Strikketråden

krølle...

Forumet er livet
August 2018
Utmarsj 2024
Jada, jeg vet det er tidlig, men litt planlegging er ikke skadelig. Er det flere strikkere her inne? Har dere noen tips til søte babyplagg eller tepper å strikke?

Jeg har akkurat vasket i stykker et prinseteppe, så tenker å starte der. Så håper jeg på masse inspirasjon til videre strikkeprosjekter når første trimester er over…
 
Jeg strikker! Men har ikke begynt til lille spire ennå altså. Men tenker det blir et teppe, noen rompere og litt forskjellig etterhvert:love017
 
Jeg har akkurat strikket dressen som er på bilde i lys rosa, og holder på med lue i hvitt nå til det første tantebarnet mitt som kommer i august. Tenker å strikke det samme til min baby også om det er gutt. Om det blir en jente har jeg planer om å strikke lik dress som storesøster hadde :Heartred IMG_3758.png
 
Her er dressen jeg strikket til datteren min.. Sikkert noen som kan kjenne igjen bildet dersom de kjenner meg, men det får bare være.. Håper de ikke sprer videre min lille hemmelighet :love7IMG_1232.jpeg
 
Jeg strikker <3 Har ikke strikket noe til lillen i magen enda, men har tenkt litt! Vi fikk hentesett til gutten min, så om det blir gutt kan det gjenbrukes. Blir nok noen rompere og shortser, synes det er så søtt :D
 
Jeg strikker! Akkurat nå har jeg startet på et stripete teppe i sikksakkmønster, og når jeg vet kjønn skal jeg strikke et lillespirenteppe. Ellers blir det hentesett etterhvert, men aner ikke hvilket enda.
Screenshot_20230629_135312_Samsung Internet.jpg
 
E27D2824-C45A-4D03-89E5-2C31213C1EFE.jpegJeg strikket lille mirakelteppe til storesøster, og vil strikke det til lillesøster/lillebror også:Heartred
 
Åh, så gøy at flere har begynt å tenke på strikking! Jeg har begynt på en Ankersdrakt som jeg tenkte skal være en del av hentesettet sammen med Lillebjørnlue, og noen tøfler. Skal strikke Bella-teppet etterhvert troooor jeg :happy: Har lyst til å strikke en dress også, men misliker sterkt å strikke frem og tilbake..
 
Åh, så gøy at flere har begynt å tenke på strikking! Jeg har begynt på en Ankersdrakt som jeg tenkte skal være en del av hentesettet sammen med Lillebjørnlue, og noen tøfler. Skal strikke Bella-teppet etterhvert troooor jeg :happy: Har lyst til å strikke en dress også, men misliker sterkt å strikke frem og tilbake..
Vinterkogledress strikkes rundt :thumright
 
Strikker denne drakta i hvit. Vil også strikke er babyteppe i rillestrikk, lik det jeg har strikka gutten til ei venninne ☺️
 

Vedlegg

  • IMG_8080.png
    IMG_8080.png
    3 MB · Visninger: 24
  • IMG_7550.jpeg
    IMG_7550.jpeg
    1,5 MB · Visninger: 24
Last edited:
Så mye fint dere lager! Jeg prøver å lage meg en prioritert liste over ting jeg vil strikke. Men det dukker stadig opp nye prosjekter.
 
Vet det ikke er strikking, men driver å hekler en del, så holder på med et barneteppe til solstråla vår :Heartred
 
Back
Topp