Sunn graviditet

Sukker er jeg sjeldent veldig sugen på.
Alltids godt med godis! men fastfooden er den som tiltrekker meg, gir så tilfredsstillelse der og da.
mens etterpå føler jeg meg dritt.
Jeg er 5+5 nå men kan føle behov for mat typ hele tiden selvom jeg ikke er sulten. Og spesielt fet mat!!:hungover:
Nå blir jeg jo redd for at hvis jeg ikke får spist riktig nok under svangerskapet at jeg kan få svangerskapsdiabetes!
Må virkelig prøve alt jeg kan for å spise det som er bra for kroppen og lille spiren inni her! :rolleyes::angelic:

Jeg merker at jeg fort blir kvalm mellom måltider. Har derfor begynte med mindre porsjoner enn jeg egentlig bruker for å ha ekstra mat å gå på uten å spise mer :shy: feks ett knekkebrød til frokost istedenfor to, og heller spise et knekkebrød igjen to timer etterpå.

Jeg skal også prøve å kutte ut unødvendig sukker og spise sunt! har vært relativt flink, men hver gang jeg har hatt besøk tar de med seg snop og chips, så er det jeg som ender opp med å spise opp alt...:oops:
Spiser også endel mat med sukkererstatning og sukkerfri brus, så det skal jeg prøve å kutte kraftig ned på.

Er med! God motivasjon å se at andre også jobber mot å være sunn! Største problemet mitt er nok søtsuget. Spiser smågodt i alle farger og fasonger :hilarious: Prøver å holde meg til at det kun er på lørdagen da, men er utfordrende...

Har prøvd å gå litt tur, men er veldig tungt etter jeg har vært på jobb. Beina er helt gele under meg. Er ganske aktiv på jobben da, så tror rett og slett kroppen min ikke har så mye mer å gi de dagene. Vi har 5 etasjer på jobb vi stadig må opp og ned og prøver i alle fall å være flink å ta trappene :happy:

Må innrømme at jeg føler jeg har falt litt av dette lasset, når sånn ca det eneste som gir meg litt fri fra kvalmen er jevnt inntak av sukker. En godisbit i kvarteret er ikke akkurat det sunneste jeg kunne drevet med :(

Må innrømme at jeg føler jeg har falt litt av dette lasset, når sånn ca det eneste som gir meg litt fri fra kvalmen er jevnt inntak av sukker. En godisbit i kvarteret er ikke akkurat det sunneste jeg kunne drevet med :(
Sliter også, det eneste som hjelper her er cola med sukker..

Sliter også, det eneste som hjelper her er cola med sukker..

Litt godt å høre at det ikke bare er meg. I går og i dag har egentlig ingenting hjulpet, så da ligger jeg her og hater litt. Har hatt en runde kramper+blødning også, så er ikke engang så sikker på om det er liv inni der. I så fall føles det håpløst unødvendig å være i så elendig form...

Litt godt å høre at det ikke bare er meg. I går og i dag har egentlig ingenting hjulpet, så da ligger jeg her og hater litt. Har hatt en runde kramper+blødning også, så er ikke engang så sikker på om det er liv inni der. I så fall føles det håpløst unødvendig å være i så elendig form...
Krysser fingrene for deg :Heartred Ene pasienten min sa en gang; "Enten så går det bra, eller så går det over". Jeg synes det var en fin måte å tenke på det i alle fall :happy:

Uff, klem til deg. Har iallfall hørt at blødninger er vanlig, så lenge det ikke kommer mye og ofte. Skal du på tidlig ul?

Uff, jeg også. Kvalmen er så overveldende og jeg *må* bare spise for å overleve (føles det som). Prøver å kjøpe sunne ting som bær og frukt, men det eneste jeg har lyst på er sjokolade og pizza :(

Uff, klem til deg. Har iallfall hørt at blødninger er vanlig, så lenge det ikke kommer mye og ofte. Skal du på tidlig ul?

Ja, skal på UL i morgen. Så får vi iaf er svar på om det er noe vits i å være så dårlig form :p

Uff, jeg også. Kvalmen er så overveldende og jeg *må* bare spise for å overleve (føles det som). Prøver å kjøpe sunne ting som bær og frukt, men det eneste jeg har lyst på er sjokolade og pizza :(

Akkurat nå er det eneste jeg har lyst på rislunsj. Men er ikke i form til å dra på butikken :p
Pizza lød igrunn heller ikke så dumt.

Ferdig fiskegrateng, kokte poteter, raspa gulrøtter og smelta smør her i dag. Veldig godt en gang i blant :happy:

Har du prøvd feks honning, svisker, rosiner, tørket frukt eller annet søtt (som er mye sunnere enn snop)?

Har du prøvd feks honning, svisker, rosiner, tørket frukt eller annet søtt (som er mye sunnere enn snop)?

Har ikke prøvd meg på så mye tørket, men fersk frukt. Det kan fungere noen ganger, men det varierer. Ikke lett å finne noe jeg klarer å dytte innpå, selv om jeg vet at å spise er en av de få tingene som (i alle fall noen ganger) gir litt fri fra kvalmen...

Dette er jeg også med på! Forrige graviditet var det lite/ingen trening da jeg hadde slitt med utmattelse før jeg ble gravid. Men nå har jeg kommet meg litt i gang med trening, hvis spiren holder seg inne håper jeg at jeg klarer å holde det igang selvom jeg vet jeg ble kjempe trøtt og kvalm fra uke 5/6 av... følger «trainer kaithlin» på Instagram og YouTube. Hun har noen fine hjemmetreningsprogrammer både harde og lettere økter. Anbefaler det hvis man orker å trene litt!

første trimester er jo det værste sånn matmessig, var ihvertfall det for meg sist. Så om man ikke klarer det første trimester kan det hende man klarer det andre, det er jo bedre en ingenting ❤️

første trimester er jo det værste sånn matmessig, var ihvertfall det for meg sist. Så om man ikke klarer det første trimester kan det hende man klarer det andre, det er jo bedre en ingenting ❤️

Takk. Akkurat nå handler det mest om å ikke bryte fullstendig sammen for min del. Glad jeg ikke visste på forhånd hvor fullstendig ubrukelig jeg kom til å bli...

Takk. Akkurat nå handler det mest om å ikke bryte fullstendig sammen for min del. Glad jeg ikke visste på forhånd hvor fullstendig ubrukelig jeg kom til å bli...
Forrige graviditet sa jeg til mannen at dette ble eneste barn og at han måtte minne meg på hvor slitsomme de første tolv ukene var hvis jeg skulle få lyst på flere... men nå har vi tydeligvis glemt det og prøver igjen‍♀️ Heldigvis går det over for de fleste mellom uke 12-14 en gang.

Back
Topp