Strikkedamer! Hva har dere på pinnene? :)

Hei! Da har jeg kjøpt meg oppskrifter og garn til disse to prosjektene. Nå skal frøkna bli fin på vei hjem fra sykehuset ;) Hva strikker dere til knøttene?

ImageUploadedByBV Forum1442596681.985031.jpg

ImageUploadedByBV Forum1442596691.972808.jpg
 
Hvor har du funnet oppskriften til den øverste? Den var veldig fin :)

Og snøløvdressen er så fin! Og den går så fort å strikke :)

Den øverste er fra Sandnes garn 'Baby' nr. 1415 :) Det heftet har mange fine sett til babis!

Godt snøløvdressen går fort, er ikke den som strikker hver kveld, så tar litt tid. Har iallefall 5 mnd på meg ;)
 
Jeg har satt naboen til svigermor på saken. :p har ikke friske nok hender til å strikke selv. (Eller dyktighet og tålmodighet.)
Så her blir det en snøløvdress, en høstløvdress og en mariusdress. Tenker det er greit å ha litt å bytte i. :p med vesla brukte jeg MYE ulldresser, og hadde ullundertøy under. Funket veldig fint oppi den gode, lune vognposen. :)
 
Den øverste er fra Sandnes garn 'Baby' nr. 1415 :) Det heftet har mange fine sett til babis!

Godt snøløvdressen går fort, er ikke den som strikker hver kveld, så tar litt tid. Har iallefall 5 mnd på meg ;)
Fare for at jeg må ut og kjøpe litt garn i dag. Takk for bra tips :)
 
Fare for at jeg må ut og kjøpe litt garn i dag. Takk for bra tips :)

Jeg er litt sur på oppskriften i dag :p Bærestykket på genseren var litt innviklet, pluss at jeg valgte alpakka-ull pga farge. Angrer litt på valget også. Så nå ligger strikketøyet i posen og blir der til tålmodigheten er tilbake o_O Hehe.
 
Jeg er litt sur på oppskriften i dag :p Bærestykket på genseren var litt innviklet, pluss at jeg valgte alpakka-ull pga farge. Angrer litt på valget også. Så nå ligger strikketøyet i posen og blir der til tålmodigheten er tilbake o_O Hehe.
Haha! Kjipt å være sur på oppskriften ;) Men alpakka er jo så deilig å ha på seg - det blir kjempe bra så fort du kommer over kneika. Mini kommer til å få det så varmt og godt i sitt hentesett ;) Stå på! Ikke gi opp :)
 
Haha! Kjipt å være sur på oppskriften ;) Men alpakka er jo så deilig å ha på seg - det blir kjempe bra så fort du kommer over kneika. Mini kommer til å få det så varmt og godt i sitt hentesett ;) Stå på! Ikke gi opp :)

Åå! Du er vel skjønn! Det hjalp på tålmodigheten og strikkelysten ;) Hun kommer jo i februar, så greit med varm ull da. Får heller gasse på å strikke masse annet i andre garntyper. Takk for motivasjonen!
 
Jeg har begynt på lappeteppe til hver av de andre 3 ungene, men gått lei etter en lapp eller 2.. Så er veldig stolt over meg selv for snart å ha strikka ferdig dette :D strikkinga er stort sett selvlært og veldig nybegynner aktig, Meeen men :p

20150919_205546.jpg
 
Har akkurat påbegynt sukkertøyteppe til Pickles, spennende å se hvordan det blir :) Fornøyd med fargevalget!
 

Vedlegg

  • 1443347387588.jpg
    1443347387588.jpg
    61,8 KB · Visninger: 58
Øverste har jeg strikket buksa til 2 åringen, nydelig, men ho nekter å gå i den.

Har du? Jeg begynte på jakka men har så problemer med å forstå oppskriften. Kanskje du kunne forklart meg litt over en PM? ;) Vil ikke gi opp heller! Trenger bare en dytt i riktig retning :p

Typisk at de ikke vil gå med det når man har lagt så mye arbeid i det! Flax en baby ikke kan si imot ;)
 
Back
Topp