Strikketråd

Når begynner dere med babystrikk? Venter dere til etter TOUL? :)
 
Når begynner dere med babystrikk? Venter dere til etter TOUL? :)
Jeg er veldig beroliget etter å ha sett lille reke denne uken, så jeg tror jeg kommer til å begynne å strikke til bebis ganske snart. Skal bestille strikkebok med oppskriften på hentesettet nå, så håper jeg å ha det ferdig strikket når jeg bikker 2.trimester og skal annonsere det offentlig :Heartred
 
Jeg har startet på en lillesøsters romper i beige, og så har jeg garn til en lillebjørnlue . Kjører beige da jeg har flere i vennekretsen som prøver og om spiren ikke sitter her har vi gaver til de.
 
Mamma er ferdig med:
- Lillebrors romper fra Petiteknit i en fin grønnfarge

Mamma ønsket seg strikkeprosjekter. Vi har derfor sendt ønske om:
- Løvfallteppe
- Hjem hentesett fra Lene Holme Samsøe
- Konrad hentesett fra House of Yarn
- Regndråpe hentesett fra Luddidesign
- Marken babysett fra Luddidesign??
- Miniselbu-votter
- Kosepose fra Bluum?? Usikker på om jeg vil ha denne. Mamma ville strikke den. Hun syns den så koselig ut :love2
- Selmas sovedragt fra PetiteKnit
- Lillebjørnhue fra Petiteknit
- Mirle omslagsjakke??
- Eukalyptuskosedress??
 
Jeg avventer litt til før jeg begynner å strikke mer til babyen, men har fått litt fart på en topp til meg selv som har liksom litt peplum som jeg ser for meg kan legge seg fint over gravidmagen når den dukker opp :happy: :Heartred
 
Jeg har strikket to gensere tidligere, men alltid med lange mellomrom - samme gjelder nå. Tenkte jeg skulle begynne på er babyteppe, og så ble jeg veldig usikker på hvordan jeg skal tolke deler av oppskriften.

Spørsmålet er vedrørende dobbel perlestrikk og når man strikker frem og tilbake. Følger jeg oppskriften slavisk uavhengig om jeg er på arbeidets bak- eller fremsiden, eller må jeg strikke etter hvilken side jeg er på? Klarer ikke se det for meg :smiley-ashamed004
 

Vedlegg

  • IMG_6049.jpeg
    IMG_6049.jpeg
    1,9 MB · Visninger: 8
Jeg har strikket to gensere tidligere, men alltid med lange mellomrom - samme gjelder nå. Tenkte jeg skulle begynne på er babyteppe, og så ble jeg veldig usikker på hvordan jeg skal tolke deler av oppskriften.

Spørsmålet er vedrørende dobbel perlestrikk og når man strikker frem og tilbake. Følger jeg oppskriften slavisk uavhengig om jeg er på arbeidets bak- eller fremsiden, eller må jeg strikke etter hvilken side jeg er på? Klarer ikke se det for meg :smiley-ashamed004
Ja, her kan du gjøre akkurat som det står. :) Pinne 1 og 3 er fremside og pinne 2 og 4 er baksiden. Bare prøv, så vil du se at det danner mønsteret til dobbel perlestrikk. :love017
 
Jeg har blitt skikkelig periodestrikker og får helt avsmak til tider. Helt krise når jeg nå burde begynne å komme igang med - og komme i mål med planlagte prosjekter. Flere som sliter litt med slikt? Har pr nå, fire prosjekt som skal festes tråder på, påbegynt lue og romper til lillespire og en planlagt dress. Men å starte virker helt fjernt:dead:.
 
Jeg har blitt skikkelig periodestrikker og får helt avsmak til tider. Helt krise når jeg nå burde begynne å komme igang med - og komme i mål med planlagte prosjekter. Flere som sliter litt med slikt? Har pr nå, fire prosjekt som skal festes tråder på, påbegynt lue og romper til lillespire og en planlagt dress. Men å starte virker helt fjernt:dead:.
Jeg mister totalt strikkemojo som gravid. Driver fremdeles med selmas sovedrakt som jeg startet på for to mnd siden og har ikke noe hastverk med å fullføre den. Har også flere prosjekt til meg selv som bare ligger på vent.. så kjipt når jeg egentlig har så lyst til å strikke så mye fin til lille!
 
Jeg mister totalt strikkemojo som gravid. Driver fremdeles med selmas sovedrakt som jeg startet på for to mnd siden og har ikke noe hastverk med å fullføre den. Har også flere prosjekt til meg selv som bare ligger på vent.. så kjipt når jeg egentlig har så lyst til å strikke så mye fin til lille!
Ja ikke sant, helt krise jo. Klarte sette meg ned med trådfesting av noen prosjekter her nå men koser meg ikke. Å sy armer er ikke noe gøy kjenner jeg.. baah, bare å innse at mini får mer barnehagetøy enn babytøy tror jeg.
 
Ja ikke sant, helt krise jo. Klarte sette meg ned med trådfesting av noen prosjekter her nå men koser meg ikke. Å sy armer er ikke noe gøy kjenner jeg.. baah, bare å innse at mini får mer barnehagetøy enn babytøy tror jeg.
De har kanskje mer bruk for barnehagetøy enn babytøy uansett. :)
 
Jeg strikker ikke selv, men bestemor skal strikke hentesett til oss :Heartred Noen som har dette fra Dale og vil vise bilde? Tror det heter Theo og Thea. Er så usikker på hvilken rosafarge jeg skal velge på det, men den på bildet var jo fin! Vet ikke hva fargen heter da.
IMG_0535.png
 
IMG_9733.jpeg

Første del av «Ellens hentesett» før blokking :Heartblue

Hadde egentlig tenkt å holde litt tilbake på strikkingen, for det er en god del besteforeldre og oldeforeldre som er veldig gira, men klarte ikke dy meg.

Veldig lettstrikket hvis noen vil ha et enkelt prosjekt!
 
Back
Topp