Symptomer

Har du fått dette påvist allerede, eller har du hatt det i tidligere svangerskap? Jeg lå 0,1 over grenseverdien etter glukosebelastning i første svangerskapet mitt, men hadde helt fine målinger i andre svangerskap.
Hadde det forrige svangerskap, ja :happy:

Nei, ikke hos lege/sykehus, men jeg har måleapparat hjemme fra sist. Har testet både fastende og to timer etter måltid, og det er det samme denne gangen dessverre.. :(
Ja, svangerskapsdiabetes er noe dritt:grumpy:
Men jeg vil gjerne tipse deg om blant annet brownies-mix og sjokolade med max 5-6 gram karbohydrat. Sjekk ut frokenholm.no. Fikk nettopp en eske derfra i posten i dag, med MASSE sjokolade og stæsj Den er virkelig god, og verdt å prøve. Ikke maltitol i produktene heller, da dette har høy glykemisk indeks, samt kan gi magebesvær..
Har spist ketogent og lavkarbo siste årene, og gått ned 60 kg, og med svangerskapsdiabetesen med nr 1 friskt i minnet, bestemte jeg meg for å fortsette dette kostholdet (om enn litt mer smartkarbo enn katogent) nå i svangerskapet.

Ja, svangerskapsdiabetes er noe dritt:grumpy:
Men jeg vil gjerne tipse deg om blant annet brownies-mix og sjokolade med max 5-6 gram karbohydrat. Sjekk ut frokenholm.no. Fikk nettopp en eske derfra i posten i dag, med MASSE sjokolade og stæsj Den er virkelig god, og verdt å prøve. Ikke maltitol i produktene heller, da dette har høy glykemisk indeks, samt kan gi magebesvær..
Har spist ketogent og lavkarbo siste årene, og gått ned 60 kg, og med svangerskapsdiabetesen med nr 1 friskt i minnet, bestemte jeg meg for å fortsette dette kostholdet (om enn litt mer smartkarbo enn katogent) nå i svangerskapet.
Takk for tipset! Skal sjekke det ut. Så imponerende ar du har gått ned 60kg! Godt jobba :smiley-bounce012

5+1

Stikking rundt livmor.
Små kvalm
Mer trøtt enn vanlig.

Rare kroppen! Til vanlig slipper jeg jo en promp eller fem i løpet av dagen, men siden positiv test har det omtrent ikke skjedd. Derimot går jeg MYE og raper/gulper (sorry detaljene altså). Synes også jeg er mer regelmessig i fordøyelsen- men det kan jo også skyldes null alkohol, lite snop og mer sunn kost/regelmessig kost. Er i tillegg flink til å drikke vann/har nesten kutta ut lettbrus, som det gikk mengder av før.

Har vært mer frysen enn vanlig i det siste- går fremdeles i dobbel ull og med ulltøfler- men så har vi det ganske kjølig hjemme sånn til vanlig og da, ligger som regel på 18-maks 20 grader.

Er såååå sulten!! I går fikk vi begge lyst på «noe», bare noe å spise på. Så jeg lagde hjemmelaget sjokoladecookies som jeg vanligvis elsker! Samboer har spist alle... Jeg klarer det ikke! Det smaker bare sukker og i tillegg har de en rar bismak... smaker oppkast. Samboer synes de var himmelsk så han klaget ikke, han fikk jo alle! :hilarious:

Rart hvordan smakssansene endres. Det er en ting jeg fortsatt elsker... men det kan jeg ikke spise mye av, og det er salt lakris. Det savner jeg allerede, kan spise det i store doser vanligvis.

Trenger ikke nødvendigvis ha det igjen :) kanskje du slipper denne gangen!

jeg hadde det i svangerskap nummer 2, men ikke i svangerskap nummer 3. (Ble testet for det i alle svangerskap)
Nei, kan jo håpe :happy: men målingene hittil tyder på det.

Flere som har mye og livaktige drømmer? Husker hva jeg drømmer hver natt og det føles så ekte. I natt feks drømte jeg at samboeren flørta med ei venninne og når jeg våkna var jeg sur på han :hilarious:

Nå skjønner hva som menes med økt luktesans!! :hilarious:

Kjennes ut som strekkes strekkes og tøyes nedi magen!

Oi- heftig! Jeg har det mosatt: pleier å være oppblåst/ha MASSE vann i kroppen rundt både eggløsning og mens- nå er det bare "vanlig" hele tiden. Litt oppblåst kanskje, men fordi jeg har gått ned i vekt (og er tjukkere enn deg) så merker jeg ikke så mye til det. Fikk nettopp på meg ei bukse som var for trang da jeg fikk den til bursdagen min for en måned siden...

I dag føler jeg meg hormonell. Føler meg skikkelig trist og nedstemt inni meg. Venter egentlig bare på at en fillesak skal tippe hele lasset og så sitter jeg der har skikkelig UGLY CRY. :sad010

Her har jeg mer utflod enn vanlig! Må skifte truse to ganger daglig nå, så må nesten få kjøpt truseinnlegg snart. Ellers har jeg følt bølger med noe som kan likne på kvalme. En skikkelig uggen følelse i magen, spesielt når jeg ligger eller rører på meg etter mat. :meh: Får bare tenke at det er gode tegn! :happy:

Her har jeg mer utflod enn vanlig! Må skifte truse to ganger daglig nå, så må nesten få kjøpt truseinnlegg snart. Ellers har jeg følt bølger med noe som kan likne på kvalme. En skikkelig uggen følelse i magen, spesielt når jeg ligger eller rører på meg etter mat. :meh: Får bare tenke at det er gode tegn! :happy:
Mer utflod her og! Går på lutinus, men er overbevist om at det allikevel har økt siste uken! Det kunne nesten blitt krise på tur i går uten bytte av truse innlegg :bag: :hilarious: neste gang jeg skal på tur er jeg usikker på hvordan jeg skal gjøre det :hilarious:... med boss i lommen og nye truseinlegg til å skifte i skogen flere ganger :inpain: :laughing005

Back
Topp