Hva strikker dere på? Og hva planlegger dere å strikke til den lille? Legg gjerne inn bilde!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Miniselbu er nydelig!• Miniselbu i str. 0-3 mnd i hvit og beige. Ferdig med 1/2.
Jeg har en laaaang liste over ting jeg vil strikke. Kanskje vi skal dele listene våre og i hvilke str.?
Så nydelig! Hvilke farger tenker du?Hjerteknuser med naturhvit jakke og sandfarget bukse Str. 6 mnd fordi jeg er nybegynner og trenger god tid (hvis det går i det hele tatt) Vis vedlegget 426872
Ååh, så mye fint! Det gir mye inspirasjon til å lage strikkeliste selvIkke noe baby på vei enda, forhåpentligvis gode nyheter snart Men har begynt å strikke til den lille allerede i nøytrale farger
Her er min liste:
Vis vedlegget 426891Vis vedlegget 426892
- Mondaysuit 2-4mnd
- Olivedragt 3mnd
- Olivesslåom 0-1mnd (ferdigstrikket)
- Kløverstrømpebukse 1-3mnd
- Lillebjørnelefanthue 6-12mnd
- Bouclébukser 3mnd eller 6mnd
- Ankerstrøye 3-6mnd
- Ankersdragt 3-6mnd
- Lille røver genser 6-9mnd
- Mini jord tøffler 0-6mnd (ferdigstrikket)
- Amalievotter (ferdigstrikket)
- Selbuvotter (ferdigstrikket)
- Mini Augustins no1 (ferdigstrikket
- Brumlebrjøndrakt 0-3mnd (ferdigstrikket)
- Willumsselebukse 2-4mnd (ferdigstrikket)
Tusen takk Listen kommer til å bli laang, er så mye fint å strikke!Ååh, så mye fint! Det gir mye inspirasjon til å lage strikkeliste selv
Hvor kan jeg finne oppskriften på Brumlebjørndrakt?
Det som er lilla på bildet blir sandfarget og det hvite blir hvitt.Så nydelig! Hvilke farger tenker du?
Wow! Kanskje jeg følger etter en vakker dag når tempoet på pinnene øker Såå koselig med hjemmestrikk, skulle gjerne hatt skuffene fulleIkke noe baby på vei enda, forhåpentligvis gode nyheter snart Men har begynt å strikke til den lille allerede i nøytrale farger
Her er min liste:
Vis vedlegget 426891Vis vedlegget 426892
- Mondaysuit 2-4mnd
- Olivedragt 3mnd
- Olivesslåom 0-1mnd (ferdigstrikket)
- Kløverstrømpebukse 1-3mnd
- Lillebjørnelefanthue 6-12mnd
- Bouclébukser 3mnd eller 6mnd
- Ankerstrøye 3-6mnd
- Ankersdragt 3-6mnd
- Lille røver genser 6-9mnd
- Mini jord tøffler 0-6mnd (ferdigstrikket)
- Amalievotter (ferdigstrikket)
- Selbuvotter (ferdigstrikket)
- Mini Augustins no1 (ferdigstrikket
- Brumlebrjøndrakt 0-3mnd (ferdigstrikket)
- Willumsselebukse 2-4mnd (ferdigstrikket)
Jeg elsker hjemmestrikket klær! Målet er å strikke en del plagg i forskjellige størrelser Man vet aldri om det blir tid til strikking når den lille kommerDet som er lilla på bildet blir sandfarget og det hvite blir hvitt.
Wow! Kanskje jeg følger etter en vakker dag når tempoet på pinnene øker Såå koselig med hjemmestrikk, skulle gjerne hatt skuffene fulle
Nei, eller hvordan strikkelysten er. Med førstemann hadde jeg null lyst til å strikke, så ble kun en heldress, en romper, en kyse og en body. Håper på mer strikkelyst dette svangerskapet!Jeg elsker hjemmestrikket klær! Målet er å strikke en del plagg i forskjellige størrelser Man vet aldri om det blir tid til strikking når den lille kommer
Hjelp søkes!
Jeg ønsker å strikke en babylue, men jeg kan ikke strikke Har funnet denne oppskriften på YouTube som jeg tenkte å følge: https://m.youtube.com/watch?v=BznR3Nq2PlQ
Men, hvilket garn anbefaler dere til lue og sokker? Helst ikke så dyrt, og helst et jeg kan få kjøpt allerede i morgen
Og, stemmer det at strikkepinner på 5mm er passe størrelse til dette prosjektet?
Takk på forhånd
Tusen takk for hjelp Får jeg kjøpt disse garntypene i fysisk butikk?Du kan prøve med drops Nepal eller drops big merino til lue, det skal være riktig garntykkelse tror jeg. Da ville jeg muligens kjøpt to nøster for å sikre meg å ha nok. Det kan også brukes til babysokker. Ville ikke brukt det til voksensokker, da det ikke er nylonforsterket. Ser ut som strikkepinner 5mm er riktig størrelse i forhold til oppskriften ja! Lykke til! Bare spør om du trenger hjelp til noe!
Tusen takk for hjelp Får jeg kjøpt disse garntypene i fysisk butikk?
Reiste til en garnbutikk og ble anbefalt Sandnesgarn Merinoull (de hadde ikke Drops). Jeg ble også anbefalt rundpinner i strl. 3.5 og kjøpte dette.Det er flere garnbutikker som har de i butikk hvertfall. Tror det skal gå ann å søke opp forhandlere på garnstudio sin nettside.
Da vil jeg anbefale å se om du finner en annen oppskrift, ellers må du gjøre litt tilpasninger ut i fra videoen. Du bør legge opp flere masker og strikke x antall cm før du begynner felling. Felling vil også bli litt annerledes ettersom du bør legge opp flere masker.Reiste til en garnbutikk og ble anbefalt Sandnesgarn Merinoull (de hadde ikke Drops). Jeg ble også anbefalt rundpinner i strl. 3.5 og kjøpte dette.
Men, skal jeg fortsatt legge opp like mange masker(?) og strikke like mange rader, eller må jeg øke antall masker og/eller antall rader siden garnet og pinnene er tynnere enn utstyret på videoen?
Tusen, tusen takk for veldig god hjelp Fant en enkel oppskrift på rundpinner med annenhver rett og vrang.Da vil jeg anbefale å se om du finner en annen oppskrift, ellers må du gjøre litt tilpasninger ut i fra videoen. Du bør legge opp flere masker og strikke x antall cm før du begynner felling. Felling vil også bli litt annerledes ettersom du bør legge opp flere masker.
https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=10687&cid=1
Denne lua kan f.eks strikkes med det garnet du kjøpte og med pinne 3,5. Garnstudio har også mange fine hjelpevideoer.
Noen garntyper er dessverre vanskelig å få rettere/jevnere masker mens man strikker. Du kan prøve å strekke strikketøyet litt i flere retninger og se om det gjør noen forskjell. Også vil en vask jevne ut maskene litt når man er ferdig med strikketøyet. Synes det ser veldig bra ut!Tusen, tusen takk for veldig god hjelp Fant en enkel oppskrift på rundpinner med annenhver rett og vrang.
Surret litt i starten og tenkte å begynne på nytt, men hvordan kan jeg få mønsteret («flettene») rettere/jevnere enn på bildet? Og skal det være hull mellom «radene» eller skal det være helt tett?
Vis vedlegget 427095