Symptom tråden ❤️

Har vært mye kvalm, svimmel og trøtt. Og masse luft i magen. I går fikk jeg også ømme pupper. I natt fikk jeg litt blodig utflod ett par timer etter sex. Spydde også. Ble veldig redd for at d var sa siden jeg hadde magesmerter i tillegg. Ikke kramper, men føltes ut som magen skulle sprekke. Kom en del luft ut, så kan ha vært bare gass. For idag blør jeg ingenting. Andre som har erfaring med blodig utflod som forsvinner? Er fortsatt engstelig. 5+2 idag
Jeg vil tro du bare har fått blødning etter samleie fordi det er litt ekstra ømt i livmortappen nå i starten <3 Om du ikke merker noe mer blødning ila dagen i dag så ville jeg nok tatt det helt med ro :)

Jeg har murringer. Lett kvalme. Trøtt og litt svimmel. Og veldig høy puls selv ved lett trening. 4+4 i dag.

Jeg vil tro du bare har fått blødning etter samleie fordi det er litt ekstra ømt i livmortappen nå i starten <3 Om du ikke merker noe mer blødning ila dagen i dag så ville jeg nok tatt det helt med ro :)
Ikke mer blødning, så slapper litt mer av. Men d er skummelt d der. Takk for svar❤️

Et lite tips. Får dere smerter i rygg, korsrygg, halebein, symfysen… Det er sannsynligvis bekkenleddsmerter (før kalt bekkenløsning). Gå inn på bekkenleddhelse.no. Det er landsforeningen kvinnelig bekkenleddhelse (LKB) sin nettside med mange gode tips i graviditeten. Det er filmer som kan være nyttige å se på og kontaktinformasjon til lokallagene. Send mail til lokallaget i ditt område - noen områder har f.eks bassengtrening som er åpne for gravide, både med og uten bekkenleddsmerter - god trening når kroppen blir stor og tung.

Prøv også å finne en fysioterapeut/manuellterapeut eller kiropraktor med ekstra kompetanse innen kvinnehelse, så kan du få mange gode tips og veiledning. Men pass på å gå til noen som vet hva de snakker om!

Jeg fikk bekkenleddsmerter allerede i uke 7 med førstemann, men skjønte det ikke før det låste seg helt i uke 12 - har nå mange års erfaring med bekkenleddsmerter mitt råd, ta hensyn, men fortsett å bevege deg/gå korte turer/lett styrketrening - det er ikke farlig og går mest sannsynlig over

4+5 i dag og har ømme bryster, småkvalm, hodepine og ekstremt trøtt. Må ikke glemme de ekstreme humørsvingningene.

Dukker stadig opp noe nytt :oops: jeg har blitt så ekstremt oppblåst og har skikkelig «gå på do-smerter».. det ser på ekte ut som jeg er mange mnd gravid…:shifty:

Konstante mensenmurringer. Litt ømme bryster. Ekstrem følsom. Og masse luft, våkner på natta av luftsmerter :rolleyes:
5+4 iflg babyverden, 5+6 iflg jm.

Konstante mensenmurringer. Litt ømme bryster. Ekstrem følsom. Og masse luft, våkner på natta av luftsmerter :rolleyes:
5+4 iflg babyverden, 5+6 iflg jm.
Jeg var også veldig plaget med luftsmerter og våknet hver natt. Masse vann, bevegelse og kosthold bedret det veldig for min del. Håper det bedrer seg for deg også snart, det er såå vondt.

Jeg begynner å bli ganske bekymret, for jeg har hatt mensmurringer/direkte mens-smerter så og si hver dag. Jeg har ikke blødd eller spottet eller sett antydning til rosa på papiret. Har noen erfaringer med dette? Er det normalt at svangerskapet gjør vondt i form av mensverk? Og så mye/ofte? Er redd det kan være en exu:sad010

Jeg begynner å bli ganske bekymret, for jeg har hatt mensmurringer/direkte mens-smerter så og si hver dag. Jeg har ikke blødd eller spottet eller sett antydning til rosa på papiret. Har noen erfaringer med dette? Er det normalt at svangerskapet gjør vondt i form av mensverk? Og så mye/ofte? Er redd det kan være en exu:sad010

Det mener jeg er veldig vanlig symptom :) Har selv hatt det alle tre gangene og synes mange nevner det som symptom? :)

Har ikke hatt exu selv, men tror det da er en helt annen type smerte og på en av sidene?

Det mener jeg er veldig vanlig symptom :) Har selv hatt det alle tre gangene og synes mange nevner det som symptom? :)

Har ikke hatt exu selv, men tror det da er en helt annen type smerte og på en av sidene?
Okei, takk for svar! :Heartred

Var ikke klar over at det var et vanlig symptom, så det var veldig lettende å høre. Har liksom bare fått opp mye om exu når jeg har googlet. Er første gang jeg er gravid, så jeg vet ikke hva jeg kan forvente, og det er mulig jeg overtenker det meste:smiley-ashamed004

Okei, takk for svar! :Heartred

Var ikke klar over at det var et vanlig symptom, så det var veldig lettende å høre. Har liksom bare fått opp mye om exu når jeg har googlet. Er første gang jeg er gravid, så jeg vet ikke hva jeg kan forvente, og det er mulig jeg overtenker det meste:smiley-ashamed004

Ja, det er forståelig! :) Man blir jo fort bekymra og lurer på om det er riktig at ting er som det er. Jeg husker jeg var helt sikker på at mensen hadde kommet hele tiden, fordi jeg gikk konstant med mensmurringer. Er mye ukjent, spennende og skummelt på likt! :P Tror exu er veldig veldig vondt, og jeg tror det også er vanlig å blø?

Jeg er gravid for tredje gang og overtenker selv, så det er nok også ganske vanlig :D Hehe.

Vanlig at symptomene kan minne om mensensmerter i starten. Jeg kjenner på akkurat det samme.. man skal være obs hvis det er i kombinasjon med større blødninger / kramper

Kan det være ligamentsmerter? Jeg hadde mye av det i første svangerskap og trodde jeg skulle få mensen - skjønte ikke at jeg var gravid. Det varte noen uker, men er vanlig og ufarlig

5+3 i dag. Trøtt, mensmurringer, litt verking i ryggen, kvalmen kommer og går. I går var den konstant fra jeg sto opp til lunsj. Brystene derimot er ikke ømme i det hele tatt, og selv om jeg kanskje blir lettere rørt av ting jeg ser og leser, så er det ingen humørsvingninger heller.

Kan ikke bare tiden fly frem til TUL!

Vanlig at symptomene kan minne om mensensmerter i starten. Jeg kjenner på akkurat det samme.. man skal være obs hvis det er i kombinasjon med større blødninger / kramper
Veldig betryggende, takk!:Heartred Har heldigvis ingen blødninger, og håper det holder seg slik. Kjenner det skal bli godt med tul på tirsdag:smiley-ashamed004

Kan det være ligamentsmerter? Jeg hadde mye av det i første svangerskap og trodde jeg skulle få mensen - skjønte ikke at jeg var gravid. Det varte noen uker, men er vanlig og ufarlig
Ja, jeg går rundt og er sikker på at jeg får mensen hele tideno_O Det er nok sikkert ligamentsmerter, ja. Aner ikke hvorfor google-algoritmen kun ville gi meg exu-svar tidligere.

Takk for svar:Heartred

Jeg har hatt det akkurat sånn som deg! Masse menssmerter i starten, men ingen blødning. Nå er jeg 7+4 og smertene/murringene har begynt å gi seg. Betryggende å høre fra andre her at dette kan være ganske vanlig. Man blir jo litt usikker når det er første graviditet :Heartred

Nå føler jeg aaalt er kjipt. Kvalm, vondt i korsryggen og hoftene, sliter utrolig med lavt blodtrykk/blodtrykksfall hver gang jeg har reist meg opp de siste 24timene... meeen, skal prøve å gjennomføre planene for dagen..

Og deeeeer meldte kvalmen seg…:yuck: føler meg rett og slett SKIKKELIG fyllesyk… hva i allverden spiser dere som sliter med kvalme lenge? Man vil jo ikke ha noe som helst, men da går man bare i en ond sirkel..blir jo bare kvalmere av å være sulten:smiley-ashamed008 begrenset hvor mye de salte kjeksene holder..

Back
Topp