Symptomer

Jeg hadde nesten ingen symptomer før jeg fant ut at jeg var gravid i uke 5+0 (bortsett fra uteblitt menstruasjon). Kjente litt murringer i magen, men antok først at dette var mensen som skulle starte. Er nok ikke uvanlig å ikke ha noen symptomer såpass tidlig.

For min del startet vel de øvrige symptomene å komme bare noen dager etterpå (dårlig måtlyst, kvalme, svake stikkende smerter, brekninger, osv.). Kan være at symptomene for min del kom da de kom pga. at jeg da var bevisst på at jeg faktisk var gravid
Stemmer det.
Jeg pleier ikke å få symptomer før uke 6, og da spyr jeg døgnet rundt frem til midten av andre trimester (fjerde svangerskap nå).
Men jeg er bevisst på å nyte denne gode formen så lenge jeg kan for jeg vet hva jeg har i vente, hehe.

4+3 i dag! Fortsatt brystvorter on fire. Og jeg har blitt mer og mer uggen i magen... :meh:

Jeg er så sulten hele tiden, så har allerede spist opp matpakka mi :facepalm: Må virkelig begynne å smøre mer i matpakka, hvis ikke blir dette dyrt :p

Ja, jeg skal også til legen om to uker. Begynte å ta i bruk Helseoversikt appen i går. Holder fortsatt på å gjøre meg kjent med den, men fikk registrert vekt i dag. Skal følge litt med på det fremover og prøve å få i meg litt mer mat i løpet av dagen ;)
Knipeøvelsene under verktøy i appen er veldig fine. Jeg gjør dem hver dag.

Her er det som skiller seg mest ut, brystene!! Utrolig fascinerende når jeg bare er 12dpo.
Masse tydelige blodårer jeg aldri har sett. Kanskje litt hovne? Og niplene skjer det helt klart en del med! :pompus: :shy: kan være lutinusen forsterker symptomene også (?):rolleyes:

I forrige svangerskap slet jeg veldig med smerter i ribbeina. Jeg brukte 70 rundt i bh, men selv om jeg gikk opptil 80 rundt så var det fortsatt vondt. Mest plaget i midten og utover og kunne omtrent ikke gå med BH på slutten.

Kan være tilfeldig, men blir faktisk irritert hvis dette begynner allerede nå :bored:

Jeg er blitt skikkelig andpusten for småting allerede! Er det bare meg? :bored:

6+3 i dag og har mer symptomer enn sist da det endte i SA ca. 7 uker. Krysser fingrene for at det er et positivt tegn for meg. Har generelt en bedre følelse, men gruer meg veldig til ultralyd på fredag... Her er symptomer at jeg er sulten, trøtt og uggen på ettermiddagen, har ømme pupper av og på, mer utflod, murringer av og på og generelt treg mage. Blir også mye lettere rørt :)

Jeg er så kvaalm :hungover::hungover:

Herlighet, jeg spiser og spiser. Blir sulten igjen med en gang jo! :oops:
Har fått skikkelig cravings på det meste med ost.
Og osten skal helst være varm. Og så har jeg fått dilla på ostepop da, kanskje ikke så rart, det er jo med ost. :hilarious:

I dag har jeg også måttet kjempe for å kontrollere følelsene mine. Diskuterte med sjefen i stad, og kjente tårene presset på selv om det ikke var noen ting å gråte av i diskusjonen. Det var en rolig og saklig diskusjon også, så ingen grunn til å bli følsom i det hele tatt :shy:

Og osten skal helst være varm. Og så har jeg fått dilla på ostepop da, kanskje ikke så rart, det er jo med ost. :hilarious:

I dag har jeg også måttet kjempe for å kontrollere følelsene mine. Diskuterte med sjefen i stad, og kjente tårene presset på selv om det ikke var noen ting å gråte av i diskusjonen. Det var en rolig og saklig diskusjon også, så ingen grunn til å bli følsom i det hele tatt :shy:
Samme her!! Så fort jeg har fullført et måltid så begynner jeg å planlegge det neste :bag: Og mellom måltidene går det i ostepop, brownies etter bursdag i helgen osv. Tenkte å være litt sunn til frokost, så spiste et knekkebrød (pleier alltid spise flere brødskiver). Tok så litt brownies til dessert... klokka 09 i dag tidlig! :oops: Jeg skammer meg litt. Men kan ikke noe for det :hilarious:

Samme her!! Så fort jeg har fullført et måltid så begynner jeg å planlegge det neste :bag: Og mellom måltidene går det i ostepop, brownies etter bursdag i helgen osv. Tenkte å være litt sunn til frokost, så spiste et knekkebrød (pleier alltid spise flere brødskiver). Tok så litt brownies til dessert... klokka 09 i dag tidlig! :oops: Jeg skammer meg litt. Men kan ikke noe for det :hilarious:

SÅÅÅ BRA det ikke bare er meg! :hilarious:
Nå følte jeg meg plutselig litt bedre :laughing002
Prøver å være sunn jeg også, men skeier ut med en gang :laughing002

Jeg ble også skikkelig glad når jeg så det var fler i samme båt :hilarious: Jeg tenker at plutselig kan dagen komme hvor mat blir et ork og kanskje umulig å få i seg, så hvorfor ikke nyte det når vi kan? :D:hilarious:

Jeg misunner dere som kan spise masse snop :sad010her går det i lavkarbo og sukkerfritt pga sv.diabetes...

Sulten hele tiden selv, men kvalm uten sidestykke i tillegg.
Og ikke snakk om følelser, vet akkurat hvordan det er å overreagere - tar lang tid etter svangerskapet før det går over :banghead:
Trøsten er at de fleste av oss har det slik :)

Jeg misunner dere som kan spise masse snop :sad010her går det i lavkarbo og sukkerfritt pga sv.diabetes...
Har du fått dette påvist allerede, eller har du hatt det i tidligere svangerskap? Jeg lå 0,1 over grenseverdien etter glukosebelastning i første svangerskapet mitt, men hadde helt fine målinger i andre svangerskap.

Har du fått dette påvist allerede, eller har du hatt det i tidligere svangerskap? Jeg lå 0,1 over grenseverdien etter glukosebelastning i første svangerskapet mitt, men hadde helt fine målinger i andre svangerskap.
Nei, ikke hos lege/sykehus, men jeg har måleapparat hjemme fra sist. Har testet både fastende og to timer etter måltid, og det er det samme denne gangen dessverre.. :(

Back
Topp