Strikketråd

Koalabjørn

Forumet er livet
Marshmallows 2022
Stjerneskuddene 2024
Er det noen som allerede har begynt å strikke til nurket? Tenkte det var gøy å ha en tråd hvor vi kan snakke om strikkeprosjekter og hjelpe hverandre hvis vi står fast :D :Heartred
 
Nei, ikke helt enda! Nettopp begynt på genser til meg selv. Har så mye fint strikk fra storesøsknene som jeg gleder meg til å finne fram igjen
 
Nei, ikke helt enda! Nettopp begynt på genser til meg selv. Har så mye fint strikk fra storesøsknene som jeg gleder meg til å finne fram igjen

Jeg begynte å strikke før jeg fikk Positiv test :hilarious: har to babytepper, litt sokker, mini selbuvotter og har begynt på dåpskjole (soria moria). Angrer litt på dåpskjolen for den er så lang!
 
Har dere noen tips til hva som er enkelt å strikke til baby for noen som er helt nybegynner? :hilarious:
Strikket en Skappelgenser til meg selv i fjor som aller første strikk noen sinne så kan det mest «basice» :p
Lyst å strikke noe mer men mister fort motivasjonen hvis det blir for avansert :wacky:
 
Har dere noen tips til hva som er enkelt å strikke til baby for noen som er helt nybegynner? :hilarious:
Strikket en Skappelgenser til meg selv i fjor som aller første strikk noen sinne så kan det mest «basice» :p
Lyst å strikke noe mer men mister fort motivasjonen hvis det blir for avansert :wacky:

Det første jeg strikket til baby var disse: http://strikkogtoys.blogspot.com/2013/02/babysokk-trinn-for-trinn-illustrert.html?m=1

Eller kan jeg anbefale enkelt babyteppe med litt tykke pinner, bare fint med litt tykt til marsbaby, og mini selbuvotter (strikkezilla har gratisoppskrift) :Heartred
 
Har dere noen tips til hva som er enkelt å strikke til baby for noen som er helt nybegynner? :hilarious:
Strikket en Skappelgenser til meg selv i fjor som aller første strikk noen sinne så kan det mest «basice» :p
Lyst å strikke noe mer men mister fort motivasjonen hvis det blir for avansert :wacky:
Jeg strikker et teppe fra en strikke-nettbutikk som heter LilleMiriam. Løv-hjerte teppe. Bare rette og vrange masker, gir et nyyydelig mønster/struktur!
 
Nei, ikke helt enda! Nettopp begynt på genser til meg selv. Har så mye fint strikk fra storesøsknene som jeg gleder meg til å finne fram igjen
Samme her! Passer perfekt med en til marsbaby, for da passer de sikkert samme sesongklær når de er like store!
 
Er det noen som allerede har begynt å strikke til nurket? Tenkte det var gøy å ha en tråd hvor vi kan snakke om strikkeprosjekter og hjelpe hverandre hvis vi står fast :D :Heartred
Så kjekk tråd! Jeg holder foreløpig på med barnehagegarderoben til gutten min som begynner i barnehagen i mars, men begynner nok å strikke til den i magen når det føles litt mer ekte! Haha! Har nok ikke helt gått opp for meg ennå! Forventet ikke at det satt på første forsøk, så forventet litt mer planleggingstid :p:Heartred
 
Fikk forrige i oktober så har en del strikk som kan arves, men fortsatt koselig å strikke noe til den nye babyen! Syns det var veldig nyttig med jakker og kyser sist så det blir nok litt av det :angelic:
 
Har dere noen tips til hva som er enkelt å strikke til baby for noen som er helt nybegynner? :hilarious:
Strikket en Skappelgenser til meg selv i fjor som aller første strikk noen sinne så kan det mest «basice» :p
Lyst å strikke noe mer men mister fort motivasjonen hvis det blir for avansert :wacky:


Anbefaler virkelig Ellens Hentesett fra PetitKnit ❤️ Jeg har en strikkeinsta hvis du trenger litt «inspirasjon»
Tryllestrikken
 
Jeg har enda ingen strikkelyst - den pleier alltid å forsvinne litt på sommeren håper den kommer fort tilbake
 
Strikker ferdig påbegynte prosjekt til kommende storesøsken nå, og satser på mye babystrikk i høst. Liker veldig godt strikkejakker til baby så blir vel litt av det + babyteppe iallefall :Heartred
 
Strikker ferdig påbegynte prosjekt til kommende storesøsken nå, og satser på mye babystrikk i høst. Liker veldig godt strikkejakker til baby så blir vel litt av det + babyteppe iallefall :Heartred

Har du noen tips til enkle babyjakker?
 
Har du noen tips til enkle babyjakker?

Jeg er veldig glad i ankersjakke (egentlig alt av Petiteknit), og 3i1jakke fra tiddelibomstrikk :)
Har også strikket en del fra de forskjellige klompelompe bøkene, alt for mye fint å velge i! :hilarious:
 
Noen som har noen forslag til noe fint sommerstrikk? Har lyst til å strikke noe som babyen kan bruke når det blir sommer for har allerede mye ull og vinterstrikk fra lillemor som kan arves siden hun ble født i oktober
 
Jeg må innrømme at jeg har strikket til kommende baby i prøvetiden, og tenkt at jeg kan gi det i gaver hvis det ikke skulle bli noen baby på oss. Syns det er så koselig å strikke babyklær :) Holder på med ankers trøye nå, i alpakka. Neste prosjekt blir monday suit tror jeg, i str. nyfødt! Det blir første jeg begynner på etter jeg ble gravid. ❤️
 
Noen som har noen forslag til noe fint sommerstrikk? Har lyst til å strikke noe som babyen kan bruke når det blir sommer for har allerede mye ull og vinterstrikk fra lillemor som kan arves siden hun ble født i oktober

Hva med noen fine rompere, eller cardigan? Jeg liker peanutromperen, eucalyptusromperen, alvins romper.. Og jakker er jo veldig anvendelig :) liker godt kombinasjon av ull og bomull på sommeren, feks lerke og lille lerke!
 
Jeg må innrømme at jeg har strikket til kommende baby i prøvetiden, og tenkt at jeg kan gi det i gaver hvis det ikke skulle bli noen baby på oss. Syns det er så koselig å strikke babyklær :) Holder på med ankers trøye nå, i alpakka. Neste prosjekt blir monday suit tror jeg, i str. nyfødt! Det blir første jeg begynner på etter jeg ble gravid. ❤️

Det er akkurat sånn jeg tenkte også :D har vurdert ankers heldress i fargen skoggrønn/smaragd. Tenker det passer uansett kjønn. Men først fokuserer jeg litt på dåpskjole. Skal innrømme at jeg nesten har mistet motivasjonen allerede, føler det er litt vanskeligere å få ett gjevnt resultat med bomull enn med ull. :sorry:
 
Det er akkurat sånn jeg tenkte også :D har vurdert ankers heldress i fargen skoggrønn/smaragd. Tenker det passer uansett kjønn. Men først fokuserer jeg litt på dåpskjole. Skal innrømme at jeg nesten har mistet motivasjonen allerede, føler det er litt vanskeligere å få ett gjevnt resultat med bomull enn med ull. :sorry:

Åh, det blir fint! Må strikke noe grønt jeg også :) skulle ønske ankers heldress fantes på pinne 4, sånn som genseren! Den blir bare så deilig syns jeg. Bomull er absolutt litt mindre tilgivende enn ull sånn sett! Strikker du den også, eller hekler du?
 
Back
Topp