Supertidlig og tidlig ultralyd

Jeg bruker en privat klinikk. Der kan man bestille ultralyd fra uke 6 og så ofte man vil, men man må jo betale for det.
Skjønner :) vi har liksom ikke noe sånt her jeg bor, så da må det vel kjøres et stykke

Skjønner :) vi har liksom ikke noe sånt her jeg bor, så da må det vel kjøres et stykke
Vi har 3 timer til nærmeste privat og offentlig så må liksom uansett dersom vi skal på ul.. Men med nr 2 var det enda ikke tilbud om offentlig tul for alle så da booket vi privat da jeg var 13+noe, men siden vi får det offentlig rundt den tiden nå orker vi ikke ta noe ekstra tur privat:happy:

Jeg hadde som skrevet en ved ca 6uker der vi ikke så noe som hadde vokst. Skal igjen snart, blir ved 8 +. Hvis det er noe der blir det offentlig tul og nipt.

Får alle tilbud om offentlig ultralyd i uke 12 nå eller hvordan er dette?
Innen 2022 skulle det være innført i hele landet at alle skal få tilbud om otul, så bare be lege eller jordmor henvise deg:joyful:

Nei for alle, står på den siden på Regjeringen.no du linket til tidligere.
Se det ja… men syns det motsier seg litt… for vi over 35 får jo tidlig i samme periode som da alle skal få? Har ikke hørt om noen her i min kommune som har fått annet enn rutine i uke 18 - ish.
Men skal ikke påstå noe, for er overhode ikke sikker. :)

Se det ja… men syns det motsier seg litt… for vi over 35 får jo tidlig i samme periode som da alle skal få? Har ikke hørt om noen her i min kommune som har fått annet enn rutine i uke 18 - ish.
Men skal ikke påstå noe, for er overhode ikke sikker. :)
Ja alle får tidlig ul i samme periode for de sjekker jo det samme for både de over og under 35, men de over 35 får også tilbud om nipt. Det skulle være innført innen 2022 var over så det kan godt hende din kommune var sen med å innføre det:)
Det er hvertfall vedtatt av regjeringen og sykehusene vet om det, men er ikke sikkert alle leger har fått det med seg. Alle jeg kjenner som var vært gravid og tidlig i svangerskapet fra januar 2022 har fått tilbud om tul, jeg er selv 24 og venter på å få tildelt time:)

Skal på fredag er da 8+2 klarer ikke vente til t.ul jeg . Det kan jo ta to mnd , så derfor bestillte jeg time til etter påske . :) Har ikke gjort det med de tre andre .

Fant forsovidt nr to på innvendig ul i uke 11. men da visste jeg ikke at jeg var gravid og skulle ta en celleprøve og hadde hatt blødninger og smerter dagen før , så hun ville sjekke . Der var det sterke hjerteslag . Hadde da mistet en tvilling . Alt gikk bra videre.

Skal på tul 9+0, er i uke 7+0 nå. Bestilt på privatklinikk! Håper å se at det er liv laga - et bankende hjerte ❤️❤️

Så et lite bankende hjerte i dag :Heartpink Ble satt tilbake en liten uke fra 8+3 til 7+5, men har hatt uregelmessige sykluser så hun mente det ikke var noe fare med det. Sannsynligvis litt senere EL enn antatt. Alt så fint ut av det hun kunne se, så det var veldig betryggende!

Back
Topp