Strikketråd

Har strikket et babyteppe og jeg har litt liggende fra tidligere restegarnsprosjekt. Neste blir vel hentesett ☺️
 
Har strikket et babyteppe og jeg har litt liggende fra tidligere restegarnsprosjekt. Neste blir vel hentesett ☺️
Jeg er 12+0 i dag og lurer på om jeg omsider skal tørre å begynne å strikke:nailbiting: har et babypledd (strik_no3) som jeg har bestemt meg for, og har garnet liggende klart!
 
20210901_134001.jpgFunnet frem en del av småstrikket jeg strikket til treåringen, helt rart å tenke at h*n har vært så liten❤️
Sommerbarn sist så tror det første som må på pinnene til mini er en heldress/sett til nyfødt ❤️
 
Har dere noen tips til hva som er enkelt å strikke til baby for noen som er helt nybegynner? :hilarious:
Strikket en Skappelgenser til meg selv i fjor som aller første strikk noen sinne så kan det mest «basice» :p
Lyst å strikke noe mer men mister fort motivasjonen hvis det blir for avansert :wacky:

Skappel har enkle oppskrifter til barn også (har i alle fall hatt det i noen bøker før) Ellers er det jo mange enkle jakker og gensere til baby (typ rillestrikkede plagg) bare Google litt så finner du nok noe Camilla Pihl har vel også litt til barn hvor i allefall noen er veldig basic
 
Pickles har mange enkle og fine mønster til barn, mange av de på litt tykke pinner og så det går fort :)
Tenker å strikke en snorkedress, med brettbare votter og sokker i dressen til å ha den første tiden. Kanskje med litt påskegult i seg ❤️

snorkedress_3.png
 
Jeg legger opp til karens kyse nå, i hvit. Skal ha den til monday suit som jeg strikket for en stund siden. Begge i størrelse nyfødt ☺️ Bilder lånt fra nettet
 

Vedlegg

  • EF5F6D83-702A-4DE3-B85C-A3D9977DB670.jpeg
    EF5F6D83-702A-4DE3-B85C-A3D9977DB670.jpeg
    631,5 KB · Visninger: 27
  • C17F3C9A-D897-42EA-8E91-076D43BA877C.jpeg
    C17F3C9A-D897-42EA-8E91-076D43BA877C.jpeg
    528,8 KB · Visninger: 25
Må bare gjøre ferdig en dahlia genser til meg selv først (er på ribben nede, så ikke så mye igjen, så skal jeg begynne på første ting til babyen:Heartred Jeg tar en liten risk da, for vi er jo ikke helt sikker på kjønn... men jeg kjøpte inn gammelrosa garn til Bella teppe igår:rolleyes: har Bella teppe til gutt fra storebroren, så hvis det skulle bli en gutt har jeg jo det og da kan jeg gi det jeg begynner på til en venninne som skal ha jente:joyful::hilarious: vet det er et prosjekt som er greit å holde på med over tid, sånn at jeg kan gjøre andre mindre prosjekter innimellom:D
 
Jeg legger opp til karens kyse nå, i hvit. Skal ha den til monday suit som jeg strikket for en stund siden. Begge i størrelse nyfødt ☺️ Bilder lånt fra nettet
Er snart ferdig med en karens kyse her. Riktig nok en gave denne gangen. Men er veldig spent på hvordan passformen og snøringen på den faktisk vil fungere. Virker litt rart å skulle snurpe sammen rundt halsen, og ikke rundt ansiktet?
 
Er snart ferdig med en karens kyse her. Riktig nok en gave denne gangen. Men er veldig spent på hvordan passformen og snøringen på den faktisk vil fungere. Virker litt rart å skulle snurpe sammen rundt halsen, og ikke rundt ansiktet?

Jeg har strikket mange og den sitter fint :) ribbkanten gjør at den sitter fint langs ansiktet. Er mange kyser som er laget sånn:)
 
Noen som vet om alternativt garn til selmas sovedrakt enn de som står i oppskriften? :) syns det var litt vanskelig å finne til den strikkefastheten..
Sniker fra februar

Gammelt innlegg, men jeg svarer likevel om det kan hjelpe noen som lurer på det samme.:) Jeg strikket denne til kommende storebror da han gikk over til småbarnsbilstol og strikket den i Drops Air. Nå er det snart to år siden, så jeg husker ikke strikkefasthet/løpemeter på anbefalt garn kontra Air, og jeg endrer alltid pinnestr siden jeg strikker så stramt, men med min strikkefasthet ble det iallfall perfekt. En nydelig myk og god dress! :Heartred Jeg skal også strikke en til i str nyfødt nå til lille i magen.:love7
 
På helgetur til svigers i helgen, og har tatt med er gammelt prosjekt som aldri ble ferdig. En barnejakka land og strand fra pinneguri i den mest magiske håndfargede garnkomboen. Hadde egentlig planer om å gi den bort, men så likte jeg den så godt selv at jeg ville beholde den. Dermed har den blitt liggende et par år mens vi prøvde. Nå tror jeg den skal strikkes ferdig!
 
Prøver å bruke opp litt restegarn, så begynte på denne på morgenkvisten!
 

Vedlegg

  • 51FB7537-63C5-40BB-BC6F-D422BE56E3B2.png
    51FB7537-63C5-40BB-BC6F-D422BE56E3B2.png
    3,5 MB · Visninger: 24
Har ikke begynt på noe babystrikk enda, men sitter akkurat nå på nattevakt å har begynt strikke på en jakke som jeg tenkte kunne være god å ha både som gravid og lur å ha når jeg skal amme til våren :happy: tjukke pinner så her går det unna. Den blir strikket i mintgrønn.

kanskje det blir strikket noe til baby hvis det blir noe garn til overs :)
 

Vedlegg

  • 5E218B8F-26C0-4E63-9C4C-4FF7F78D8DB5.jpeg
    5E218B8F-26C0-4E63-9C4C-4FF7F78D8DB5.jpeg
    3,8 MB · Visninger: 22
Back
Topp