Strikketråden

Vet det ikke er strikking, men driver å hekler en del, så holder på med et barneteppe til solstråla vår :Heartred
Hekling må gjerne med i denne tråden. Kalte den bare strikketråd, siden det var det prosjektet jeg holdt på med der og da. Hvilket teppe lager du?

Ripsbær hentesett. Fineste jeg vet om for øyeblikket. Hadde buksen til forrige i dus grønn

Edit: Fant et bilde

Vedlegg

• Screenshot_20230713_192044_com.android.gallery3d.jpg
    Screenshot_20230713_192044_com.android.gallery3d.jpg
    920,8 KB · Visninger: 44
Jeg strikker ikke, men svigermor gjør. Hun strikket hentesett til lillebror og ett teppe. Håper på nytt hentesett til spirulf også :)

:nailbiting:Strikket masse til 2022 babyen, så har en del liggende i fine jordfarger, så det passe begge kjønn :happy: Men noe nytt blir det nok. Får se om det blir gutt eller jente

:nailbiting:Strikket masse til 2022 babyen, så har en del liggende i fine jordfarger, så det passe begge kjønn :happy: Men noe nytt blir det nok. Får se om det blir gutt eller jente
Husker du navnet på noe av det du strikket. Prøver å samle gode ideer.

Her er strikkinga begynt for fult.
Ferdig med Lillebjørndrakt, ei Konrad-bukse, og har begynt på ei til. Samt to vottepar.
Kona har strikka ei Twister-kyse og eit par twister-sokkar.
Held og på med Sorgenfri-jakke og ei Willums selebukse. Vanskeleg å halde seg til eit prosjekt når dei er so søte og små. :smiley-ashamed008

Venar ler av oss, om vi fortsett slik, kjem ikkje Knerten til å gå i "vanlege" klær for hen er konfirmant :laughing002

Holder meg unna IG og prøver å tenke på hva som faktisk ble brukt sist. Ikke alt som er fint som er funksjonelt
Lurt!
Snart 9 år sidan sist gong her, då kunne eg ikkje strikke. So no strikkast alt det fine eg kjem over.
Hjelp veldig på at kona er ei strikkemaskin og o_O

Gi gjerne ein lyd når du hugsar på kva du trengte sist gong!

Her er strikkinga begynt for fult.
Ferdig med Lillebjørndrakt, ei Konrad-bukse, og har begynt på ei til. Samt to vottepar.
Kona har strikka ei Twister-kyse og eit par twister-sokkar.
Held og på med Sorgenfri-jakke og ei Willums selebukse. Vanskeleg å halde seg til eit prosjekt når dei er so søte og små. :smiley-ashamed008

Venar ler av oss, om vi fortsett slik, kjem ikkje Knerten til å gå i "vanlege" klær for hen er konfirmant :laughing002
Så flinke dere er!

Haha, jeg kan ikke strikke noe særlig, men ingen av våre unger går i "vanlige" klær heller. :hilarious: Nesten alt er arvegods (mest 1980- og 1990-talls, men også noe fra 1940-1970-tall), hjemmesydd, strikk... Driter også i "gutte- og jenteklær/-farger". Svigerfar kommenterte at sønnen vår gikk i alt mulig. Han synes ikke noe om det, merker jeg, men jeg mener at barna skal være lykkelig uvitende lengst mulig. Gutten slipper selvsagt kjoler, men om han VIL ha det på, så er det selvsagt ok. Presset om hvordan man skal være og se ut kommer tidlig nok.

(Ok, det ble langt, men... Ja, du forstår :hilarious:)

Holder meg unna IG og prøver å tenke på hva som faktisk ble brukt sist. Ikke alt som er fint som er funksjonelt
Har fire barn fra før, så jeg aner litt hva jeg har brukt før og hva jeg kunne tenke meg. Bruker å gjøre om på oppskrifter så det blir tilpasset det jeg trenger. Synes likevel det er artig å se hva andre lager. Og denne gangen venter jeg en jente (har fire gutter fra før), så mye nytt å velge mellom…

Back
Topp