Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Den er på min liste ogsåHar begynt på en hvit ankerdress i str nyfødt ❤
Noen som vet om alternativt garn til selmas sovedrakt enn de som står i oppskriften?syns det var litt vanskelig å finne til den strikkefastheten..
Har du sett på siden til Strikkezilla? Det ligger det en fin oversikt over garn i forskjellige strikkefastheter![]()
Lurer også på detteNoen som vet om alternativt garn til selmas sovedrakt enn de som står i oppskriften?syns det var litt vanskelig å finne til den strikkefastheten..
Se etter garn med ca samme løpemeter, ikke samme strikkefasthet. Tipper denne oppskriften er strikket litt løst. Anbefalt garn har 100 meter per 50 gram. Jeg ville lett kunne byttet med f.eks. Sandnes Double Sunday, Dale natural lanolin wool og Rauma Mitu. Men kan også se for meg at Drops Lima, Drops karisma og Sandnes alpakka ull kan funke.Noen som vet om alternativt garn til selmas sovedrakt enn de som står i oppskriften?syns det var litt vanskelig å finne til den strikkefastheten..
Se etter garn med ca samme løpemeter, ikke samme strikkefasthet. Tipper denne oppskriften er strikket litt løst. Anbefalt garn har 100 meter per 50 gram. Jeg ville lett kunne byttet med f.eks. Sandnes Double Sunday, Dale natural lanolin wool og Rauma Mitu. Men kan også se for meg at Drops Lima, Drops karisma og Sandnes alpakka ull kan funke.
Har også sett Sandnes alpakka ull foreslått til den oppskrifta. @Hattifnatt♡: veldig mange skriver på insta hvilket garn de har brukt. Går jo an å sjekke #selmassovedragt og få inspirasjon derSe etter garn med ca samme løpemeter, ikke samme strikkefasthet. Tipper denne oppskriften er strikket litt løst. Anbefalt garn har 100 meter per 50 gram. Jeg ville lett kunne byttet med f.eks. Sandnes Double Sunday, Dale natural lanolin wool og Rauma Mitu. Men kan også se for meg at Drops Lima, Drops karisma og Sandnes alpakka ull kan funke.
Har du sett på siden til Strikkezilla? Det ligger det en fin oversikt over garn i forskjellige strikkefastheter![]()
Noen som vet om alternativt garn til selmas sovedrakt enn de som står i oppskriften?syns det var litt vanskelig å finne til den strikkefastheten..
Drops karisma eller lima (billig), men da blir det litt løst
Drops extra fine merino + drops baby merino eller drops flora (veldig mykt og billig!)
DSA hexa
Dobbel sunday eller to tråder sunday (siste blir nok litt tynt)
Sandnes merino + tynn merino (eller sunday)
Tenkte ikke på totalen her. Løpemeter per nøste kan også være en fin måte å se om tykkelsen på garnet er ca lik for å se om du kan få samme strikkefasthet. Det er jo forutsatt at fiberinnhold er omtrent likt også, eller iallefall oppfører seg noen lunde likt. Litt vanskelig kanskje dersom man har begrenset erfaring med ulike fibertyper, men jeg bruker ofte den metoden for å velge garn, og synes det er mye bedre enn å gå ut fra anbefalt strikkefasthet fra garnprodusentenLøpelengden sjekker jeg, men der er det jo totalen som er viktig, så løser seg med å kjøpe et ekstra nøste eller to ved behovmen strikkefastheten må jo være riktig.. skal sjekke ut de du foreslår og se om noen er aktuelle!