De er jo så fine[emoji7] men tok selvfølgelig til mannen først da[emoji85] Pinne 3 og str L går ikke kjempe fort [emoji28]

Takk for tips, må nok bli et vinter prosjekt [emoji1305][emoji12][emoji92]
 
Her går det i diverse luer og pannebånd/hals-sett i julegaver. Noen"halvvoksne" tantebarn får lue og kinogavekort, tror jeg.

Genialt. Det beste jeg vet er å strikke luer. Særlig med litt tjukke pinner. Rekke Rikke å bli lei og slipper å strikke nummer to ;)
 
Jeg har strikka og tova tre sitteunderlag som skal bli julegaver, begynte på raggsokker til pappa, men gikk tom for garn. Mens jeg venter på å få surra meg til byen for å kjøpe mer strømpegarn begynte jeg på små babyvotter til lillesnupp. Er ikke veldig flink til å strikke, så votter på frihånd blir spennende!
 
Jeg tør ikke strikke julegaver.
Er redd mottaker ikke vil bli fornøyd
 
Genialt. Det beste jeg vet er å strikke luer. Særlig med litt tjukke pinner. Rekke Rikke å bli lei og slipper å strikke nummer to ;)

Det går så fort, og de aller fleste kan jo ha bruk for ei strikka lue. Jeg synes det er så kjedelig med en konvolutt med gavekort i. De ungene får nok av konvolutter til jul...
 
Huff, jeg er virkelig amatør. Hva betyr
3.) Plukk opp 12 (14) masker på hver side av fotlappen. Første ene siden?
 
Huff, jeg er virkelig amatør. Hva betyr
3.) Plukk opp 12 (14) masker på hver side av fotlappen. Første ene siden?

At du skal ta tak i trådene på siden som om de er masker.
 
At du skal ta tak i trådene på siden som om de er masker.

Det er greit nok, men det står også
.) Plukk så opp 12 (14) masker på andre siden, til du får 58 (64) masker på pinnen.
 
Hvis du følger den minste så tar du opp 12 løkker fra siden, på begge sider. Og fra starten har du 12+10+12 også blir det 12 ekstra på hver sin side, da blir det 58 tilsammen. Var det noe bedre forklart???[emoji848]

Det å ta opp 12 masker som forvirrer meg :( menes det å legge til 12 masker på hver side?
 
Det å ta opp 12 masker som forvirrer meg :( menes det å legge til 12 masker på hver side?

Nå har du strikket midten bare så det er fire cm mer enn på siden. Det er de ti midterste jeg snakker om?
Da skal du greie å ta fra siden opp fra de tolv mot de ti( langs siden der «stjeler» du løkker fra siden og «later» som de er masker og fortsetter og strikke 12 ganger over alle 58. Var det mer forståelig ? [emoji4] jeg skjønner at du ikke forstår det, venninnen min måtte vise det til meg[emoji12][emoji23]
 
Nå har du strikket midten bare så det er fire cm mer enn på siden. Det er de ti midterste jeg snakker om?
Da skal du greie å ta fra siden opp fra de tolv mot de ti( langs siden der «stjeler» du løkker fra siden og «later» som de er masker og fortsetter og strikke 12 ganger over alle 58. Var det mer forståelig ? [emoji4] jeg skjønner at du ikke forstår det, venninnen min måtte vise det til meg[emoji12][emoji23]

Tror jeg må få noen til å vise meg det :p sikkert kjempe lett når man først har lært det :oops::confused:
 
Back
Topp