Strikkeoppskrifter

Haha, ble litt svimmel av å lese oppskrifta. Men sikker på at det gir mer mening hvis man bare prøver. Får kjøpe inn litt garn etter første ul tenker jeg, hvis alt er bra. :D
Hehe ;) Enkelt fortalt strikker man ikke noe annet enn to rett og to vrang hele veien, men man forskyver alt en maske til venstre hver 4. runde :)
 
Drar opp igjen denne tråden jeg! Nå som mange har vært på oul har kanskje flere begynt på strikkeprosjekter? :)
 
158fea4aa3c73cae1e72fc8c0800bb4e

Har begynt på dette settet til lillebror, bare at fargene er omvendt. Blå klærnog hvitt teppe.
 

Vedlegg

  • Hentesett.jpg
    Hentesett.jpg
    142 KB · Visninger: 19
  • Sparkebukse.jpg
    Sparkebukse.jpg
    214,1 KB · Visninger: 18
Det er altså så mye fint. Jeg kan ikke se så alt for mye på oppskrifter for da blir plutselig strikkelista mi lang.
 
Jeg er på jakt etter oppskrifter på fint babytøy i bomull (altså som er tilpasset strikkefastheten i bomullsgarn). Noen som har noen tips? :)
 
Jeg er på jakt etter oppskrifter på fint babytøy i bomull (altså som er tilpasset strikkefastheten i bomullsgarn). Noen som har noen tips? :)
Syns de har mye fint i de siste baby-bladene til sandnesgarn. Gånog kikk på sandnesgarn.no for inspirasjon. Ellers kan en fint bruke bommullsgarn i oppskrifter ment til ull. Orginalgarnet har ofte et tilsvarende bomullsgarn.
 
Back
Topp