Svangerskapskontroll

PiluttaPilutta

Elsker forumet
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Noen som har vært på sin første kontroll, eventuelt når skal dere? Selv har jeg kontroll hos jordmor når jeg er 8+4. Litt tidlig, men kjente på at det kunne være fint å snakke om forskjellige ting tidlig i løpet.
 
Jeg har ikke vært og har heller ikke bestilt noe time. Er 7+1 i dag, skal på TUL 8+3, så om alt er som det skal da, tenker jeg å bestille time til rundt uke 12:)
 
Når jeg var gravid i 2016, fikk jeg beskjed om at det ikke er vanlig med første kontroll før uke 10. Er det fortsatt sånn? Eller kan man bestemme litt selv når man ønsker første kontroll ? Venter nr 5, men ting forandrer seg sånn:confused004
 
Når jeg var gravid i 2016, fikk jeg beskjed om at det ikke er vanlig med første kontroll før uke 10. Er det fortsatt sånn? Eller kan man bestemme litt selv når man ønsker første kontroll ? Venter nr 5, men ting forandrer seg sånn:confused004
8 til 12 i min kommune i alle fall :)
Kan komme tidligere enn det også hvis man føler for å prate, men må ta blodprøver senere da. Skal rundt 12 uker selv, har fått time. Følte ikke helt behovet for den første timen tidligere :p
 
8 til 12 i min kommune i alle fall :)
Kan komme tidligere enn det også hvis man føler for å prate, men må ta blodprøver senere da. Skal rundt 12 uker selv, har fått time. Følte ikke helt behovet for den første timen tidligere :p

Okei :)
Da kan jeg vente litt med å kontakte legen. Men må vel si fra tidlig om jeg skal ha sjangs på å komme til jordmor :confused:
 
Okei :)
Da kan jeg vente litt med å kontakte legen. Men må vel si fra tidlig om jeg skal ha sjangs på å komme til jordmor :confused:
Her i kommunen er det også vanlig med kontroll i uke 8-12, jeg velger å gå tidlig fordi jeg er litt stressa etter flere år med IVF behandling:happy: Også fikk jeg senere tul enn jeg ville fått hvis jeg bodde i en by med mulighet til å gå til en privat klinikk.
 
Jeg har tid 9+4 hos egen lege, bor i Danmark og her ses vi et sted mellom uke 8-10 sånn ca. Her blir det gjort en risikovurdering med blodprøver og nakkefoldsscanning i uke 12 nemlig :) Hvis man ønsker det selvfølgelig, vi velger dog å takke nei til vurderingen.
 
Var hos lege 4+3 mistanke om urinveisinfeksjon, var veldig glad for det da det var noen forandringer siden sist jeg var gravid.... så skal tilbake 10+3 og fikk beskjed om at jeg må bestille time hos jordmor før det. Hadde keg ikke vært der hadde jeg ring legen i uke 12 jeg
 
Har ikke bestilt ennå. Skal på tul på tirsdag, så om alt er fint tenker jeg at jeg bestiller time til sv. Kontroll rundt uke 12 :)
 
Time hos legen i uke 10.
Bestilt TUL i uke 8, klarte ikke vente helt til legebesøk 19 mai
 
Har ikke vært til lege eller jordmor enda, tenker å drøye det litt lenger. Er bare 4+6 eller noe. Dessuten er det bare tiltak nå under korona når alle er så høyspente. :p
 
Fikk time hos jordmor i uke 11+4 :)

vanlig for å bestille blodprøver ol her hvertfall.
 
Jeg skal ikke på TUL, skal til legen for første sjekk 19.mai, er da 12+0 :)
 
har time hos legen 5.juni fikk beskjed om at det ikke var vits i å komme før jeg var i uke 12. så var legen på kurs den uken, så er vel 12+4 når jeg har fått time.. synes det er alt for lenge til
 
har time hos legen 5.juni fikk beskjed om at det ikke var vits i å komme før jeg var i uke 12. så var legen på kurs den uken, så er vel 12+4 når jeg har fått time.. synes det er alt for lenge til
Fikk samme beskjed da jeg var i kontakt med legen i går. Hun anbefalte meg også å bestille dobbelttime.
 
Spørsmål: Hva gjør man hos legen? Trenger jeg det hvis jeg har tatt TUL? Kjenner at det er lenge til uke 17-19 for neste oppfølging, særlig når man har blitt fulgt opp så tett under en IVF-prosess..
 
Back
Topp