Symptomer?

5+2 og ømme pupper, pluss at niplene nesten alltid er litt stive. Kjenner trykk nede i livmorområdet fra tid til annen og får lett hodepine, pluss «mensmurringer». Har hatt episoder med diffus kvalme og brekninger, men nå føler jeg meg helt fin og håper det kommer tilbake snart

I dag er puppene uutholdelige. De er kjempe vonde og de klør :banghead: I tillegg kjenner jeg trøttheten slår mer og mer inn :dead: Litt uvel på morgenen, men blir bra så fort jeg får i meg et knekkebrød.

Idag er første dag med kvalme.. Ligger her i senga å tenker at jeg burde lage meg noe å spise, men jeg orker ikke å bevege meg engang :hilarious: Jeg er til godt mot.. Jeg tar det bare som ett godt tegn.. Sist graviditet som endte i SA hadde jeg knapt symptomer.. Sååå :shy: *Krysser fingrene*

En annen ting! Jeg vil høre med dere hvor forsiktig er dere? Angående tunge løft og humpete vei og sex osv.. Jeg kjenner at jeg blir litt over bekymret for å få en ny SA kanskje.. :sorry:

Idag er første dag med kvalme.. Ligger her i senga å tenker at jeg burde lage meg noe å spise, men jeg orker ikke å bevege meg engang :hilarious: Jeg er til godt mot.. Jeg tar det bare som ett godt tegn.. Sist graviditet som endte i SA hadde jeg knapt symptomer.. Sååå :shy: *Krysser fingrene*

En annen ting! Jeg vil høre med dere hvor forsiktig er dere? Angående tunge løft og humpete vei og sex osv.. Jeg kjenner at jeg blir litt over bekymret for å få en ny SA kanskje.. :sorry:

Jeg hadde SA for noen mnd tilbake, men man kan jo liksom ikke ligge helt i ro heller. Tenker at om man spontanaborterer, så er det helt sikkert av andre naturlige grunner.

Jeg trener som før, løper, trener styrke, bærer på 1-åringen, og har nok ingen planer om å sakke ned så lenge kroppen er med på kjøret.

Tenker jo at om en får vondt eller ubehag, så er det kroppens måte å gi beskjed på :-)

Ligger i senga og venter på at Afipranen skal virke sånn at jeg kan stå opp og ta over 1,5-åringen så far kan få sove litt.. Håper virkelig denne uutholdelige kvalmen har tenkt å roe seg inn mot 12 uker! :hungover:

Kjennes litt fullsjuk ut hver morgen (ell..hver dag, hele dagen) :p

Last edited:
5+1
Sulten og fysen hele tia.
Litt småuggen, men ikke direkte kvalm
Alt lukter rart
Begynner å kjenne tendenser til SVT’en jeg har ved hvert svangerskap… hurra ..

7+6
Kvalm omtrent hele døgnet (ekstra ille når jeg er sulten eller har spist for mye, og når jeg er i bevegelse)
Tisser ofte
Halsbrann innimellom
Oppblåst
Ekstremt trøtt

5+5. Jeg er så suuur. Helt uten grunn- bare har ei tordensky hengende over meg. Må virkelig jobbe for å ta meg sammen. Håper dette går fort over, for det er slitsomt! :(

Sulten og fysen konstant. Har akkurat spist ei stor skål potetgull, masse sjokolade og en toast. Jeg er mett, men alikevell ikke.. :wacky:

4+5

4+2.. Vært kvalm idag også.. Ikke kaste opp kvalm, bare uggen.. Jeg har skikkelig mens murring nå, det gjør vondt liksom.. Liv redd for SA.. Hadde vondt slik som nå noen dager før SA sist.. ligger med pute under ryggen, og tenker å ligge helt stille så lenge jeg klarer.. Bli hjemme fra jobb imorgen.. Mulig at jeg er hysterisk såklart.. Men jeg vil virkelig ikke mistet denne spiren :(:( Noen andre hatt vonde murring og stikking?

Flere som kjenner stikk på flere områder i livmor? Jeg kjenner at det stikker spesifikt på to steder, et stede ganske midt mot venstre side og et sted helt til høyre. Jeg innbiller meg at det er to stk som har festet seg, men håper så inderlig det bare er livmor som jobber og utvider seg og virkelig ikke to spirer :hungover::hungover: Blir jo helt paranoid av å kjenne etter symptomer.

Jeg blir så sint at jeg dirrer, før jeg bryter ut i frustrert gråt. Og husket plutselig veldig smertelig hvor fæl jeg var hele forrige svangerskap (ligget fortrengt i minnet ) Jeg er et ordentlig hormonella monster og tåler hormoner dårlig!

Også i dag hadde jeg noe som kjentes ut som leamus / pulserende rykninger i livmor. Var ikke ubehagelig eller smertefullt, bare rart og litt kilende. Andre som har opplevd det?

I dag har jeg vært kvalm. Av og på hele dagen. Trodde jeg skulle spy de tre første gangene jeg spiste i dag. Slitsomt altså!

Halvforstoppet, om det er noe. Veldig mye tregere i magen iallefall.
Litt sårere pupper, litt strekkesmerter i livmoren. (=panikk).
Ellers fin form, finnes ikke kvalm så lenge jeg spiser regelmessig.

5+4: Av og på uggen i dag, føler sjøsyk er den beste beskrivelsen. Ømme pupper, og kan være tilfeldig, men vært mye trøtt de siste dagene. Generelt lite energi. Halsbrann som kommer etter middag.

Halvforstoppet, om det er noe. Veldig mye tregere i magen iallefall.
Litt sårere pupper, litt strekkesmerter i livmoren. (=panikk).
Ellers fin form, finnes ikke kvalm så lenge jeg spiser regelmessig.
Plutselig veldig mye tregere i magen jeg også! Vært motsatt frem til noen dager siden:hilarious:

Back
Topp