Supertidlig og tidlig ultralyd

Ja jeg har ikke hatt fastlege på mange år, bare vikarer, så tror jeg dropper det:hilarious: + vi bor i en liten bygd og jeg stoler ikke på at de som jobber på legekontoret holder taushetsplikten sin, så unngår alt av fysiske timer osv til etter vi har fortalt det til våre nære og kjære:rolleyes:

Janei, det skjønner jeg veldig godt.
Uff, sånn skal det jo ikke være :/ Taushetsplikten skal de overholde, er jo lovbrudd.

Janei, det skjønner jeg veldig godt.
Uff, sånn skal det jo ikke være :/ Taushetsplikten skal de overholde, er jo lovbrudd.
Ja de skal jo det, meen er ikke alltids tilfelle her..:rolleyes: Så jeg gjør det så enkelt at jeg venter så lenge som mulig

Når tenker dere å ta kontakt med jordmor/lege for å bli henvist til vanlig tidlig ultralyd? Fikk ikke det offentlig da jeg ventet de andre, så stresset ikke så med å ta kontakt:confused005
Jeg ringte helsestasjonen for noen dager siden og de sa de gjerne vil ha første kontroll i uke 7 ❤️

Jeg ringte helsestasjonen for noen dager siden og de sa de gjerne vil ha første kontroll i uke 7 ❤️
Jeg vil helst ikke ha første kontroll før tidligst uke 13, vil bare ha henvisning til tul:hilarious: Tar nok kontakt med jm rundt uke 6/7❤️

Jeg vil helst ikke ha første kontroll før tidligst uke 13, vil bare ha henvisning til tul:hilarious: Tar nok kontakt med jm rundt uke 6/7❤️
Men må man ikke ha time for å bli henvist? :dead: Trodde man burde få tatt blodprøvene før uke 12 også. Jeg drar iallfall bare for henvisning og blodprøve og urinprøve:shy:

Men må man ikke ha time for å bli henvist? :dead: Trodde man burde få tatt blodprøvene før uke 12 også. Jeg drar iallfall bare for henvisning og blodprøve og urinprøve:shy:
Vi tok rekvisisjon til blodprøver over tlf sist, så håper bare vi kan ta både henvisning til tul og rekvisisjon til blodprøver over tlf denne gangen. Har ikke behov for å møte jordmor så tidlig, nesten litt lei av de etter de andre to svangerskapene:hilarious:

Vi tok rekvisisjon til blodprøver over tlf sist, så håper bare vi kan ta både henvisning til tul og rekvisisjon til blodprøver over tlf denne gangen. Har ikke behov for å møte jordmor så tidlig, nesten litt lei av de etter de andre to svangerskapene:hilarious:
Åja, men det er jo veldig greit hvis du får den muligheten! :D

Under første svangerskap hadde jeg ikke behov for tul. Men merker at etter så lenge med prøving og mistet to ganger underveis vurderer jeg tul for å roe nervene. HVIS jeg faktisk kommer så langt da..

Trodde også blodprøvene skulle vært tatt før uke 12.
Hun på legekontoret idag sa de ikke kunne tas før uke 12. Så fikk legetime og tid for prøvene 12+3.

sniker fra oktober, jeg hadde ultralyd når jeg var 6+6, og var veldig fint å se et hjerte da :love017 jeg tok også HCG test hos legen omtrent så fort jeg viste jeg var gravid, så når jeg bare var en 4 uker på vei

Trodde også blodprøvene skulle vært tatt før uke 12.
Hun på legekontoret idag sa de ikke kunne tas før uke 12. Så fikk legetime og tid for prøvene 12+3.
Jeg skal iallfall ta dem neste uke og da er jeg bare rundt 7 uker på vei, så er tydeligvis forskjellig praksis der da :dead:

Mista i uke 12 sist, men foster døde i 8+noe , 1-2 dager etter tidlig ultralyd, så her blir det nok opp til flere private ultralyder før offentlig TUL.

Back
Topp