Strikkeklubben

Første gang jeg har strikket et ordentlig plagg!
Vis vedlegget 259389

Så fornøyd [emoji170] Litt skjev her og der, men pytt pytt. Tviler på lillegutt bryr seg [emoji87]
Så fin! Bra jobba :) Er ikke så veldig erfaren strikker selv, men det har vel blitt en 10-15 plagg de siste årene (mest til barn.) Og husker DEN følelsen når strikketøyet var av pinnene og alle tråder festet! Fremdeles stas da.

Ikke babystrikk, men barnestrikk [emoji4] måtte jobbe hardt for å få ferdig bunadstrømper til 17mai [emoji28] brukte en uke [emoji4] men skal ikke gjøre det en gang til på så kort tid [emoji23][emoji85]

IMG_7381.jpg

Vis vedlegget 256246

Willumsselebukse fra Petitknit.
Denne var ikke vanskelig å strikke!
Strikket til lille prinsesse[emoji173]️ aaalt trenger ikke å være rosa, tenker jeg :)
Kjempefin! Enig ang. farge. Men verre når jentene blir to, tre år... da bruker de det ikke om det er «feil» farge.

Jeg strikker okergult til mageboeren nå. Vet ikke kjønn enda, men kommer til å gå for «guttete» eller «jentete» knapper. Jenta vår ble tatt for å være gutt hele tiden da hun var baby pga mye kjønnsnøytrale farger og arveklær fra gutter. Litt irriterende når det skjedde gang på gang.

5f203a4892f4b43810f2fdb37dd23477.heic

Rakk å bli ferdig med hentesettet til min søster sin gullklump :-D Lue og bleiebukse er i samme mønster som spiralsokkene, men fant ikke oppskrift på dette, så jeg måtte skrive oppskriften selv. Hehe! (Jeg kjøpte ny strømpebukse i samme farge som bodyen før det ble tatt i bruk [emoji23])

Svigermor skal strikke kosepose fra bluum, Venter spendt på pakken i posten [emoji16]

Åh, den var fiiiin!!! Vanskelig å strikke?

Nei syns denne i grunnen var veldig enkel da det ikke er noe mønster i form av kast, perlestrikk osv. Det er økning og felling bare og det mønsteret hvor du skifter mellom fargene, men det var ikke noe problem selv om det er første gang jeg har strikket slik mønster [emoji4]

Rakk å bli ferdig med hentesettet til min søster sin gullklump :-D Lue og bleiebukse er i samme mønster som spiralsokkene, men fant ikke oppskrift på dette, så jeg måtte skrive oppskriften selv. Hehe! (Jeg kjøpte ny strømpebukse i samme farge som bodyen før det ble tatt i bruk [emoji23])

Så utrolig fint! :)

Hvor mange masker la du opp til luen? :)

Back
Topp