Supertidlig og tidlig ultralyd

Er det fler her som planlegger supertidlig ultralyd? Altså før den tidlig ultralyd man får tilbud om nå. Jeg har planer om det! Trenger å se om det er ett bankende hjerte etterhvert eller ikke.
Skal i neste uke, da er jeg uke 7+5 ❤️

Skal på tirsdag om en uke, da er jeg 6+4❤️

Hei, hopper inn her jeg Er uplanlagt gravid, med en som har brukt sterk medisin som gir risiko for skader etc. Har allerede tatt bort 2 ganger, (og mistet før i uke 8 og 15), så nå ser jeg åssen det går. Var på tul v ca 5 uker, var der egentlig for celleprøve. Da fant hun ikke noe som hadde vokst, kun fostersekk og skimtet plommesekk. Ba meg komme igjen etter par uker. Føler nå at ting «roer seg», at d ikke vokser nedi der og bryster/nipler roet seg. Har andre symptomer, men redd det ikke er noe og kroppen bare tviholder på å «være gravid».
Noen innspill elr erfaringer?

Jeg var på privat ul for to dager siden og ble betrygget om at alt så bra ut :Heartred Embryoet ble målt til 8+0.

Men: i dag fikk jeg brev om tildelt fødeplass og innkalling til ultralyd i uke 18. Men hva med TUL?? Noen som vet om dette kommer i ulike brev, eller om jeg må gå tilbake til legen min og spørre om jeg ble henvist til TUL i u11-14? Og forhånd takk!

6 dager igjen❤️

Jeg var på privat ul for to dager siden og ble betrygget om at alt så bra ut :Heartred Embryoet ble målt til 8+0.

Men: i dag fikk jeg brev om tildelt fødeplass og innkalling til ultralyd i uke 18. Men hva med TUL?? Noen som vet om dette kommer i ulike brev, eller om jeg må gå tilbake til legen min og spørre om jeg ble henvist til TUL i u11-14? Og forhånd takk!
Jeg fikk innkallingene i ulike brev. Fikk TUL først og ordinær en uke senere.

Er uke 7+1 i dag, og skal på TUL om 5 dager. Har ikke lenger ligamentsmerter og luft i magen, håper det ikke er et dårlig tegn. Puppene er ømme fremdeles

Skal prøve å få det, men usikker på om det går. Må i tilfelle reise et par timer om jordmor ikke gir tommel opp

Er uke 7+1 i dag, og skal på TUL om 5 dager. Har ikke lenger ligamentsmerter og luft i magen, håper det ikke er et dårlig tegn. Puppene er ømme fremdeles
Hei! Jeg kjenner heller ikke særlige symptomer ( siden 6+5), og alt var bra ved UL på 8+0 :D
Jeg har bittelitt ømme pupper og god matlyst, uteblitt mens, ellers ingen symptomer. Kanskje litt trett på kvelden… Satser på at alt er bra for deg også :Heartpink

Hei! Jeg kjenner heller ikke særlige symptomer ( siden 6+5), og alt var bra ved UL på 8+0 :D
Jeg har bittelitt ømme pupper og god matlyst, uteblitt mens, ellers ingen symptomer. Kanskje litt trett på kvelden… Satser på at alt er bra for deg også :Heartpink
Så deilig å høre at alt var bra på UL :Heartbigred Symptomene kan sikkert variere veldig, gleder meg til UL!

3 Dager til❤️

bare 4 dagee igjen til ul, da er jeg 7+5.
har mistanke om MA. Uten at jeg kan begrunne det med annet enn magefølelse.

Har vert på supertidlig ultralyd med mine to barn, men no har ikkje det vert ledig time når eg har hatt tid ‍♀. men heldigvis er det ikkje lenge til offentlig tidlig ultralyd.

Jeg var til UL i uke 6 og uke 7. Uke 7 fikk jeg offentlig pga oppfølging etter IVF. Uke 6 oppsøkte jeg selv pga sterke smerter og ville se om eggstokkene var overstimulert. Man kan se om hjertet slår i uke 6-7, og jeg var heldig å se det i uke 6. Men det kunne vært for tidlig. Man ser og styrken på slagene. Begge timene hos gynekolog. Kunne aldri falt meg inn å gå til fastlegen, og jeg orker ikke jordmødre som er alt for opptatt av å normalisere. Om noe var galt ville jeg at det skulle oppdages og formidles til meg slik det var, ikke innpakket.

Hei! Forstår ut fra det jeg leser her at det er noe nytt ang offentlig tidlig ultralyd. Det var ikke slik da jeg var gravid i 2020. Finnes dette skriftlig noe sted? Er det en rettighet i hele landet? :)

Hei! Forstår ut fra det jeg leser her at det er noe nytt ang offentlig tidlig ultralyd. Det var ikke slik da jeg var gravid i 2020. Finnes dette skriftlig noe sted? Er det en rettighet i hele landet? :)

Back
Topp