Strikketråd

ImageUploadedByBV Forum1438267823.497557.jpg

Enkel perleshorts på pinnene :) Kommer en liten gutt til verden i vennegjengen i løpet av august. Så håper jeg blir ferdig til han kommer ;)
 
Åh så flinke alle sammen er! Helt imponert jeg. Blir jo nesten inspirert til å lære meg å strikke selv :)

Er det like vanskelig som det der ut til?
 
Tror ikke det er så vanskelig!! Kan lære masse av diverse strikkesider og YouTube jeg skal virkelig lære meg å strikke klær og følge oppskrifter:)
 
Youtube-videoer er helt geniale :) Både mamma og mine to søstre er dyktige strikkere, men jeg skjønner videoer på youtube bedre enn deres forklaringer ;)
 
Strikka dette teppet i våres ^_^
e2be6e8c805317d50ce783eb949194e4

Det var kjempe fint :)
 
Litt hjelp?:) jeg har ti tommeltotter, men prøver meg på en genser! Det er denne her:
http://rachel.blogg.no/1408004664_strikkeprodjekt_baby_.html
Men! Jeg vil gjerne strikke den i nyfødt, men aner da ikke hvilken Str den bør vær? Jeg er jo førstegangsmor, så er ikke så sikker på hvor stor en baby er :shy: men jeg ser på bakstykket at det skal vær 33-35cm langt, men det er vel litt langt for en nyfødt?
Håper her er noen flinke strikkesjeler som kan hjelpe meg :D
 
Litt hjelp?:) jeg har ti tommeltotter, men prøver meg på en genser! Det er denne her:
http://rachel.blogg.no/1408004664_strikkeprodjekt_baby_.html
Men! Jeg vil gjerne strikke den i nyfødt, men aner da ikke hvilken Str den bør vær? Jeg er jo førstegangsmor, så er ikke så sikker på hvor stor en baby er :shy: men jeg ser på bakstykket at det skal vær 33-35cm langt, men det er vel litt langt for en nyfødt?
Håper her er noen flinke strikkesjeler som kan hjelpe meg :D
Du kan jo prøve å gå ned på pinnestørrelsen og/eller bruke tynnere garn hvis du vil ha den mindre. Men det ser også ut som ryggen er lengre enn fronten, så er ikke sikkert den blir så stor likevel. Og blir den det, så har du en å vokse i, og kan alltids lage en til i mindre størrelse.
 
Litt hjelp?:) jeg har ti tommeltotter, men prøver meg på en genser! Det er denne her:
http://rachel.blogg.no/1408004664_strikkeprodjekt_baby_.html
Men! Jeg vil gjerne strikke den i nyfødt, men aner da ikke hvilken Str den bør vær? Jeg er jo førstegangsmor, så er ikke så sikker på hvor stor en baby er :shy: men jeg ser på bakstykket at det skal vær 33-35cm langt, men det er vel litt langt for en nyfødt?
Håper her er noen flinke strikkesjeler som kan hjelpe meg :D
Du kan jo velge selv hvor langt du strikker bakstykket, men heller litt for stort enn for lite spør du meg. :) Babyen vokser fort, så de første størrelsene bruker man ikke lenge av gangen.
 
Har nettopp kjøpt strikkeboka til klompelompe, så mye nydelig! Gleder meg til å strikke til en ny baby:) Og babyplagg går jo så fort (litt utålmodig av meg)!:D
 
Du kan jo prøve å gå ned på pinnestørrelsen og/eller bruke tynnere garn hvis du vil ha den mindre. Men det ser også ut som ryggen er lengre enn fronten, så er ikke sikkert den blir så stor likevel. Og blir den det, så har du en å vokse i, og kan alltids lage en til i mindre størrelse.
Alltids lage en til er nok ikke så aktuelt :p det går fryktelig sakte, og jeg skal være glad blir jeg ferdig med en! :D men takk for tips!:)
 
Begynner å ligne på noe her.. Må bare sy på ermene, feste tråder og sy i knapper.
ff398889f322efee2c89ec16df124dbd

Denne spraglete snorkedressen trenger også knapper.
9f017432eec05826adb81b4d2d1ec8c2
Så flink du er! Jeg er igang med babyteppe i perlestrikk:)
 
Jeg er forsåvidt flink til å strikke, men synes det er vanvittig kjedelig :) Derimot har jeg rikelig med venner og mamma som allerede sier de gjerne vil strikke til meg, men hva i alle dager burde jeg egentlig ønske meg? Tips mottas med takk :) Det er visst allerede 2 tepper på vei O.O
 
Eg vil og lære meg og strikke..Eg er bare så utålmodig og det går så sent :(
Noen som har noe lett eg kan begynne med?
Samme her! Noen tips til hva nybegynnere kan gi seg ut på? Eneste jeg har strikket før er en halv skappelgenser ;)
 
Back
Topp