Strikketråd

Dere som har peiling på strikking: vet dere hvordan man strikker vrang over 5 masker i samme maske? Altså 1r, 1vr, 1r, 1vr, 1 r? Prøvde å google, men fikk ikke opp noe. Får det ikke til å stemme. Og ja, jeg er nybegynner:hilarious:
 
Dere som har peiling på strikking: vet dere hvordan man strikker vrang over 5 masker i samme maske? Altså 1r, 1vr, 1r, 1vr, 1 r? Prøvde å google, men fikk ikke opp noe. Får det ikke til å stemme. Og ja, jeg er nybegynner:hilarious:

Hm. Kan du skrive hva som står i oppskriften? :) kanskje lettere å forstå da!
 
Hm. Kan du skrive hva som står i oppskriften? :) kanskje lettere å forstå da!
Ja:D
Første pinne: 1 vr, *#1r, 1vr, 1r, 1vr, 1r# i neste maske, 3 vr*. Gjenta *-* ut pinnen.
Andre pinne: *3r, 5 vr*. Gjenta *-* ut pinnen til der gjenstår 1 m, 1 r.
Er det nok info tro?
 

Vedlegg

  • IMG_20210803_145035.jpg
    IMG_20210803_145035.jpg
    4,3 MB · Visninger: 20
Ja:D
Første pinne: 1 vr, *#1r, 1vr, 1r, 1vr, 1r# i neste maske, 3 vr*. Gjenta *-* ut pinnen.
Andre pinne: *3r, 5 vr*. Gjenta *-* ut pinnen til der gjenstår 1 m, 1 r.
Er det nok info tro?
Vanskelig å forklare, men når du strikker den første rette lar du masken fremdeles stå på venstre pinne (mens den rette masken du strikket i den står på høyre. Så flytter du tråden foran arbeidet og strikker en vrang i den samme masken = la fremdeles masken stå igjen på venstre pinne, ikke slipp den ned, mens den nye vrangmasken står på høyre pinne. Og slik fortsetter du til du har 5 nye maske på høyre pinne, som alle er strikket i den gamle masken på venstre pinne
 
Vanskelig å forklare, men når du strikker den første rette lar du masken fremdeles stå på venstre pinne (mens den rette masken du strikket i den står på høyre. Så flytter du tråden foran arbeidet og strikker en vrang i den samme masken = la fremdeles masken stå igjen på venstre pinne, ikke slipp den ned, mens den nye vrangmasken står på høyre pinne. Og slik fortsetter du til du har 5 nye maske på høyre pinne, som alle er strikket i den gamle masken på venstre pinne
Tusen takk for svar og god forklaring!:)❤️
Da håper jeg på å klare det☺️
 
Håper dere legger ut bilder når dere blir ferdig med strikkeprosjekter :happy: er så koselig å se og få inspirasjon :)
 
Jeg som vanligvis strikker hver dag, har ikke strikka ei maske så langt :( Håper kvalmen gir seg snart så jeg kan begynne å strikke fine babyplagg jeg også ❤️
 
Jeg som vanligvis strikker hver dag, har ikke strikka ei maske så langt :( Håper kvalmen gir seg snart så jeg kan begynne å strikke fine babyplagg jeg også ❤️

krysser fingrene for att du snart får strikket litt igjen :)
 
Jeg som vanligvis strikker hver dag, har ikke strikka ei maske så langt :( Håper kvalmen gir seg snart så jeg kan begynne å strikke fine babyplagg jeg også ❤️

Samme her! Har du vært dårlig lenge? De siste to ukene har jeg ikke orket å strikke noe.. håper energien kommer tilbake! Litt glad for at jeg strikket litt allerede i prøvetiden, sånn i tilfelle ❤️
 
Samme her! Har du vært dårlig lenge? De siste to ukene har jeg ikke orket å strikke noe.. håper energien kommer tilbake! Litt glad for at jeg strikket litt allerede i prøvetiden, sånn i tilfelle ❤️
Er vel omtrent to uker tror jeg, nærmere 2,5. Jeg er glad for at jeg ferdigstilte to store prosjekt når vi akkurat hadde fått positiv test, før jeg ble dårlig. Ikke noe babystrikk da, men det blir jo snart tid og energi til strikk for oss også får vi håpe ❤️
 
Min fetter og kjæresten venter også barn. Har dere tips til barselgave? Det er desemberbarn:happy:
 
Jeg som vanligvis strikker hver dag, har ikke strikka ei maske så langt :( Håper kvalmen gir seg snart så jeg kan begynne å strikke fine babyplagg jeg også ❤️

Har det sånn selv :dead: strikkelysta er på topp om dagen, men er så vanskelig å strikke når man ligger i fosterstilling på sofaen gitt :rolleyes: men det kommer! Hver dag er en dag nærmere:Heartred prøver å kose meg med å finne oppskrifter :)
 
Har det sånn selv :dead: strikkelysta er på topp om dagen, men er så vanskelig å strikke når man ligger i fosterstilling på sofaen gitt :rolleyes: men det kommer! Hver dag er en dag nærmere:Heartred prøver å kose meg med å finne oppskrifter :)

Har du funnet noe fint da? :) jeg tenker å begynne på kirsebærdress fra Little&loop.
 
Har du funnet noe fint da? :) jeg tenker å begynne på kirsebærdress fra Little&loop.

Åh den var nydelig da :Heartred
Har sett litt på sommerfugl jakke og body (sandnesgarn)
Teddyklut og håndkle (sandnesgarn)
Bamsesweater fra Petiteknit
Sunday suit fra Petiteknit
Bellateppe
Og en del fra Klompelompebøkene :shy: har samla på de bøkene, så blir nok en del derifra :hilarious:

Det eeer så mye søtt der ute så er sikkelig vanskelig å velge jo :hilarious: føler den lista mi forandrer seg for hver dag :rolleyes:
 
BearMe Suit. Søt og kjappstrikka:)
 

Vedlegg

  • Snapchat-1991016370.jpg
    Snapchat-1991016370.jpg
    774,1 KB · Visninger: 36
Her var det mye inspirasjon å få :happy:

Jeg er ganske nybegynner og har strikket et boho babyblanket, som jeg ga bort i gave. Perfekt for oss som blir utålmodige og trenger raskt resultat; strikkes på pinne 10 og 12? Tenker å strikke en til til kommende baby også. Lillebrors rumper står også på lista.
 
Her var det mye inspirasjon å få :happy:

Jeg er ganske nybegynner og har strikket et boho babyblanket, som jeg ga bort i gave. Perfekt for oss som blir utålmodige og trenger raskt resultat; strikkes på pinne 10 og 12? Tenker å strikke en til til kommende baby også. Lillebrors rumper står også på lista.
Jeg kan også anbefale type bladrillejakke om du er ganske fersk! Den strikket min svigerinne som ett av sine første strikketøy, og det gikk veldig fint!
 
Back
Topp