Strikking...

Heilt sant so ho seie, må prøva og feila litt..:) kor dette du av då?..:)
Har aldri kunnet lese eller forstå meg på oppskrifter, så tror neppe det er bare å prøve og feile for meg, du :p
Men koselig at du bruker såpass mye tid på å hjelpe folk! :)
 
Har aldri kunnet lese eller forstå meg på oppskrifter, så tror neppe det er bare å prøve og feile for meg, du :p
Men koselig at du bruker såpass mye tid på å hjelpe folk! :)
Prøv å følge plokkfisk sin guide, det var sånn jeg skjønte det :D men du må sitte med garn og pinner klart, for det var ikke så enkelt å "se det for seg" som jeg trodde :p
 
Eni!;) du bør sitta me strikketøyet i neven når du lese oppskriftene. Uansett ka da e egentli..:) men om du ikkje e så stødig på oppskrifter bør du heller ikkje kasta deg ut i sokka heller..;-) besta å begynna me ei hua eller nåke!;)
 
Du, prøv etterpåhæl, det er nok hakket enklerere.
http://www.stickamera.se/monster_sock_isthal.php
Evt. Må det være noen filmer på garnstudio el YouTube som kan hjelpe?
Fant en i farten
http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php?id=69

TAKK! :D Jeg skjønte det nå via Drops-videoen!! Takk skal du ha <3
Nå må jeg bare forstå meg på mønster-språk... :p
Nå kan jeg iallefall strikke meg noen basic sokke-tøfler med tjukt Polaris-garn så jeg ikke får UVI :)
 
TAKK! :D Jeg skjønte det nå via Drops-videoen!! Takk skal du ha <3
Nå må jeg bare forstå meg på mønster-språk... :p
Nå kan jeg iallefall strikke meg noen basic sokke-tøfler med tjukt Polaris-garn så jeg ikke får UVI :)
Det er faktisk ikke vanskelig med mønster, jeg har prøvd å strikke hjerter nå f.eks :) enten om du følger en oppskrift eller om du lager ditt eget mønster. Du må bare passe på at du har like mange masker som det er ruter i oppskriften.

Se på bilde jeg legger ved, jeg har kun strikket rett så jeg brukte kryss i min egen oppskrift, men jeg brukte en annen farge fremfor å strikke vrangt f.eks. Denne gjelder 22 masker. Da strikker jeg farge nr 2 når kryssene kommer, også bytter jeg tilbake til farge nr 1 når det kommer tomme ruter. Det samme gjør du i oppskrifter som er ferdiglaget, det står ofte en forklaring ved siden av mønsteret hva de forskjellige tegnene betyr, og da er det bare å strikke deretter :)
 

Vedlegg

  • 1411716931006.jpg
    1411716931006.jpg
    56,8 KB · Visninger: 7
Det er faktisk ikke vanskelig med mønster, jeg har prøvd å strikke hjerter nå f.eks :) enten om du følger en oppskrift eller om du lager ditt eget mønster. Du må bare passe på at du har like mange masker som det er ruter i oppskriften.

Se på bilde jeg legger ved, jeg har kun strikket rett så jeg brukte kryss i min egen oppskrift, men jeg brukte en annen farge fremfor å strikke vrangt f.eks. Denne gjelder 22 masker. Da strikker jeg farge nr 2 når kryssene kommer, også bytter jeg tilbake til farge nr 1 når det kommer tomme ruter. Det samme gjør du i oppskrifter som er ferdiglaget, det står ofte en forklaring ved siden av mønsteret hva de forskjellige tegnene betyr, og da er det bare å strikke deretter :)

Oppskrifter pleier å være kun tekst, og ett eller annet alien språk -.-
1 ss r 2 ms blablablabla... Er alltid så dårlig forklart hva det betyr.
Jeg er utdannet via Klesdesign og strikking var det beste jeg visste, jeg er bare 24 år gammel, men jeg husker virkelig INGENTING! xD Det er latterlig! :p
 
Oppskrifter pleier å være kun tekst, og ett eller annet alien språk -.-
1 ss r 2 ms blablablabla... Er alltid så dårlig forklart hva det betyr.
Jeg er utdannet via Klesdesign og strikking var det beste jeg visste, jeg er bare 24 år gammel, men jeg husker virkelig INGENTING! xD Det er latterlig! :p
Åja jeg trodde du mente mønster siden det sto det i svaret :p
Men oppskrift ja, har så vidt begynt å forstå dem, men skjønner frustrasjonen din!
 
Joda, det kan jeg :)
Finnes ikke særlig med stoffbutikker her, da :/
Får ikke lagd så mye med det dyre, magre utvalget til Panduro...
 
Oppskrifter pleier å være kun tekst, og ett eller annet alien språk -.-
1 ss r 2 ms blablablabla... Er alltid så dårlig forklart hva det betyr.
Jeg er utdannet via Klesdesign og strikking var det beste jeg visste, jeg er bare 24 år gammel, men jeg husker virkelig INGENTING! xD Det er latterlig! :p

Haha!;) første bud e vertfall å huska at ss og ms e da samma.. Hihi..:p Men eg forstår din frustrasjon! E ikkje allti lika lett å forstå seg på disse oppskriftene! Eg sjøl dette ofta av, og då hjelpe da ofta å ta da heilt stykkevis og delt-ein setning om gongen! :) men trikset e uansett å begynna me enkle oppskrifter, so du kjem inn i sjargongen og ikkje minst oppleve mestring ette å ha forstått ei oppskrift sjøl!:)

Holde no på me ei ullbukse designa av Helgetun, ho skrive enkle oppskrifter føle eg! Denna va vertfall veldi lett å strikka! Einaste kjedelige e å strikka me 2,5 pinna heile veien...:p
 
Back
Topp