Sutretråd

Ugh, er så sliten! Har jobba i helga og skal jobbe i dag og så skal jeg på kurs i morgen som tar hele dagen! Føler meg litt "teit" som ikkeklarer å jobbe i noen dager på rad uten å bli så sliten... Føler jeg syter. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Skal jo også jobbe torsdag og fredag, så i løpet av 7dager har jeg bare 1dag fri. Tror ikke jeg greier å hente meg inn på 1dag:confused: Er jo mamma å husmor når jeg er hjemme også.

Men følre det blir dumt å løpe til legen "bare" fordi jeg er sliten sååå tidlig i svangerskapet:( Har jo ikke full stilling heller, så det er jo ikke som om jeg jobber hver dag. Har bare vært litt mye nå den siste uken og den som kommer i og med at mannen jobbet overtid hver dag forrige uke, så jeg hadde jenta vår alene om ettermiddagene. Sliter vel litt på det også i disse dager...

Ugh, er så sliten! Har jobba i helga og skal jobbe i dag og så skal jeg på kurs i morgen som tar hele dagen! Føler meg litt "teit" som ikkeklarer å jobbe i noen dager på rad uten å bli så sliten... Føler jeg syter. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Skal jo også jobbe torsdag og fredag, så i løpet av 7dager har jeg bare 1dag fri. Tror ikke jeg greier å hente meg inn på 1dag:confused: Er jo mamma å husmor når jeg er hjemme også.

Men følre det blir dumt å løpe til legen "bare" fordi jeg er sliten sååå tidlig i svangerskapet:( Har jo ikke full stilling heller, så det er jo ikke som om jeg jobber hver dag. Har bare vært litt mye nå den siste uken og den som kommer i og med at mannen jobbet overtid hver dag forrige uke, så jeg hadde jenta vår alene om ettermiddagene. Sliter vel litt på det også i disse dager...
Jeg har deltidsjobb ved siden av studier og følte jeg måtte prioritere jobb forran skole for å holde ut en hel dag, og da måtte jeg bruke en hel dag etterpå for å komme meg igjen... Er også utrolig sliten og har slitt med kvalme gjennom hele dagen. Gikk til legen for råd, og hun sykemeldte meg en hel mnd uten å nøle!! Sliter med dårlig samvittighet, for man er jo gravid, ikke "syk". Men som legen sa: med graviditeten følger det med seg noen plager som gjør at det kan sammenlignes med å være syk. :) Har også fått forlengelse på eksamen med legeerklæring, så nå er fokus på meg og den lille, samt prøve å bestå eksamener innimellom slagene!

Ja, her er det ikke bare jobben som er problemet, jeg må jo faktisk fungere som mamma etter jobb også. Heldigvis skal ikke mannen jobbe overtid i dag så kanskje jeg kan få hvile en stund etter middag. Men synes det blir så rart å sykemelde meg bare fordi jeg er sliten. Eller... Jeg synes ikke det er rart, men er redd for at andre ikke skjønner det...

Jeg har deltidsjobb ved siden av studier og følte jeg måtte prioritere jobb forran skole for å holde ut en hel dag, og da måtte jeg bruke en hel dag etterpå for å komme meg igjen... Er også utrolig sliten og har slitt med kvalme gjennom hele dagen. Gikk til legen for råd, og hun sykemeldte meg en hel mnd uten å nøle!! Sliter med dårlig samvittighet, for man er jo gravid, ikke "syk". Men som legen sa: med graviditeten følger det med seg noen plager som gjør at det kan sammenlignes med å være syk. :) Har også fått forlengelse på eksamen med legeerklæring, så nå er fokus på meg og den lille, samt prøve å bestå eksamener innimellom slagene!
Glemte å sitere deg på innlegget over :p

Gruer meg så innmari til eksamen på torsdag :-( Var så optimistisk når jeg meldte meg opp til to fag tidligere i år, skulle gå så fint i tillegg til full jobb. Så kom graviditeten med kvalme og utmattelse, og alt jeg greide over var jobben, med ett nødskrik. Hater å gjøre ting halvgjort, men eksamen på torsdag er jeg så dårlig forberedt til som jeg aldri har vært før...

Ja, her er det ikke bare jobben som er problemet, jeg må jo faktisk fungere som mamma etter jobb også. Heldigvis skal ikke mannen jobbe overtid i dag så kanskje jeg kan få hvile en stund etter middag. Men synes det blir så rart å sykemelde meg bare fordi jeg er sliten. Eller... Jeg synes ikke det er rart, men er redd for at andre ikke skjønner det...
Det er ikke rart! Og det vil ikke legen heller synes! Ingen på jobb trenger å vite hvorfor du blir sykemeldt :) Husk at du må ta vare på deg selv og den lille + familien! :) Leste ett sted at det den lille i magen krever av energi, sammenlignes med en fjellklatringsekspedisjon. Det sier jo sitt! :)

I dag har jeg vært ei hormonell hurpe på jobben!! :eek::mad:
Men når jeg leser andres innlegg her, er jeg glad jeg hittil ikke har hatt andre symptoner enn vonde pupper og dagens glefse humør. Håper humøret er tilbake i morgen. Kunne ikke unngå å bli i godt humør av å hente treåringen i barnehagen da.. Skal også pleie humøret med hestene mine i kveld. Hjelper å kose med dem, og fortelle dem alt jeg har på hjerte ;)

Jeg sa att jeg følte att kvalmen var litt borte for en stund siden, BACKFAILED!! Helsikke att jeg ikke kan holde kjeft av og til!! *utblåsning *

Baaah.. Manner meg opp til den lange bilturen til en by for å ta UL. Tre timer og to ferger :P Blir heldigvis hotell i kveld..

Baaah.. Manner meg opp til den lange bilturen til en by for å ta UL. Tre timer og to ferger :p Blir heldigvis hotell i kveld..

Lykke til og kos deg på hotell :)
Om det er en trøst bor jeg også LANGT fra slike fasiliteter ;)

Lykke til og kos deg på hotell :)
Om det er en trøst bor jeg også LANGT fra slike fasiliteter ;)

Takk :) Dette er to byer unna. Det mest irriterende er at det finnes i nærmeste by også, men når jeg ringte i begynnelsen av oktober var hun fullbooket til neste år :P

Kvalmen ga seg i uke ti, da kom forkjølelse med påfølgende astma...nå fire uker etterpå snyter jeg blod, hoster til huet dundrer og jeg brekker meg. Ingen feber, antagelig kun astma og skjøre slimhinner, men fader så lei jeg er av å være i dårlig form! :(

Åå jeg plages absolutt mest med humøret i tillegg til kvalme. I begynnelsen var jeg veldig snarsint. Nå griner jeg av alle mulige kommentarer som kan vries til noe negativt, føles som alle er ekle. Det er så fryktelig slitsomt:/ er ekstremt sårbar og føler meg veldig liten:/

Jobber overtidsvakt imorgen , tok på meg å jobbe dobbelvakt oppå det igjen, så blir 6 dagers uke og 15 timersarbeidsdag imorgen... Klager egentlig ikke da, er halv skatt, og hele vakten er 100 % overtid :) :)

Vært på jobb i et par timer i dag, selv om jeg er sykemeldt. Deilig det egentlig ☺️ Men kjenner meg helt utslitt nå, kjenner også at jeg brygger på noe.. Ekkel i halsen, tung i hodet og ligger her under teppet og fryser..

Så det var en klagetråd som passet meg fint akkurat nå.
Blir smitta av alt som går i bhg til 2-åringen om dagen. Hanglet for 14 dager siden, men var ikke dårlig nok til at jeg følte jeg kunne være hjemme fra jobb. Har vært frisk en uke, men i dag begynner det på nytt. Håper nesten jeg blir syk nok til å ha samvittighet til å være hjemme denne gangen. Virker som immunsystemet har dratt på en 9 måneder lang ferie.
Blæh...

Kvalm.... Selv om det er mer og mer kvalme frie perioder er jeg så sliten og lei av å være kvalm... Også lei alle BT fall og den ekstreme stikkingen i livmor området.. Når det står på greier jeg ikke røre meg.. Gjør så vondt.. Varer noen minutter

Og ikke nok med det har største fått omgangssyka... Og minste er forkjøla. Minste har astma i tillegg så blir festlige dager bra jeg ikke finnes sliten

Back
Topp