Symptomer?

Hørtes slitsomt ut :( Skulle ønske jeg kunne blitt sykemeldt fra studiene uten at det hadde noe å si. Skal ut i tre ukers hard praksis om to uker og gruer meg som bare det ! :/
Jobber selv i barnehage, og det er ikke det lettest når kroppen jobber mot deg og ikke har energi til overs for noen andre enn seg selv...

Jobber selv i barnehage, og det er ikke det lettest når kroppen jobber mot deg og ikke har energi til overs for noen andre enn seg selv...

Nei, det blir nok veldig tungt. Attpåtil føler jeg ikke at det er rette utdanninga/stedet å jobbe for meg, så derfor gruer jeg meg litt ekstra.

Jeg har vært sykt sulten de to siste dagene, og blir skikkelig kvalm om jeg ikke spiser ofte nok. Ellers trøbler jeg litt med fordøyelsen, og har en del ubehagelige murringer i magen. Svettet som sagt mye i begynnelsen, men heldigvis litt mindre i dag, så håper det gir seg. :p

Jeg er jo ikke så langt på vei (ikker over IKM enda), men har likevel kjent at puppene har vært tunge på en måte, og litt ømme. Dagen etter jeg mistenkte at spiren festet seg, hadde jeg en følelse av sprenging fra brystene, sånn som da jeg ammet og det kom melk. Veldig rart. Pleier ikke å ha ømme pupper før mensen, så det fikk meg til å håpe litt ekstra.

Ellers har jeg også litt stikkinger i eggstokken hvor jeg vet at egget kom fra. Har ikke kjent det i dag, men mye i går og dagene før der igjen.

Spent på om jeg blir like kvalm som sist gang! :S

Noko av dei første symptomet eg kjente var vondt i bekkenet...! Så no prøver eg å gå/løfte/ gjere alt så riktig så mulig i håp om at eg kan utsette bekkenløysninga lengst mulig! Idag har eg også kjent litt stikninger på høyre side, då eg reiste meg fort opp av ein stol

Sent from my iPhone using BV Forum

Noko av dei første symptomet eg kjente var vondt i bekkenet...! Så no prøver eg å gå/løfte/ gjere alt så riktig så mulig i håp om at eg kan utsette bekkenløysninga lengst mulig! Idag har eg også kjent litt stikninger på høyre side, då eg reiste meg fort opp av ein stol

Akkurat dette med bekkenet er jeg også litt redd for. Fikk ikke bekkenløsning forrige gang, men var nok ganske nær. Var vondt å gå og stå, også låste det seg noen ganger når jeg gikk for mye. Etter jeg fikk tilbake tanta, har jeg hatt litt ubehag i bekkenet som pms, men foreløpig har jeg ikke kjent noe. Lurer på om det finnes øvelser man kan gjøre for å unngå problemer med bekkenet?

Den dagen jeg var kvalm var nok bare sykdom. Finnes ikke kvalm foreløpig. Eneste jeg kjenner er litt murring i magen, ellers merker jeg ingenting! Skal bli godt å få bekrefta med UL etterhvert kjenner jeg !

Den dagen jeg var kvalm var nok bare sykdom. Finnes ikke kvalm foreløpig. Eneste jeg kjenner er litt murring i magen, ellers merker jeg ingenting! Skal bli godt å få bekrefta med UL etterhvert kjenner jeg !

Så bra du ikke kjenner mer til noe kvalme da ! Kjenner jeg gleder meg veldig til å få bekreftet med UL eller hjertelyd her også, men er enda noen uker igjen ;/

Så bra du ikke kjenner mer til noe kvalme da ! Kjenner jeg gleder meg veldig til å få bekreftet med UL eller hjertelyd her også, men er enda noen uker igjen ;/
Joda, forsåvidt bra, men jeg håper nesten den kommer etterhvert(kommer til å spise i meg de orda igjen :P) men forrige gang var jeg mindre kvalm enn de andre svangerskapa, og da mista jeg jo.. og legen forklarte de milde symptomene med ma`en. Så hu har egentlig lagt en mal for hvordan det skal være nå da ;) hehe
skal ringe å bestille time til tidlig ul i slutten av denne uka tenkte jeg. Så kanskje jeg får time i uke 7 eller 8. Orker ikke uvissheten ettersom jeg gikk fem uker uten å være gravid, bare at jeg ikke visste det sist.
men denne gangen går det bra altså! hilsen frk positiv ;)

Joda, forsåvidt bra, men jeg håper nesten den kommer etterhvert(kommer til å spise i meg de orda igjen :p) men forrige gang var jeg mindre kvalm enn de andre svangerskapa, og da mista jeg jo.. og legen forklarte de milde symptomene med ma`en. Så hu har egentlig lagt en mal for hvordan det skal være nå da ;) hehe
skal ringe å bestille time til tidlig ul i slutten av denne uka tenkte jeg. Så kanskje jeg får time i uke 7 eller 8. Orker ikke uvissheten ettersom jeg gikk fem uker uten å være gravid, bare at jeg ikke visste det sist.
men denne gangen går det bra altså! hilsen frk positiv ;)

Å, sånn ja ;/ Da skjønner jeg deg litt mer.
Jeg har ikke opplevd å miste, og var heller ikke kvalm forrige svangerskap, så jeg håper jo ikke det kommer nå heller, og ser på det som positivt uten kvalme :) Jeg kommer nok til å vente med UL til vi har rundet 12 uker, kanskje til og med vente til OUL (gjorde det sist), håper likevel å få høre hjertelyd i uke 11/12 som sist, for det hjelper ganske mye på min følelse :) Er litt mer bekymra denne gangen siden det gikk fint sist, og jeg aldri har mistet.. er jo så redd for å oppleve det siden så mange opplever det en eller flere ganger i løpet av livet ;o

Kommer også til å ta privat UL ca uke 7-8, da jeg kjenner at jeg kommer til å gå rundt å bekymre meg så fælt at jeg ikke har godt av det. Hadde det forrige gang også, og det var så beroligende å høre et bankende hjerte.

Å, sånn ja ;/ Da skjønner jeg deg litt mer.
Jeg har ikke opplevd å miste, og var heller ikke kvalm forrige svangerskap, så jeg håper jo ikke det kommer nå heller, og ser på det som positivt uten kvalme :) Jeg kommer nok til å vente med UL til vi har rundet 12 uker, kanskje til og med vente til OUL (gjorde det sist), håper likevel å få høre hjertelyd i uke 11/12 som sist, for det hjelper ganske mye på min følelse :) Er litt mer bekymra denne gangen siden det gikk fint sist, og jeg aldri har mistet.. er jo så redd for å oppleve det siden så mange opplever det en eller flere ganger i løpet av livet ;o
Da er det jo veldig positivt om du ikke blir kvalm;) Så lenge man hører hjertelyd så kan man jo roe seg :) men det er så leeengeee til den kan høres, så må nok sniktitte litt på ul. Heldigvis har fastlegen min ul-apparat, så jeg får ul på hver kontroll fremover. Og så har jeg angelsound hjemme som jeg må snike med frem til jeg kjenner bevegelse selv.. ;)
Mange som opplever å miste, men må ikke ta sorgene på forskudd:)

Kommer også til å ta privat UL ca uke 7-8, da jeg kjenner at jeg kommer til å gå rundt å bekymre meg så fælt at jeg ikke har godt av det. Hadde det forrige gang også, og det var så beroligende å høre et bankende hjerte.
Ja, det er helt fantastisk å se og høre liv i magen første gang :) var på ul i uke 11 med dattera mi, det var veldig spesielt, og da ser man jo en hel del også! uke 7-8 ser man vel ikke stort, men greit å få bekreftelsen på at alt ser fint ut :)

4+4 idag :D
Fikk en positiv test igår <3
De siste dagene har jeg vært utrolig sliten/trøtt, tett i nesen, vondt i puppene, rar smak i munnen, går på do mye oftere enn vanlig også nyser jeg hele tiden :p

Wow ! Der var de VONDE brystvortene på plass ! Spent på om resten av puppene følger på eller ikke ;p

Hos meg murrer det pitte litt en sjelden gang. Og det er det hele! Håper på noen små symtomer sånn at kjenner at jeg faktisk er gravid :)

Her har jeg ømme pupper, og de har vært her alt for leeeenge nå. Klarer ikke å ligge på magen å sove :P hehe
Litt murringer og ubehag nedentil, men ikke mye. Også en forskjølelse som aldri går vekk! Har vært forskjøla i flere uker nå. Spent på om kvalmen kommer å tar meg senere :D Nesten ingen av de i familien min ble kvalme under svangerskapet, så håper det inkluderer meg ;)

Ømme bryster har jeg også forresten, glemte å skrive det tidligere... Begynner å bli så vant med det at jeg tenker ikke over det lenger :p

hehe, så var det å prøve å¨sette opp alle symptomene da... Ikke så lett når det sterkeste symptomet er glemsel...

Men dette er da "noen" av mine symptomer

-svimmelhet
-ømme/vonde pupper
-murringer i magen
-"romling" i magen
-stikkninger/strekkninger i livmora
-vektoppgang pga ekstremt matlyst
-ustabil i magen (do besøk)
-hyppig vannlating

Back
Topp