Strikkedamer

En tråd i 'Juli 2017' startet av Frokostkaffe, 30 Okt 2016.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. 2017nurket Betatt av forumet Påskekyllingene 2020

Ser det er mye salg på garnius.no vurderer å handle litt garn så jeg kan strikke til nurket i jula :)

2. Trultemor88 Gift med forumet JuniJubel2021

Blir det ikke veldig varmt for de små med strikketøy midt på sommeren?

3. Lulalei88 Glad i forumet

Jeg strikker en del i blanding mellom bomull og merinoull, "sommerull" som det kalles. Her på Vestlandet kan det lett være 10 grader og regn på sommeren også..

• Liker Liker x 1
  4. 2017nurket Betatt av forumet Påskekyllingene 2020

Sommeren kan jo være veldig variabel her, så mange tider går det nok bra med ull også i juli/august. Tenker at der jeg strikker i ull skal strikkes i str. 3-6 mnd sånn at det kan brukes utover høsten. Blir å strikke noen plagg i bomull også :)

5. Smil90 Elsker forumet Augustlykke 2015

Jeg må først strikke ferdig til storebror, holder på med en jakke :)
    Så etterkvart blir det også litt til nestemann :)

6. Elisabethh Gift med forumet Marsipanene 2019 ❤ Aprilbarna19 ❤ Julibaluba 2017

Jeg har akkurat begynt på å strikke en bukse til babyen. Strikker i merinoull og størrelsen er 6-12 mnd. Tenker den blir fin til vinteren. Litt skeptisk til å strikke alt for smått, da de vokser så fort, og det uansett er sommer når han/hun kommer.

7. Prøverøret Flørter med forumet

Har strikket babyklær i mange år allerede, så har blitt en del[emoji12] elsker denne supermyke selebuksen og har planer om å strikke et par til i litt mer nøytrale farger[emoji16]

• Liker Liker x 3
  8. gulleliten2012 Forelsket i forumet

Har lyst til å strikke hentesett til babyen, hadde ikke kunnskapene med de to første. Men åssen garn burde man bruke da?
    Er som oftest ganske varmt her i starten/midten av juli :p

9. Julibaby-2017 Første møte med forumet

Strikker en del. Har strikket mye til min lille gutt på 2 år. Spent på hva som befinner seg inni magen nå :happy:

10. Lulalei88 Glad i forumet

Så fin den var :) Hvor kommer oppskriften fra? :)

11. Prøverøret Flørter med forumet

Den er fra boka Myk start :)

• Liker Liker x 1
  12. **Poppy** Flørter med forumet

Åååå så mye fint! Må legge inn noen bestillinger fra besteforeldre og strikkeglade venninner tror jeg :D:)

13. Frokostkaffe Flørter med forumet

Såå fin den var!! Jeg strikket denne også men syns den ble litt løs og stor. Strikket i tynn merionoull. Kanskje det var det som ble feilm men ville ikke ha for varm ull på sommeren...

14. Prøverøret Flørter med forumet

Tror denne str skal passe til babyen er 5 mnd kanskje:) strikket i alpakka garn. Men nå er jo denne rosa da, og jeg innbiller meg at jeg får en gutt:) må nok lage en ny[emoji12]

15. Linni88 Andre møte med forumet

Har komt godt på vei med fletteteppe i krem hvit som er tenkt som vognteppe. Ååå gleder meg til å kjøpe vogn ❤

Del denne siden