Strikkeoppskrifter

Det er mange fine oppskrifter for nybegynnere i boka Myk Start. Og Klompelompe-boka kommer i august, der er det nok mye fint:)
 
ImageUploadedByBV Forum1438005183.295144.jpg

Begynte på et vingleteppe fra pickles i dag, men er usikker på om fargene egentlig er kjønnsnøytrale?
Vanskelig å få tatt bilde, men det er petrol, sennep og turkis med hvitt i mellom..
 
Skikkelig fin! Men det var dyrt for én oppskrift!!! Vanligvis får man jo et helt hefte for kr 50,- :eek:
Syns ikke det er så dyrt jeg med tanke på arbeidet som ligger bak oppskriften. Ofte er det ikke mer enn en eller to oppskrifter en bruker fra et hefte heller, så det går ofte litt opp i opp.
 
Syns ikke det er så dyrt keg med tanke på arbeidet som ligger bak oppskriften. Ofte er det ikke mer enn en eller to oppskrifter en bruker fra et hefte heller, så det går ofte litt opp i opp.

Bare jeg som er gnien og kun kjøper hefter som jeg vet jeg vil bruke mye sikkert ;)
 
I min verden er grønt i alle nyanser, blå i mørkere tone enn pastell og gult nøytralt ;)
Orange og rødt også ;)

Tror muligens vi får en fargerik unge :p
 
Vis vedlegget 127974

Begynte på et vingleteppe fra pickles i dag, men er usikker på om fargene egentlig er kjønnsnøytrale?
Vanskelig å få tatt bilde, men det er petrol, sennep og turkis med hvitt i mellom..
Stemmer for at det er ganske kjønnsnøytralt! :) Er så lei av de klassiske lyseblå / lyserosa fargene. Ble litt inspirert av fargevalget ditt. Tror jeg må prøve sennep-turkis kombo på neste prosjekt.
 
Strikker et slags helseteppe i bomull/ull som jeg startet på da jeg var gravid sist. Har ligget siden jeg mistet, men er nå tatt fram igjen
 

Vedlegg

  • 1438190158300.jpg
    1438190158300.jpg
    84,7 KB · Visninger: 22
I min verden er grønt i alle nyanser, blå i mørkere tone enn pastell og gult nøytralt ;)
Orange og rødt også ;)

Tror muligens vi får en fargerik unge :p
Enig! :)

Fargerik er flott da ;)

Lagde denne for en stund siden og synes det ble litt vel mange forskjellige farger på et plagg. Får litt klovne-følelse ;) ImageUploadedByBV Forum1438190615.176711.jpg
 
Stemmer for at det er ganske kjønnsnøytralt! :) Er så lei av de klassiske lyseblå / lyserosa fargene. Ble litt inspirert av fargevalget ditt. Tror jeg må prøve sennep-turkis kombo på neste prosjekt.

Har forelsket meg helt i komboen sennep-petrol, og har bestemt at petrol går på veggen på barnerommet. Ferdig snakka!
Og i dag så jeg en helt fantastisk mørkegrønn vogn... *sukk*
Mannen er ikke -så- ivrig på disse fargene som meg :p

Og jeg liker buksa!
Den er helt fantastisk, men så er jeg svak for mintgrønt da...
 
Det er mange fine oppskrifter for nybegynnere i boka Myk Start. Og Klompelompe-boka kommer i august, der er det nok mye fint:)

Ah!

Her har jeg fått mange,mange tilbakemeldinger på ammeinnleggene ;)
Har strikket dem til alle venninnene mine som har fått barn, og de er visst veldig gode. Jeg gleder meg til å prøve dem selv!
 
En av to tubesokker ferdig! Likner litt på et ullkondom eller noe :D Men er veldig fine på små babyføtter og visstnok veldig praktiske, de sklir ikke av :)
 

Vedlegg

  • 1438198910590.jpg
    1438198910590.jpg
    67,3 KB · Visninger: 18
En av to tubesokker ferdig! Likner litt på et ullkondom eller noe :D Men er veldig fine på små babyføtter og visstnok veldig praktiske, de sklir ikke av :)
Så kul, selv om jeg er enig i at det ligner et kondom. :D
Men aldri sett noe lignende. Ser ut som noe kanskje til og med jeg hadde fått til! :O
 
Var veldig enkel! Oppskrift her: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b21&d_id=5&lang=no

Se under "kommentarer" og den nederste norske kommentaren, syns den beskrivelsen av forskyvning av mønster var enklest å forstå. Etter én forskyvning var det lett, måtte bare skjønne hvordan de tenkte. :)
Haha, ble litt svimmel av å lese oppskrifta. Men sikker på at det gir mer mening hvis man bare prøver. Får kjøpe inn litt garn etter første ul tenker jeg, hvis alt er bra. :D
 
Back
Topp