Strikketråd

Mille32

Glad i forumet
Assistert-jentene
Påskekyllingene 2020
Noen som har konkrete tips til klær og tepper som kan strikkes i nøytrale farger? :)
 
Det meste fra Strikk til Nøstebarn! Om du ikke har boka har de den nok på biblioteket. Flust av praktiske, kjønnsnøytrale plagg.

Jeg titter mye i Babystrik på pinde 3 og Babystrikk på pinde 3,5-4, men der er det jo typiske jente- og gutteklær. Men designene er flotte!

Ellers vil jeg anbefale Ravelry, som er helt fantastisk og lett å drømme seg bort på. Når det gjelder tepper syns jeg de fleste er kjønnsnøytrale, det kan justeres med farger.

Jeg skal finne en body å begynne med tror jeg, også skal jeg strikke Hansel tenkte jeg.
 
Noen som har konkrete tips til klær og tepper som kan strikkes i nøytrale farger? :)
Jeg elsker klompelompe. Forrige gang jeg var gravid strikket jeg et par tepper før jeg fant ut kjønn og teppene til klompelompe jeg har strikket går ganske fort fordi de strikkes på litt større pinner enn resten av babyklærne. Jeg har også strikket teppet til nøstebarn. Det ble kjempestort så det føltes ut som et evighetsprosjekt, men vi har brukt det masse.
 
Jeg elsker klompelompe. Forrige gang jeg var gravid strikket jeg et par tepper før jeg fant ut kjønn og teppene til klompelompe jeg har strikket går ganske fort fordi de strikkes på litt større pinner enn resten av babyklærne. Jeg har også strikket teppet til nøstebarn. Det ble kjempestort så det føltes ut som et evighetsprosjekt, men vi har brukt det masse.
Nøstebarnteppene er såååå kjedelige å strikke, men de blir helt nydelige!

Ellers bare teppe i rillestrikk. En av mine «egenkomponerte» favoritter er et sikk-sakkteppe i seks ulike farger. Hver farge fikk tildelt nr 1-6, og ved hjelp av en app som valgte tall tilfeldig for meg strikket jeg striper. 5 riller for hver farge. Det ble veldig fint, og det ser tilfeldig ut uten å være rotete. Det er det til høyre på bildet, har ikke noe bedre bilde enn det. Strikket med tynn ull (finull-tykkelse) på pinne 5-ish. (Det til høyre er faktisk kanten på et Hansel, ser jeg).
 

Vedlegg

  • 22C45818-43BE-4A68-8CA5-E2985550657B.jpeg
    22C45818-43BE-4A68-8CA5-E2985550657B.jpeg
    71 KB · Visninger: 20
Det meste fra Strikk til Nøstebarn! Om du ikke har boka har de den nok på biblioteket. Flust av praktiske, kjønnsnøytrale plagg.

Jeg titter mye i Babystrik på pinde 3 og Babystrikk på pinde 3,5-4, men der er det jo typiske jente- og gutteklær. Men designene er flotte!

Ellers vil jeg anbefale Ravelry, som er helt fantastisk og lett å drømme seg bort på. Når det gjelder tepper syns jeg de fleste er kjønnsnøytrale, det kan justeres med farger.

Jeg skal finne en body å begynne med tror jeg, også skal jeg strikke Hansel tenkte jeg.
Takk for veldig mange gode tips! Disse skal jeg sjekke ut nærmere :)
 
Vil anbefale å titte på Instagram :) og mye fint i den nyeste boka til ministrikk ❤️
Takk for tips! Det er så mye på Instagram at det blir så vanskelig å velge :hilarious: derfor tenke jeg å høre om noen hadde noen konkrete tips :)
 
Enig med Ministrikk! Har et nesten ferdig Baby Boho Blanket som jeg tenkte å gjøre ferdig. Såååå mykt! ❤️
Det strikket jeg første gang jeg var gravid til spiren jeg mistet, så det skal absolutt brukes om denne holder :D
 
Jeg elsker klompelompe. Forrige gang jeg var gravid strikket jeg et par tepper før jeg fant ut kjønn og teppene til klompelompe jeg har strikket går ganske fort fordi de strikkes på litt større pinner enn resten av babyklærne. Jeg har også strikket teppet til nøstebarn. Det ble kjempestort så det føltes ut som et evighetsprosjekt, men vi har brukt det masse.
Takk for tips! Teppet til nøstebarna har jeg på lista, så det tenkte jeg å begynne på når jeg er ferdig med dressen jeg holder på med nå :)
Jeg er litt ambivalent til klompelompe. Har strikket en del i gaver, men blir aldri helt venn med oppskriftene :hilarious: de har vertfall veldig mye fint til de minste!
 
Nøstebarnteppene er såååå kjedelige å strikke, men de blir helt nydelige!

Ellers bare teppe i rillestrikk. En av mine «egenkomponerte» favoritter er et sikk-sakkteppe i seks ulike farger. Hver farge fikk tildelt nr 1-6, og ved hjelp av en app som valgte tall tilfeldig for meg strikket jeg striper. 5 riller for hver farge. Det ble veldig fint, og det ser tilfeldig ut uten å være rotete. Det er det til høyre på bildet, har ikke noe bedre bilde enn det. Strikket med tynn ull (finull-tykkelse) på pinne 5-ish. (Det til høyre er faktisk kanten på et Hansel, ser jeg).
Så kult!! Det var et lurt påfunn :D veldig fint!
 
Jeg strikker en hvit Høstløvdress:) Fra førstefødte (gutt) har vi en del ullklær, og de er strikket i brunt, lilla, blått, hvitt, oker og grått. Kommer til å strikke litt i oker og rust framover, jeg elsker høstfarger:)
 
Det meste fra Strikk til Nøstebarn! Om du ikke har boka har de den nok på biblioteket. Flust av praktiske, kjønnsnøytrale plagg.

Jeg titter mye i Babystrik på pinde 3 og Babystrikk på pinde 3,5-4, men der er det jo typiske jente- og gutteklær. Men designene er flotte!

Ellers vil jeg anbefale Ravelry, som er helt fantastisk og lett å drømme seg bort på. Når det gjelder tepper syns jeg de fleste er kjønnsnøytrale, det kan justeres med farger.

Jeg skal finne en body å begynne med tror jeg, også skal jeg strikke Hansel tenkte jeg.

Hansel-teppet var veldig fint :love2
 
Så kult!! Det var et lurt påfunn :D veldig fint!
Ja, var fornøyd med påfunnet selv. :hilarious: Ble veldig motiverende å ikke vite hvilken farge som er den neste. De eneste reglene jeg hadde var at jeg måtte gjennom alle fargene én gang før jeg begynte på nytt, og samme farge fikk ikke komme to ganger etterhverandre. :)
 
Jeg strikker en hvit Høstløvdress:) Fra førstefødte (gutt) har vi en del ullklær, og de er strikket i brunt, lilla, blått, hvitt, oker og grått. Kommer til å strikke litt i oker og rust framover, jeg elsker høstfarger:)
De er jo nydelige :Heartred Så greit med nøytrale farger på tidligere strikkeklær :)
Jeg strikker en dress nå i mørkblått med oker, grønt og hvitt mønster! Tenker den kan brukes av begge kjønn! Er ikke så veldig hytt med farger, men skal unngå babyrosa og -blått til vi vet kjønn ;)
 
F5EBD824-44A3-481A-B22A-3B3CCF18A4CD.png FB32D462-6764-48E6-94F9-CA94535F0BFD.png Har falt for en del av desse hel dressene jeg
Fant en i svart også, men fikk ikke lagt til bilde .
Så må jeg bare finne noen som kan strikke for meg, for det kan ikke jeg :hilarious:
 
Back
Topp