Svangerskapskontroll

Jeg var til legen i forrige uke, da var jeg 5+4. Bruker medisiner så måtte sjekke om de var ok å bruke :)
Fikk ny time i juni når jeg er 13+4 og synes det er veeeeeeeldig lenge å vente :wtf:
Tenkte jeg skulle ringe jordmor i morgen og høre om det er mulig å komme til henne noe før. Men der er jo ikke sikkert, vet ikke hvordan koronatiltakene er der :dontknow
Og dette med ultralyd, kan man få flere uten å gå til private klinikker?
 
Jeg var til legen i forrige uke, da var jeg 5+4. Bruker medisiner så måtte sjekke om de var ok å bruke :)
Fikk ny time i juni når jeg er 13+4 og synes det er veeeeeeeldig lenge å vente :wtf:
Tenkte jeg skulle ringe jordmor i morgen og høre om det er mulig å komme til henne noe før. Men der er jo ikke sikkert, vet ikke hvordan koronatiltakene er der :dontknow
Og dette med ultralyd, kan man få flere uten å gå til private klinikker?
Tipper de er tilbakeholdne med det meste om dagen, slik at det antakelig skal tungtveiende grunner til at man får flere tul offentlig.
 
Tipper de er tilbakeholdne med det meste om dagen, slik at det antakelig skal tungtveiende grunner til at man får flere tul offentlig.

Ja, de er sikkert det :( Da får det heller bli privat, jeg synes det er så lenge å vente.
Vet ikke om de kan sjekke på noen annen måte at alt er greit så tidlig? :oops:
 
Ja, de er sikkert det :( Da får det heller bli privat, jeg synes det er så lenge å vente.
Vet ikke om de kan sjekke på noen annen måte at alt er greit så tidlig? :oops:
Tror det er ul og HCG som er eneste måter tidlig i svangerskapet.
 
Man må vell ikke til lege eller? Mente man kunne velge, husker ikke at jeg tok noen blodprøver på min første sist, som var hos lege. Gikk til jordmor resten av kontrollen, utenom de der jeg måtte til lege ‍♀️
 
Man må vell ikke til lege eller? Mente man kunne velge, husker ikke at jeg tok noen blodprøver på min første sist, som var hos lege. Gikk til jordmor resten av kontrollen, utenom de der jeg måtte til lege ‍♀️
Tror det er litt forskjellig fra kommune til kommune og hvor god jordmorforening de har. Jeg har ikke sjekket i min kommune enda, venter 2-3 uker med å ringe jordmor tenker jeg.
 
Man må vell ikke til lege eller? Mente man kunne velge, husker ikke at jeg tok noen blodprøver på min første sist, som var hos lege. Gikk til jordmor resten av kontrollen, utenom de der jeg måtte til lege ‍♀️
Kommer an på om jordmor tar blodprøver :) I min kommune kan de det, så trenger ikke lege
 
Jeg var hos legen første, både nå og forrige gang. For jeg må følges opp med blodprøver ettersom jeg er slankeoperert. Da må legen sjekke at jeg har alt som trengs av vitaminer og mineraler slik at jeg kan holde meg så frisk og oppegående som mulig! :dance008
Hadde telefontime med JM også, for å fylle ut helsekort for gravide. Slik at det var gjort, og så skal jeg tilbake til legen i uke 12 for nye blodprøver. Og så til JM i uke 16 :cool14
Føler meg godt ivaretatt, selv om det føles som 100 år mellom hver time. Og jeg har ikke en gang vært på TUL :laughing002
 
Back
Topp