vann har vært helt topp når ryggen er ille

I dag er det en del murringer, håper bare det er livmora som vokser. At det ikke er noe galt. ømme pupper og kvalme:hungover:
Jeg har også masse murringer. Blir helt paranoid! Husker ikke hvordan det var i mine forrige svangerskap.

Jeg har også masse murringer. Blir helt paranoid! Husker ikke hvordan det var i mine forrige svangerskap.
Ja, noen dager er det ingenting men så plutselig er det mye en dag. Hadde vondt hver dag fra før ikm til uke 17 med første :laughing002 Så vet jo at det er normalt, men alikevell

Det er dritt da:( Fortsetter det slik så ville i hvertfall jeg anbefalt en tur i svømmehall for å trene og avlaste litt:joyful: Jobber selv i en bransje med mye løft og harde gulv, så vann har vært helt topp når ryggen er ille
Takk for tips! Det tipset fikk jeg ikke før etter jeg fødte sist :hilarious: er nok lurt å gjøre det for å forebygge! Løft og betonggulv er ikke særlig gravidvennlig nei :bag:

Idag kunne jeg få hilse på samme kvalmen som ved forrige svangerskap. Så litt nervøs for hvordan det blir fremover, sist varte kvalmen til en gang forbi uke 20 hvis jeg ikke husker feil. :hungover:

Idag kunne jeg få hilse på samme kvalmen som ved forrige svangerskap. Så litt nervøs for hvordan det blir fremover, sist varte kvalmen til en gang forbi uke 20 hvis jeg ikke husker feil. :hungover:
Ugg håper du slipper lettere unna denne gangen, selv om symptomer er betryggende å ha nå så kan de gjerne stoppe før uke 20, spesielt kvalme og bekkensmerter :hungover:

6+0 og er uggen og kvalm hele dagen til tross for at jeg spiser hele tiden. Føler meg liksom fyllesyk. Må vel snakke med jobben på mandag for jeg sliter noe voldsomt med konsentrasjonen. Kvalmen er mild så jeg føler jeg burde takle det, men er så sinnsykt trøtt i tillegg.

Da jeg sto opp i dag tidlig og så meg i speilet følte jeg meg så oppblåst! Og det ser ut som jeg har masse vann i kroppen. Tenkte at nå må jeg ha flydd opp et par kilo, for jeg har spist en del mer i det siste. Men nei, vekta er fortsatt ca det samme :hilarious::smug:

Det er så tungt å stå opp! :sleep011
Og kvalmen øker på. Kaster heldigvis ikke opp, og håper jeg slipper, men føles nære på. :hungover:

Back
Topp