Strikkeoppskrifter

Lillerose

Forumet er livet
Februarlykke 2016
❤ Juliskattene 2018 ❤
Noen som har noen fine og enkle strikkeoppskrifter til nyfødt? Jeg er ikke veldig dreven, men har så lyst til å begynne på et lite prosjekt til lille. Supert hvis noen har tips! :)
 
Sjekk pickles ;)
De har et teppe som heter sukkertøyteppe, som er lett å strikke, elastisk og i følge mine venninner med barn "helt genialt".
Har strikket det i barselgave til hvertfall 7 stk, og jeg vet at hvertfall fem av dem bruker teppet i barnehagen når de skal sove i vogn, så jeg tipper det er et lurt valg ;)
 
Åja, mener å huske at det strikkes på pinne 10 eller 9 eller noe, så det er liksom veldig lettvint å strikke selv om det blir stort :)
 
ImageUploadedByBV Forum1437857153.989721.jpg
Første gang jeg strikker, så starter med noe enkelt. Her blir det et teppe til den lille :)
Må følge med litt her, i tilfelle jeg tør å driste meg utpå noe litt mer avansert :)
 
Neida ;)
Du strikker bare annenhver maske, og annenhver maske bare flytter du over til pinnen uten å strikke den ;) du må bare huske å ha garnet på rett side :p
Hmmmm! Googlet vevsstrikk og fikk hetta! Hehe. Redd det blir for vanskelig, jeg er veldig ny!
 
Med fare for å høres veldig uvitende ut; hvordan strikker man egentlig i forskjellige farger? Som i det sukkertøyteppet, der står det jo bare "Bytt farge". Vil garnet sitte fast hvis man bare strikker på og later som ingenting? I mitt hode er det logisk å måtte legge opp nye masker til nye farger. :rolleyes:
 
Med fare for å høres veldig uvitende ut; hvordan strikker man egentlig i forskjellige farger? Som i det sukkertøyteppet, der står det jo bare "Bytt farge". Vil garnet sitte fast hvis man bare strikker på og later som ingenting? I mitt hode er det logisk å måtte legge opp nye masker til nye farger. :rolleyes:
Jeg gjør iallfall det :) Bare begynner å strikke med den nye fargen. Om det er etter boka, det vet jeg ikke, men det funker. Er det jeg har gjort på teppet jeg strikker nå som jeg la ut bilde av litt lenger opp her :)
 
Med fare for å høres veldig uvitende ut; hvordan strikker man egentlig i forskjellige farger? Som i det sukkertøyteppet, der står det jo bare "Bytt farge". Vil garnet sitte fast hvis man bare strikker på og later som ingenting? I mitt hode er det logisk å måtte legge opp nye masker til nye farger. :rolleyes:

Du bare bytter farge og fortsetter å strikke på de maskene du har :D

Nå føler jeg meg veldig formanende her, men strikkeoppskrifter er litt sånn som matoppskrifter; bare gjør akkurat som det står, selv om det virker rart. Det er en plan med det, og som regel går det som det skal :D
 
Neida ;)
Du strikker bare annenhver maske, og annenhver maske bare flytter du over til pinnen uten å strikke den ;) du må bare huske å ha garnet på rett side :p
Altså garnet man strikker med på fingeren, flytte garnet fra forran til bak arbeidet alt ettersom oppskriften sier? :)
 
Sjekk pickles ;)
De har et teppe som heter sukkertøyteppe, som er lett å strikke, elastisk og i følge mine venninner med barn "helt genialt".
Har strikket det i barselgave til hvertfall 7 stk, og jeg vet at hvertfall fem av dem bruker teppet i barnehagen når de skal sove i vogn, så jeg tipper det er et lurt valg ;)
Det så kjempefint ut! :)
 
Du bare bytter farge og fortsetter å strikke på de maskene du har :D

Nå føler jeg meg veldig formanende her, men strikkeoppskrifter er litt sånn som matoppskrifter; bare gjør akkurat som det står, selv om det virker rart. Det er en plan med det, og som regel går det som det skal :D
Så fester man de løse trådene til slutt da..?
 
Så fester man de løse trådene til slutt da..?
Ja :)
Og det blir ikke så mange løse på det teppet der hvertfall, for oppskrifta er sånn at fargeskiftet blir på den sida du allerede har tråden på en måte ;)

Trådfesting er forresten veldig individuelt, men der kan man Google seg fram til videoer ;)
 
Sjekk pickles ;)
De har et teppe som heter sukkertøyteppe, som er lett å strikke, elastisk og i følge mine venninner med barn "helt genialt".
Har strikket det i barselgave til hvertfall 7 stk, og jeg vet at hvertfall fem av dem bruker teppet i barnehagen når de skal sove i vogn, så jeg tipper det er et lurt valg ;)
Hva slags garn pleier du å bruke? Tenkte kanskje jeg skulle prøve meg på teppe, men må en tur innom en garnbutikk å kjøpe store nok pinner og riktig garn :) Må prøve å finne litt kjønnsnøytrale farger siden jeg ikke vet kjønn enda, er veldig glad i naturtoner og det passer jo alle :)
 
Sååå mye fint på pickles!! Får helt strikkedilla når jeg ser på alle oppskriftene! :D
 
Back
Topp