Strikketråden

Så fin :Heartred strikker et babypledd til svigerinna som venter ei jente i november og gleder meg til å begynne på noe til mini i magen :Heartred Relativt nybegynner da, kan ikke noe stort mer enn rett og vrang så må være relativt enkelt, men koselig uansett :love7
 
Så fin! Har også strikket en lillebjørnlue og en hvit bukse:love7
Nå holder jeg på med et blått babyteppe for ifølge kinesisk kalender blir det gutt så det blir spennende og se om det er riktig:Heartblue
 
Nydelig!! Kan strikke, men ikke hatt tid. Men nå skal det nok strikkes :shy: veldig glad i pickels sine oppskrifter, enkle og fine.
Syr også, men det er også en utdød hobby.
 
Den luen er så fin, jeg har strikket fire av den:hilarious: har ikke begynt å strikke til bittelille i magen enda, men gleder meg til å begynne:happy:
 
Den var kjempefin! :happy:
Jeg er veldig glad i å strikke, og har planer om å strikke en kjørepose i tillegg til noen dresser og andre ting. Håper jeg får vite kjønnet så fort som mulig sånn at jeg kan velge noen morsomme farger.
 
Jeg strikker masse, men ikke strikket noe til lille enda. Jeg tror jeg venter litt med det, i allefall til jeg føler det er litt mer «trygt»:)
Har fått døyvet trangen til å strikke til baby fordi svigerinna mi nettopp fikk en liten en:)
Men jeg regner med det blir en del etterhvert, er jo sååå mye fint å velge i til de små:love7
 
Veldig fin lue! Synes lillebjørn-luene er så søte :happy:

Har lang strikke- og syliste, men null tid :hilarious: Knøttet arver noe fra storebror og ellers håper jeg å strikke et par bukser og bodyer, og strikke ferdig et helseteppe. Må nesten bare se hva jeg har tid til innimellom jobb, studier, barn, hund og husarbeid :wacky:
 
Så fin lue! Jeg tenkte også å strikke den lua til lille, men jeg vil vente litt. Elsker å strikke og gleder meg til å strikke babytøy igjen :Heartred
 
Etter TUL i dag startet jeg på en liten lillebrorsromper i den minste størrelsen. Hadde glemt hvor smått babytøy er (min yngste er jo 6 år.. hehe) og hvor fort det går.
 
Ikke strikking men mormors ruter. Holdt på i noen år, men blir fort frustrert om det går gale ^_^
Hekleteppe skulle egentlig være til noen i gubbens familie, men nå blir det teppe for mini.
Iflg kinesiske fødsels kart blir det jente denne gangen..
 
Så herlig og veldig fin farge :D her er jeg alt for nybegynner til slike mønsker :shy: kan ikke stort annet enn vrang og rett, men får jo gjort litt med det :p

Strikker du med ull? Hva bør man strikke med for maibarn?

Man kan fint strikke med tynn ull til året rundt. Mai kan være varm og den kan være kjølig. Ellers kan du bruke ull/bomull-blandinger (eks. duo fra Sandnes Garn og Lerke/Lille lerke fra Dale garn).
 
Her er første plagg til bitteliten :)
Petiteknit sin oppskrift «lillebrors romper» strikket i Dale Lerke (52%ull og 48% bomull)
Superenkel og kjappstrikket :)
 

Vedlegg

  • 49815795-4AC5-49EC-BEB7-08820983DB2E.jpeg
    49815795-4AC5-49EC-BEB7-08820983DB2E.jpeg
    135,1 KB · Visninger: 67
Så herlig og veldig fin farge :D her er jeg alt for nybegynner til slike mønsker :shy: kan ikke stort annet enn vrang og rett, men får jo gjort litt med det :p

Strikker du med ull? Hva bør man strikke med for maibarn?
Enig med vntrl :) synes det er mange blandingsgarn med ull og bomull eller ull og merino fks som er perfekt for de små på tidlig eller sen sommer. Lille lerke er en favoritt og den sparkebuksen er laget i det garnet:)

Ellers fås babyull i veldig fin kvalitet, som er lun uten å varme som en vams
 
Enig med vntrl :) synes det er mange blandingsgarn med ull og bomull eller ull og merino fks som er perfekt for de små på tidlig eller sen sommer. Lille lerke er en favoritt og den sparkebuksen er laget i det garnet:)

Ellers fås babyull i veldig fin kvalitet, som er lun uten å varme som en vams
Nyttig info :) takk, da skal jeg se litt etter slik når jeg skal sette i gang
 
Back
Topp