Strikketråden

Så flinke dere er!

Haha, jeg kan ikke strikke noe særlig, men ingen av våre unger går i "vanlige" klær heller. :hilarious: Nesten alt er arvegods (mest 1980- og 1990-talls, men også noe fra 1940-1970-tall), hjemmesydd, strikk... Driter også i "gutte- og jenteklær/-farger". Svigerfar kommenterte at sønnen vår gikk i alt mulig. Han synes ikke noe om det, merker jeg, men jeg mener at barna skal være lykkelig uvitende lengst mulig. Gutten slipper selvsagt kjoler, men om han VIL ha det på, så er det selvsagt ok. Presset om hvordan man skal være og se ut kommer tidlig nok.

(Ok, det ble langt, men... Ja, du forstår :hilarious:)
Elskar det!!
Jentungen her går omlag berre i heimastrikk eller bruktfunn og, men byrjar å bli vanskelegare, då ho byrjar å bli stor, og får eigen stil.
Til Knerten har vi eit mål om å kjøpe mest mogeleg brukt, om ikkje alt. I alle fargar og fasongar.

Elskar det!!
Jentungen her går omlag berre i heimastrikk eller bruktfunn og, men byrjar å bli vanskelegare, då ho byrjar å bli stor, og får eigen stil.
Til Knerten har vi eit mål om å kjøpe mest mogeleg brukt, om ikkje alt. I alle fargar og fasongar.
Gøy! Ja, merker det selv på den som nærmer seg fire. Ikke hver gang dagsformen tilsier bruk av det mamma mener skal på. :hilarious:

Har fire barn fra før, så jeg aner litt hva jeg har brukt før og hva jeg kunne tenke meg. Bruker å gjøre om på oppskrifter så det blir tilpasset det jeg trenger. Synes likevel det er artig å se hva andre lager. Og denne gangen venter jeg en jente (har fire gutter fra før), så mye nytt å velge mellom…
Blir stas med ei jente da. Er veldig mye fint å strikke til jenter! Har du tatt NIPT allerede?
Hva har du satt opp på lista over hva du vil strikke?

Blir stas med ei jente da. Er veldig mye fint å strikke til jenter! Har du tatt NIPT allerede?
Hva har du satt opp på lista over hva du vil strikke?
Jeg vil veldig gjerne strikke en kjole/bleiebukse eller kjoleromper, bare fordi jeg aldri har gjort det før. Vil ha korte ermer. Liker Dahlia-mønster, Putty, løvfall og Marius-mønster. Hater blonder og rysjer som blir klumpete for baby å ligge på. Mulig jeg bare må kombinere noe til jeg blir fornøyd.

Skal også strikke prinseteppet i alpakkasilke, men må bestemme meg for farge.

Også vil jeg strikke buksen i «hentesett med bærestykke på tvers», noen ribb-bukser og enkle jakker og masse gode babysokker.

Har du noen gode tips til praktiske plagg? Jeg liker ikke dresser.

Elsker å strikke! Så allerede tenkt ut ett par plagg, matchende plagg med storesøster osv. men starter ikke på noe enda. Det første blir nok ett teppe, rakk aldri å strikke ferdig til storesøster i tillegg til at vi fikk så mange fine i gave. Men denne gangen ønsker jeg å strikke babyteppe selv også.

Jeg strikker! Akkurat nå har jeg startet på et stripete teppe i sikksakkmønster, og når jeg vet kjønn skal jeg strikke et lillespirenteppe. Ellers blir det hentesett etterhvert, men aner ikke hvilket enda.
Vis vedlegget 409016
Wow, dette var helt nydelig! Syns det så litt avansert ut da:facepalm:

Tror jeg skal strikke dette colette teppenet:joyful:

Vedlegg

• IMG_1175.jpeg
    IMG_1175.jpeg
    96,6 KB · Visninger: 23
Wow, dette var helt nydelig! Syns det så litt avansert ut da:facepalm:
Jeg har ikke kjøpt oppskriften enda, men for meg ser det ut som at mønstret lages ved fellinger, økninger og kast. Så hvis man er vant til å lese strikkediagram så tror jeg det skal gå fint :)

Jeg har ikke kjøpt oppskriften enda, men for meg ser det ut som at mønstret lages ved fellinger, økninger og kast. Så hvis man er vant til å lese strikkediagram så tror jeg det skal gå fint :)
Ja, det går fint etterhvert. Blir bare fort surr for meg når det er så mye mønster :hilarious:

Lurer på om jeg skjønte det på 4 forsøk! Men takk, da kan det hende det kommer en melding om jeg står fast igjen :D
Ingen problem! Knota litt med hetta sjølv, kan ikkje høgre og venstre, so enda opp med å improvisere litt med øyra. Men det gjekk seg til!

Back
Topp