Symptomer

:smiley-bounce022
Jeg synes alt liksom har vært veldig rolig og greit frem til nå (11+5 i dag), med unntak av litt kvalme og noen blødninger. Men i går kjente jeg meg litt som hormonella for første gang. Grein igjen og igjen bare fordi jeg er sliten, og ikke ville vaske, og irritert for den minste lille ting…:wideyed: håper ikke dette fortsetter:hilarious:


Unnskyld at jeg ler, men kjenner meg igjen. Heldigvis syns typen det er litt morsomt så han bare ler og da går det som regel over til latter for min del også:smiley-bounce022
 
Jeg synes alt liksom har vært veldig rolig og greit frem til nå (11+5 i dag), med unntak av litt kvalme og noen blødninger. Men i går kjente jeg meg litt som hormonella for første gang. Grein igjen og igjen bare fordi jeg er sliten, og ikke ville vaske, og irritert for den minste lille ting…:wideyed: håper ikke dette fortsetter:hilarious:
Signerer denne, pluss kjempe lei av å vaske brillene mine etter hver gang jeg starter å tute :smiley-angry017
Prøver å ta de av når tårene kommer, men må jo se litt iløpet av dagen også :pompus:
 
Rareste symptomet… jeg er nå på 5 eller 6 dagen med leamus i øyelokket:wideyed:

Var hos gynekolog i dag og nevnte det for han. Var visst et vanlig symptom på magnesiummangel i svangerskapet, så fikk beskjed om å ta ekstra magnesiumtilskudd fremover. Spent på om det faktisk hjelper!
 
Superkvalm, dødstrøtt (har hvilt 4!! ganger i dag), og har i det siste fått så hovne pupper og sensitive/såre brystvorter… :hungover: Er 10+5 og hadde gledet meg til den verste kvalmen og trøttheten skulle gi seg snart, men hos jordmor i går fikk jeg et skriv hvor det står at kvalmen gjerne først gir seg i uke 16-20!!? :eek:
 
Superkvalm, dødstrøtt (har hvilt 4!! ganger i dag), og har i det siste fått så hovne pupper og sensitive/såre brystvorter… :hungover: Er 10+5 og hadde gledet meg til den verste kvalmen og trøttheten skulle gi seg snart, men hos jordmor i går fikk jeg et skriv hvor det står at kvalmen gjerne først gir seg i uke 16-20!!? :eek:
Kan trøste med at det ikke alltid stemmer altså! Er nok veldig individuelt! Hos meg gikk kvalmen gradvis over gjennom uke 12-13
 
Kan trøste med at det ikke alltid stemmer altså! Er nok veldig individuelt! Hos meg gikk kvalmen gradvis over gjennom uke 12-13
Takk! Forstår at det nok er store individuelle variasjoner på når symptomer går over, på samme måte som det er så store variasjonen på hvem som får hvilke symptomer også, og i hvor stor grad. Jeg mener å huske at kvalmen begynte å gi seg rundt uke 12 sist, men den er så mye verre denne gangen. Forstår bare ikke hva jeg skal gjøre om det faktisk blir sånn at det kan holde på i ukesvis til. :arghh: Men uff, er jo ikke noe poeng i å bekymre meg på forhånd. Ble bare litt skremt og skuffet over å lese at det var normalt at det varte så lenge som til uke 16-20. :hilarious:
 
Takk! Forstår at det nok er store individuelle variasjoner på når symptomer går over, på samme måte som det er så store variasjonen på hvem som får hvilke symptomer også, og i hvor stor grad. Jeg mener å huske at kvalmen begynte å gi seg rundt uke 12 sist, men den er så mye verre denne gangen. Forstår bare ikke hva jeg skal gjøre om det faktisk blir sånn at det kan holde på i ukesvis til. :arghh: Men uff, er jo ikke noe poeng i å bekymre meg på forhånd. Ble bare litt skremt og skuffet over å lese at det var normalt at det varte så lenge som til uke 16-20. :hilarious:
Håper du slipper unna om ikke så alt for lenge:happy:
 
I dag er jeg 13+3,å kvalmen henger enda igjen. Men er likevel myyyye bedre,og overlevbar.
Ellers har jeg enda veeeldig ømme pupper. Lurer litt på når det roer seg:p
Har begynt å få litt bekkenplager. Våkner uten å kjenne noe,å så blir det ømmere og ømmere i løpet av dagen. Men har ikke direkte smerter enn så lenge.

Et rart symptom jeg har,som jeg også hadde forrige gang er at jeg sikler noe utrolig i søvne:hilarious:
 
Jeg har et svakt venstrekne, som gikk ut av ledd for mange år siden. Innimellom kjenner jeg det hvis jeg trener hardt. Denne graviditeten har jeg ikke trent en eneste dag, men kjenner at jeg får "voksesmerter" i det benet noen ganger. Denne uka har jeg vært på kontoret 3 dager på rad, og det skulle ikke mer til før det kjentes :p Tror det er på tide med litt yoga!
 
12+0 nå og bare ekstremt trøtt og sliten til tider. Kjente noen stikkinger i ryggen forrige uke, som strålte nedover låret, men det gav seg heldigvis. OG så har jeg fått mer kviser :/
 
Søren altså!
Hadde håpet å slippe unna bekkenplager, men de kom jammen tidlig denne gangen. 15+0 i dag, og er skikkelig plaget med smerter i symfysen og nedover innsiden av lårene. Fikk ikke plager før jeg var høygravid sist, men slet da lenge etter fødsel, men det er jo 6-7 år siden.
 
Jeg har vært mild kvalm av og på siden omtrent uke 7-8, og jeg har vært fryktelig trøtt. Trøttheten gir seg ikke, selv om jeg nå er 14+6. Utrolig vanskelig å få noe gjort på jobb.
Jeg har også fått mer uren hud, med småkviser som kommer igjen og igjen. Og økt hårvekst på hele kroppen, blant annet mørke, stive hår på haka... Det hater jeg! Slet også tidligere en del med fordøyelsen, men dette har bedret seg nå :)
 
Har mye leamus rundt omkring, aldri hatt før så tror det må ha noe med graviditeten å gjøre. Merker spesielt i beina. Flere?
Tror jeg må prøve magnesium :)
 
Har mye leamus rundt omkring, aldri hatt før så tror det må ha noe med graviditeten å gjøre. Merker spesielt i beina. Flere?
Tror jeg må prøve magnesium :)
Jeg hadde leamus i øyet en uke i strekk. Var tilfeldigvis hos gynekolog på slutten av uken, og han sa det ofte henger sammen med magnesiummangel god gravide, så jeg fikk beskjed om å begynne med det. Gikk bort etter noen dager.
 
Har mye leamus rundt omkring, aldri hatt før så tror det må ha noe med graviditeten å gjøre. Merker spesielt i beina. Flere?
Tror jeg må prøve magnesium :)

Ja jeg har over alt. Har blitt mindre etter jeg begynte ta ekstra magnesium utover det som er i gratispakken med tabletter. :)
 
I dag er jeg 13+3,å kvalmen henger enda igjen. Men er likevel myyyye bedre,og overlevbar.
Ellers har jeg enda veeeldig ømme pupper. Lurer litt på når det roer seg:p
Har begynt å få litt bekkenplager. Våkner uten å kjenne noe,å så blir det ømmere og ømmere i løpet av dagen. Men har ikke direkte smerter enn så lenge.

Et rart symptom jeg har,som jeg også hadde forrige gang er at jeg sikler noe utrolig i søvne:hilarious:
Har og lurt på når puppene skal bli "vanlige" igjen. Har ikke opplevd det slik under graviditene tidligere. Ennå så sykt svære (det roer seg kanskje ikke før ferdig ammet nå da?:wtf:), men nipplene er SÅ såre!
 
Har og lurt på når puppene skal bli "vanlige" igjen. Har ikke opplevd det slik under graviditene tidligere. Ennå så sykt svære (det roer seg kanskje ikke før ferdig ammet nå da?:wtf:), men nipplene er SÅ såre!
Enig,føler heller ikke det varte så lenge sisto_OMen mulig jeg bare har fortrengt det:p
 
Har og lurt på når puppene skal bli "vanlige" igjen. Har ikke opplevd det slik under graviditene tidligere. Ennå så sykt svære (det roer seg kanskje ikke før ferdig ammet nå da?:wtf:), men nipplene er SÅ såre!
Et av de første symptomene hos meg har alltid vært at puppene vokser ut av proposjoner, og alt blir veldig ømt og sensitivt. Den krymper ikke akkurat utover i svangerskapet heller :hilarious:
Kan nok hende du ikke skal forvente at de blir «normale» med det første :)
 
Et av de første symptomene hos meg har alltid vært at puppene vokser ut av proposjoner, og alt blir veldig ømt og sensitivt. Den krymper ikke akkurat utover i svangerskapet heller :hilarious:
Kan nok hende du ikke skal forvente at de blir «normale» med det første :)
Nei, jeg forventer ingenting, men hadde et lite håp en periode, for det har aldri vært sånn for meg før:p de har vært ømme rett ved IKM og et par uker etterpå, så helt vanlige omtrent fram til fødsel. Så dette var nytt
 
Back
Topp