Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
NeidaStrikkes på pinne 10 men var for avansert for meg :-/håpløst... http://www.pickles.no/sukkerty-teppe/
Hmmmm! Googlet vevsstrikk og fikk hetta! Hehe. Redd det blir for vanskelig, jeg er veldig ny!Neida![]()
Du strikker bare annenhver maske, og annenhver maske bare flytter du over til pinnen uten å strikke dendu må bare huske å ha garnet på rett side
![]()
Jeg gjør iallfall detMed fare for å høres veldig uvitende ut; hvordan strikker man egentlig i forskjellige farger? Som i det sukkertøyteppet, der står det jo bare "Bytt farge". Vil garnet sitte fast hvis man bare strikker på og later som ingenting? I mitt hode er det logisk å måtte legge opp nye masker til nye farger.![]()
Hmmmm! Googlet vevsstrikk og fikk hetta! Hehe. Redd det blir for vanskelig, jeg er veldig ny!
Med fare for å høres veldig uvitende ut; hvordan strikker man egentlig i forskjellige farger? Som i det sukkertøyteppet, der står det jo bare "Bytt farge". Vil garnet sitte fast hvis man bare strikker på og later som ingenting? I mitt hode er det logisk å måtte legge opp nye masker til nye farger.![]()
Altså garnet man strikker med på fingeren, flytte garnet fra forran til bak arbeidet alt ettersom oppskriften sier?Neida![]()
Du strikker bare annenhver maske, og annenhver maske bare flytter du over til pinnen uten å strikke dendu må bare huske å ha garnet på rett side
![]()
Jepp!Altså garnet man strikker med på fingeren, flytte garnet fra forran til bak arbeidet alt ettersom oppskriften sier?![]()
Det så kjempefint ut!Sjekk pickles
De har et teppe som heter sukkertøyteppe, som er lett å strikke, elastisk og i følge mine venninner med barn "helt genialt".
Har strikket det i barselgave til hvertfall 7 stk, og jeg vet at hvertfall fem av dem bruker teppet i barnehagen når de skal sove i vogn, så jeg tipper det er et lurt valg![]()
Så fester man de løse trådene til slutt da..?Du bare bytter farge og fortsetter å strikke på de maskene du har![]()
Nå føler jeg meg veldig formanende her, men strikkeoppskrifter er litt sånn som matoppskrifter; bare gjør akkurat som det står, selv om det virker rart. Det er en plan med det, og som regel går det som det skal![]()
JaSå fester man de løse trådene til slutt da..?
Hva slags garn pleier du å bruke? Tenkte kanskje jeg skulle prøve meg på teppe, men må en tur innom en garnbutikk å kjøpe store nok pinner og riktig garnSjekk pickles
De har et teppe som heter sukkertøyteppe, som er lett å strikke, elastisk og i følge mine venninner med barn "helt genialt".
Har strikket det i barselgave til hvertfall 7 stk, og jeg vet at hvertfall fem av dem bruker teppet i barnehagen når de skal sove i vogn, så jeg tipper det er et lurt valg![]()