Strikketråd

Ikke noe baby på vei enda, forhåpentligvis gode nyheter snart :dummy: Men har begynt å strikke til den lille allerede i nøytrale farger:Heartpink

Her er min liste:
  • Mondaysuit 2-4mnd
  • Olivedragt 3mnd
  • Olivesslåom 0-1mnd (ferdigstrikket)
  • Kløverstrømpebukse 1-3mnd
  • Lillebjørnelefanthue 6-12mnd
  • Bouclébukser 3mnd eller 6mnd
  • Ankerstrøye 3-6mnd
  • Ankersdragt 3-6mnd
  • Lille røver genser 6-9mnd
  • Mini jord tøffler 0-6mnd (ferdigstrikket)
  • Amalievotter (ferdigstrikket)
  • Selbuvotter (ferdigstrikket)
  • Mini Augustins no1 (ferdigstrikket
  • Brumlebrjøndrakt 0-3mnd (ferdigstrikket)
  • Willumsselebukse 2-4mnd (ferdigstrikket)
1D239BB2-1290-4BC1-9A84-C7DDEF32A621.jpeg357E4479-04CD-4945-9BF9-F8876E21B3BE.jpeg
 
Ikke noe baby på vei enda, forhåpentligvis gode nyheter snart :dummy: Men har begynt å strikke til den lille allerede i nøytrale farger:Heartpink

Her er min liste:
  • Mondaysuit 2-4mnd
  • Olivedragt 3mnd
  • Olivesslåom 0-1mnd (ferdigstrikket)
  • Kløverstrømpebukse 1-3mnd
  • Lillebjørnelefanthue 6-12mnd
  • Bouclébukser 3mnd eller 6mnd
  • Ankerstrøye 3-6mnd
  • Ankersdragt 3-6mnd
  • Lille røver genser 6-9mnd
  • Mini jord tøffler 0-6mnd (ferdigstrikket)
  • Amalievotter (ferdigstrikket)
  • Selbuvotter (ferdigstrikket)
  • Mini Augustins no1 (ferdigstrikket
  • Brumlebrjøndrakt 0-3mnd (ferdigstrikket)
  • Willumsselebukse 2-4mnd (ferdigstrikket)
Vis vedlegget 426891Vis vedlegget 426892
Ååh, så mye fint! Det gir mye inspirasjon til å lage strikkeliste selv :Heartpink

Hvor kan jeg finne oppskriften på Brumlebjørndrakt?
 
Ååh, så mye fint! Det gir mye inspirasjon til å lage strikkeliste selv :Heartpink

Hvor kan jeg finne oppskriften på Brumlebjørndrakt?
Tusen takk:Heartpink Listen kommer til å bli laang, er så mye fint å strikke!

Oppskriften er fra Kardemommestrikk, men ser ut som de har slettet instagramkontoen :confused: Finne ikke oppskriften lenger
 
Så nydelig! Hvilke farger tenker du?
Det som er lilla på bildet blir sandfarget og det hvite blir hvitt. :love017

Ikke noe baby på vei enda, forhåpentligvis gode nyheter snart :dummy: Men har begynt å strikke til den lille allerede i nøytrale farger:Heartpink

Her er min liste:
  • Mondaysuit 2-4mnd
  • Olivedragt 3mnd
  • Olivesslåom 0-1mnd (ferdigstrikket)
  • Kløverstrømpebukse 1-3mnd
  • Lillebjørnelefanthue 6-12mnd
  • Bouclébukser 3mnd eller 6mnd
  • Ankerstrøye 3-6mnd
  • Ankersdragt 3-6mnd
  • Lille røver genser 6-9mnd
  • Mini jord tøffler 0-6mnd (ferdigstrikket)
  • Amalievotter (ferdigstrikket)
  • Selbuvotter (ferdigstrikket)
  • Mini Augustins no1 (ferdigstrikket
  • Brumlebrjøndrakt 0-3mnd (ferdigstrikket)
  • Willumsselebukse 2-4mnd (ferdigstrikket)
Vis vedlegget 426891Vis vedlegget 426892
Wow! Kanskje jeg følger etter en vakker dag når tempoet på pinnene øker :love2 Såå koselig med hjemmestrikk, skulle gjerne hatt skuffene fulle :love017
 
Det som er lilla på bildet blir sandfarget og det hvite blir hvitt. :love017


Wow! Kanskje jeg følger etter en vakker dag når tempoet på pinnene øker :love2 Såå koselig med hjemmestrikk, skulle gjerne hatt skuffene fulle :love017
Jeg elsker hjemmestrikket klær! Målet er å strikke en del plagg i forskjellige størrelser :Heartpink Man vet aldri om det blir tid til strikking når den lille kommer:dummy:
 
Jeg elsker hjemmestrikket klær! Målet er å strikke en del plagg i forskjellige størrelser :Heartpink Man vet aldri om det blir tid til strikking når den lille kommer:dummy:
Nei, eller hvordan strikkelysten er. Med førstemann hadde jeg null lyst til å strikke, så ble kun en heldress, en romper, en kyse og en body. Håper på mer strikkelyst dette svangerskapet! :queen:dummy1:
 
Hjelp søkes!
Jeg ønsker å strikke en babylue, men jeg kan ikke strikke :laughing002 Har funnet denne oppskriften på YouTube som jeg tenkte å følge: https://m.youtube.com/watch?v=BznR3Nq2PlQ

Men, hvilket garn anbefaler dere til lue og sokker? Helst ikke så dyrt, og helst et jeg kan få kjøpt allerede i morgen :cool:
Og, stemmer det at strikkepinner på 5mm er passe størrelse til dette prosjektet?

Takk på forhånd :happy:
 
Hjelp søkes!
Jeg ønsker å strikke en babylue, men jeg kan ikke strikke :laughing002 Har funnet denne oppskriften på YouTube som jeg tenkte å følge: https://m.youtube.com/watch?v=BznR3Nq2PlQ

Men, hvilket garn anbefaler dere til lue og sokker? Helst ikke så dyrt, og helst et jeg kan få kjøpt allerede i morgen :cool:
Og, stemmer det at strikkepinner på 5mm er passe størrelse til dette prosjektet?

Takk på forhånd :happy:

Du kan prøve med drops Nepal eller drops big merino til lue, det skal være riktig garntykkelse tror jeg. Da ville jeg muligens kjøpt to nøster for å sikre meg å ha nok. :angelic: Det kan også brukes til babysokker. Ville ikke brukt det til voksensokker, da det ikke er nylonforsterket. Ser ut som strikkepinner 5mm er riktig størrelse i forhold til oppskriften ja! Lykke til! Bare spør om du trenger hjelp til noe!:)
 
Du kan prøve med drops Nepal eller drops big merino til lue, det skal være riktig garntykkelse tror jeg. Da ville jeg muligens kjøpt to nøster for å sikre meg å ha nok. :angelic: Det kan også brukes til babysokker. Ville ikke brukt det til voksensokker, da det ikke er nylonforsterket. Ser ut som strikkepinner 5mm er riktig størrelse i forhold til oppskriften ja! Lykke til! Bare spør om du trenger hjelp til noe!:)
Tusen takk for hjelp :love7 Får jeg kjøpt disse garntypene i fysisk butikk?
 
Det er flere garnbutikker som har de i butikk hvertfall. Tror det skal gå ann å søke opp forhandlere på garnstudio sin nettside. :)
Reiste til en garnbutikk og ble anbefalt Sandnesgarn Merinoull (de hadde ikke Drops). Jeg ble også anbefalt rundpinner i strl. 3.5 og kjøpte dette.
Men, skal jeg fortsatt legge opp like mange masker(?) og strikke like mange rader, eller må jeg øke antall masker og/eller antall rader siden garnet og pinnene er tynnere enn utstyret på videoen? :scratch
 
Reiste til en garnbutikk og ble anbefalt Sandnesgarn Merinoull (de hadde ikke Drops). Jeg ble også anbefalt rundpinner i strl. 3.5 og kjøpte dette.
Men, skal jeg fortsatt legge opp like mange masker(?) og strikke like mange rader, eller må jeg øke antall masker og/eller antall rader siden garnet og pinnene er tynnere enn utstyret på videoen? :scratch
Da vil jeg anbefale å se om du finner en annen oppskrift, ellers må du gjøre litt tilpasninger ut i fra videoen. Du bør legge opp flere masker og strikke x antall cm før du begynner felling. Felling vil også bli litt annerledes ettersom du bør legge opp flere masker. :)

https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=10687&cid=1

Denne lua kan f.eks strikkes med det garnet du kjøpte og med pinne 3,5. :D Garnstudio har også mange fine hjelpevideoer.
 
Da vil jeg anbefale å se om du finner en annen oppskrift, ellers må du gjøre litt tilpasninger ut i fra videoen. Du bør legge opp flere masker og strikke x antall cm før du begynner felling. Felling vil også bli litt annerledes ettersom du bør legge opp flere masker. :)

https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=10687&cid=1

Denne lua kan f.eks strikkes med det garnet du kjøpte og med pinne 3,5. :D Garnstudio har også mange fine hjelpevideoer.
Tusen, tusen takk for veldig god hjelp :D Fant en enkel oppskrift på rundpinner med annenhver rett og vrang.
Surret litt i starten og tenkte å begynne på nytt, men hvordan kan jeg få mønsteret («flettene») rettere/jevnere enn på bildet? :) Og skal det være hull mellom «radene» eller skal det være helt tett?
IMG_0991.jpeg
 
Tusen, tusen takk for veldig god hjelp :D Fant en enkel oppskrift på rundpinner med annenhver rett og vrang.
Surret litt i starten og tenkte å begynne på nytt, men hvordan kan jeg få mønsteret («flettene») rettere/jevnere enn på bildet? :) Og skal det være hull mellom «radene» eller skal det være helt tett?
Vis vedlegget 427095
Noen garntyper er dessverre vanskelig å få rettere/jevnere masker mens man strikker. :rolleyes:Du kan prøve å strekke strikketøyet litt i flere retninger og se om det gjør noen forskjell. Også vil en vask jevne ut maskene litt når man er ferdig med strikketøyet. Synes det ser veldig bra ut! :Heartbigred
 
Back
Topp