Strikking til lille

Så kjapp du er!! Hva blir neste prosjekt?
Nå, neste blir vel ikke før i oktober, det er godt over halvparten igjen her enda.

Neste er muligens pannebånd til lillesøster, fort gjort, så egentlig trolig kjole til henne. Enten en i rødt og hvitt sånn til jul, eller en Mariustunika om hun vil ha.

Tenker jo også på heldress i Marius til minstesøster i magen som "hentedress"
 
247c94c4289ed74fa645d81cf61e98ed


Har kommet litt lenger siden det, garnet er lilla nå. Men det er siste bilde jeg har, fra i går morges
Hvilket garn er det du bruker? :)
 
Så søt!
 
ImageUploadedByBV Forum1441749084.917917.jpg
Jeg er så gla i retro farger, og skal ha brun vogn, så nå er ett teppe til lille gullet ferdig :) ImageUploadedByBV Forum1441749140.088730.jpg Og så har jeg fått heklet en smekke :)

ImageUploadedByBV Forum1441749187.839899.jpg
Og minions lue og tøfler til han blir litt større, siden jeg tenkte å få brukt opp litt restegarn.

Her går det kun i hekling :) holder på med en del prosjekter samtidig slik at jeg ikke skal gå lei. Holder på med jakke og bukse, så blir der lue, votter og sko/lester etterpå :)
 
Dere er så flinke alle sammen!! Skulle virkelig ønske jeg kunne strikke eller hekle egne plagg jeg og... Skal prøve meg på et teppe da, så får vi se hvordan det går! :p
 
Dere er så flinke alle sammen!! Skulle virkelig ønske jeg kunne strikke eller hekle egne plagg jeg og... Skal prøve meg på et teppe da, så får vi se hvordan det går! :p

Det er bare å begynne på noe, så lærer du etter hvert :) hadde ikke strikket annet enn lappetepper da jeg ble gravid med første, men iløpet av svangerskapet fikk jeg etterhvert strikka to hentesett og en bilstolpose. ble ikke feilfritt men fullt ut brukbart :) legger ved link til det første settet jeg strikka, ganske enkel oppskrift med så og si bare rette masker :)

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b14&d_id=27&lang=no
 
Det er bare å begynne på noe, så lærer du etter hvert :) hadde ikke strikket annet enn lappetepper da jeg ble gravid med første, men iløpet av svangerskapet fikk jeg etterhvert strikka to hentesett og en bilstolpose. ble ikke feilfritt men fullt ut brukbart :) legger ved link til det første settet jeg strikka, ganske enkel oppskrift med så og si bare rette masker :)

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b14&d_id=27&lang=no

Den var veldig fin!! :)
 
Det teppet jeg strikker til lille er jo egentlig bare rettmasker. Et kast etter tre masker, men DET klarer du, og på andre halvdel tre masker sammen etter kastet, men det går også fint. Det er altså superlett. Tynntråd og tykke pinner, det tar jo lang tid fordi det er et stor prosjekt, men tykke pinner hjelper betraktelig altså. (Jeg strikker pannebånd til yngste i ca like tynt garn og pinnetykkelsen er halvparten, så det går... merkabrt treigere, kan man si....)
 
Har begynt på teppe. Men har blitt lite tid til det i det siste gitt. Får ta med meg på toget og i bilen på vei hjem! To og en halv time hver vei burde vel gjøre susen på fremgangen. Lager i grønnmelert alpakkagarn :) kan legge ut bilde når jeg har kommet et stykke ;-)
 
Det teppet jeg strikker til lille er jo egentlig bare rettmasker. Et kast etter tre masker, men DET klarer du, og på andre halvdel tre masker sammen etter kastet, men det går også fint. Det er altså superlett. Tynntråd og tykke pinner, det tar jo lang tid fordi det er et stor prosjekt, men tykke pinner hjelper betraktelig altså. (Jeg strikker pannebånd til yngste i ca like tynt garn og pinnetykkelsen er halvparten, så det går... merkabrt treigere, kan man si....)
Veldig fint det teppet du driver på! :)
Jeg skal strikke "Mor Signes babyteppe" med Nøstebarn-garn (2-tråds merinoull), og det er bare rettstrikking på pinne nr 6 hele veien, så regner med at det går bra :) Har jo stikket både pannebånd og "dekken" til hund før, så er ikke heelt amøbe, bare føles sånn :p
 
Det er det teppet jeg også strikker, bare at det altså er strikket på den alternative måten, på skrå, jeg synes det er mindre "drepende kjedeig" og altså i alternativt garn
 
Det er det teppet jeg også strikker, bare at det altså er strikket på den alternative måten, på skrå, jeg synes det er mindre "drepende kjedeig" og altså i alternativt garn
Aah, artig! :)
Jeg må ta den "kjedelige" varianten jeg, siden jeg er så usikker på meg selv når det gjelder strikking :p
 
Det gjorde jeg også på det første teppet jeg strikket, til eldstemann.

Dette er slett ikke en vanskeligere måte å gjøre det på, altså
 
Oppe i snart 180 masker på pinnen nå og kommet gjennom alle fargene i regnbuen, så da er jeg igang på neste runde, det røde på vei over i lilla igjen.
Hvor mange masker ca kommer du til før du er halvveis og starter fellingen? :) eventuelt hvor mange gram garn? Jeg strikker samme teppe selv og er usikker på hvor stor jeg burde lage det.
 
Hvor mange masker ca kommer du til før du er halvveis og starter fellingen? :) eventuelt hvor mange gram garn? Jeg strikker samme teppe selv og er usikker på hvor stor jeg burde lage det.
Jeg sikter på ca 1*1 meter, altså en meter på skrå, som med garn som oppskriften tilsier er ca 1 hespe, mellom 200 og 220 masker pleier jeg gi meg på

Her blir det pga garnet, farger etc knapt 150 gram, men det er et tykkere garn, og trolig da ikke stort over 200 i alle fall
 
Back
Topp