Har alle i et pennal, tar ikke mye plass :)

Plassen er irrelevant, man må HA dem. Skaffe, kjøpe. Og holde orden :)

Jeg har altså bare rundpinner som er sånne jeg kan bytte på vaieren på, sånn at jeg har alle legder rundpinne når jeg bare har pinnetykkelsen. For å ha minst mulig, bruke mindre på det og ha alt tilgjengelig :)
 
Da er halsen til frøkna ferdig
941c223fb1cf2691fb981606cac56b5d.jpg

Den be fargerik og fin, akkurat som hun ønsket! HErlg!
 
Det klarer jeg ikke..

Tror suksessen med magic loop er litt avhengig av hvor myk vaier man har på rundpinnene. Jeg får det ikke til med mine. Men venninna mi har mykere vaier og da blir det fint. Men hun får til å strikke to ermer samtidig også :S
 
Fant ut et obs nå før i kveld :p

Som sagt tidligere så plukket jeg opp strikketøyet for litt over 1,5 år siden for første gang på 25 år (og den gang mestret jeg det ikke), og etter det har jeg strikket mye rart.
Den gang jeg plukket det opp hadde jeg en viss aning av hvordan legge opp masker, rett og vrang.
Vel det trodde jeg hvertfall, helt til nå....

Skal strikker en lue, og i oppskriften står det at et par steder skal jeg strikke rett og vrang vridd.
Aldri hørt om så googler litt, og finner noen fine videoer...

Da ser jeg det, når jeg har trodd jeg har strikket vrang har jeg tydeligvis strikket vrang vridd, jeg, oooppppss :p
 
Sitter nå og lærer med å strikke vrang etter den lille opsen min som jeg fant ud.
Nå ser det også litt mer riktig ud, ikke rart pærlestrikken jeg lavde så en lille smule forkert ud...
 
Sitter nå og lærer med å strikke vrang etter den lille opsen min som jeg fant ud.
Nå ser det også litt mer riktig ud, ikke rart pærlestrikken jeg lavde så en lille smule forkert ud...

Veldig mange som strikkes vridd vrang istedenfor vrang! :) jeg skulle rekke opp for ei venninne, men det ble helt feil for ho strikka vridd [emoji57]
 
Jeg har fått dilla på sko/sokker til de små. Så strikker de i alle størrelser og farger[emoji94] er helt ny på strikking så tar de tingene som er lett hittil.
d2d88214c2d4b2dfb97be2a6c698f4c2.jpg
Åååh, så fin! Vil du dele oppskrift? :)
 
Back
Topp