Symptomer?

6+2 her . Jeg har vært øm i skambeinet, og får stikk i bekken-området når jeg løfter mye. (Jobber i Bhg, så det skjer jo titt og ofte...).

Og så er jeg skikkelig oppblåst. Magen min ser ut som mange gjør halvveis i svangerskapet.. Er litt bekymret for hvor stor den skal bli når den ser sånn ut så tidlig...

Men det rareste symptomer mitt av alle er at jeg ikke har lyst på sjokolade, chips eller brus. Jeg vil stort sett bare ha salat og frukt og tomater og sånn:eek: :)

Og så er det søvn: megatrett, men sliter med å sove , og våkner tidlig... Går rundt som en zombie på jobb. Virkelig ikke en kjekk følelse... Påvirker jo hvordan jeg er mot både kollegaer og ungene...


Sånn var jeg når jeg gikk med jentene mine :p Kun i de svangerskapene jeg ville ha bare sunn mat (spesielt cherrytomater :p)
 
Hopper inn på denne lista først. Mine symptomer er følgende:

Mensenmurring (ikke vondt men kan bli ubehagelig)
Kløe som kommer og går utenpå huden både utpå der hvor livmor ligger og der eggstokk og lår møtes og på venstre side av magen.
Forandring av farge i kinnene, panne kritt hvit og farge under øyene grønnblå.
Følelsen av at kinnene konstant sover/prikker på siden av fjeset/følelsen av mer blodstrømning.
Blå og lilla farge rundt det ene kneet.
Tørre lepper (prøver å pøse på med vann)
små stikk nedentil.
Kløe i håndflater/krampe aktivitet i hender og føtter/oftere forekomster av oppblomstring av småbetennelser ellet overbelastning i arm ellr ben.
Fryser etter matinntak.
Diare en dag forstoppning neste.
Blir trøtt etter matinntak.
Økt kroppsvarme.
Kvalme
Mistet matlyst
Ømme voksende bryst
Trøtt og sliten
Hodepine
Ryggsmerter som kommer og går i øvre rygg og korsryggen.
Gråter for de minste ting jeg kjenner meg igjen i.
Ler og smiler i lang tid av noe gøy på tven.
 
Mensmurringer
Svimmelhet
Trøtt og sliten
Ingen kondis lengre
Svetter av ALT
Nyser myeo_O
Har plutselig ikke lyst på noe snop, blir kvalm av tanken..
Følsom
LUFT
Ømme pupper
Kløe i ansiktet.. sånn innvendig!:shifty: Må lage masse rare grimaser og gnisse tenner for å dempe det :hilarious:
Våkner ekstremt tidlig, alltid før klokken 6.. Jeg som brukte å sove til 10-11 når jeg kunne:p
Er 4+3 og heldigvis ingen kvalme ennå, men brekker meg hele tiden..
 
Er 5+6 og har relativt lite symptomer enda:

"Stiv" i magen, stikkinger på siden
Sulten

Og det var vel det :p

Men er blitt veldig hard i magen over natten, noen andre? Var kjempe forstoppet med storebror, og måtte ha dobbel klyx før fødsel.. Pleier ikke å være noe problem til vanlig så tenker det kan ha noe med graviditeten å gjøre?
 
5+6 idag. Synes ikke jeg har hatt så mange symptomer ennå. Venter nesten på flere for å bli minnet på at jeg faktisk er gravid.

Murring i magen
Mer trøtt en vanlig
Sulten hver andre time
Vondt i korsryggen på kvelden
 
Alvorlig trøtt:-/ faktisk skikkelig ubehagelig:-/
 
Føler meg helt utslitt, slitsomt og stå på beina:confused: Veldig kvalm og daglig hodepine!
 
Trett, svimmel, kvalm på kveldstid og på natten, ellers lite. Sliter en del med humørsvinginger, søvnvansker, konsentrasjonsvansker, og generelt mye negative følelser, men det tror jeg er symptomer på depresjon, og ikke svangerskapet i seg selv. Men det hjelper ikke på svangerskapsplagene akkurat.... :sorry:
 
Har ingen symptomer enda! Men er jo så kort på vei :) Sist gang (da det gikk bra) ble jeg litt kvalm i uke 7 og fikk bekkenlåsning i uke 30 :) Det var de eneste symptomene jeg hadde hele graviditeten, så satser på et relativt behagelig svangerskap denne gangen og :) Samtidig hadde det vært betryggende med symptomer som bekreftet at jeg er gravid :p
 
- Murring
- Ligamentsmerter (ganske milde)
- Veldig ømme bryster
- Tunge og litt hovne bryster
- Veldig trøtt :(
- Dårlig matlyst

Jeg er nå 6+2 (minst) men spesielt slapp og trøtt har jeg vært de siste ukene :(
 
7+6 i dag. Jeg sliter med ekstrem tretthet. Sov to hviler før klokken 14 i dag. Kvalme som kommer og går - merker at det er veldig viktig å spise hver 2-3 time eller så er kvalmen der med en gang. Sliter med at jeg er mye våken på natten, og da må jeg spise, ellers kommer kvalmen over meg. Brekker meg en del, men det er i forbindelse med sterke lukter.
Eller hvis jeg bøyer meg frem, sånn typisk når jeg sorterer skittentøy, da spyr jeg.
Og så er det hormonene da, jeg eksploderer av hver minste lille ting. Føler meg som en tikkende bombe noen ganger..
 
6+2 her . Jeg har vært øm i skambeinet, og får stikk i bekken-området når jeg løfter mye. (Jobber i Bhg, så det skjer jo titt og ofte...).

Og så er jeg skikkelig oppblåst. Magen min ser ut som mange gjør halvveis i svangerskapet.. Er litt bekymret for hvor stor den skal bli når den ser sånn ut så tidlig...

Men det rareste symptomer mitt av alle er at jeg ikke har lyst på sjokolade, chips eller brus. Jeg vil stort sett bare ha salat og frukt og tomater og sånn:eek: :)

Og så er det søvn: megatrett, men sliter med å sove , og våkner tidlig... Går rundt som en zombie på jobb. Virkelig ikke en kjekk følelse... Påvirker jo hvordan jeg er mot både kollegaer og ungene...

Akkurat som å lese om meg selv (bortsett fra sjokoladen og brusen, desverre!). Slitsomt å jobbe i barnehage, og ja, det er tøft når man er gravid!
 
Akkurat som å lese om meg selv (bortsett fra sjokoladen og brusen, desverre!). Slitsomt å jobbe i barnehage, og ja, det er tøft når man er gravid!

Det er kjempe slitsomt ja. Jeg ble sykemeldt i sist uke, da klarte jeg ikke mer. Håper ikke det blir veldig langvarig..
 
Jeg har hatt noen lynende smerter i lysken ned mot underlivet ... Men ikke noe blod eller sånt. Kommer og går.. Har 4 svangerskap fra før der 2 har gått galt senere enn nå... Tro om det er bare voksesmerter ??? Kan ikke huske det har vært sånn tidligere
 
Jeg har hatt noen lynende smerter i lysken ned mot underlivet ... Men ikke noe blod eller sånt. Kommer og går.. Har 4 svangerskap fra før der 2 har gått galt senere enn nå... Tro om det er bare voksesmerter ??? Kan ikke huske det har vært sånn tidligere
Er vel voksesmerter. Jeg får ilinger dersom jeg reiser meg for fort eller hoster/nyser. Skikkelig ubehagelig. Men ett veldig positivt tegn:)
 
Back
Topp