Strikkedamer! Hva har dere på pinnene? :)

Så fin! Måtte jo bare kjøpe oppskrift, men forstår absolutt ikke hvordan jeg skal gjøre det.. :p
Hehe
Søk opp videoer på hvordan man strikker vridde masker :) Tipper at om du ikke strikker vridd, men holder deg til vanlig rett/vrang, så blir det nok veldig fint uansett :)
 
Søk opp videoer på hvordan man strikker vridde masker :) Tipper at om du ikke strikker vridd, men holder deg til vanlig rett/vrang, så blir det nok veldig fint uansett :)

Takk for tips! Kan maskene, men er YouTube-opplært strikker så har litt vansker med å lese oppskrifter :p men får bare prøve meg fram så kanskje jeg finner ut av det ;)
 
ee0913914cf2ee3c48b5ae2fe7108656
 

Vedlegg

  • 1454149438338.jpg
    1454149438338.jpg
    84,7 KB · Visninger: 31
Sniker fra mars. Har strikket et slags omslagsteppe til bilstolen med åpninger til selene. Ingen oppskrift, men fant på selv. Nå blir det ull under lillegutt også, og ikke bare over som det ville vært med et teppe. Over han kan det være alt fra null til fire lag ull. Da håper jeg han ikke trenger altfor mye klær og får selene godt inntil kroppen
2016-02-13 17.02.04.jpg 2016-02-13 17.02.47.jpg 2016-02-13 17.03.05.jpg 2016-02-13 17.03.30.jpg
 
Vis vedlegget 161854

Strikka to av denne til lillebror nå, lett og raskt, som du sier:)

Prøvde den blå uten å "vri", men det ble ikke like pent i det hele tatt!
Fine! :) Elsker oppskrifter som blir fine OG er kjappe :D

Litt overrasket over at det ble så stor forskjell på å vri og ikke vri. Men begge var fine da! :)
 
Fine! :) Elsker oppskrifter som blir fine OG er kjappe :D

Litt overrasket over at det ble så stor forskjell på å vri og ikke vri. Men begge var fine da! :)
Jada, brukanes behgw to. Mamma sier jeg skal dampe dem for å få dem jevnere, men jeg vet ikke hvordan :p
 
Jada, brukanes behgw to. Mamma sier jeg skal dampe dem for å få dem jevnere, men jeg vet ikke hvordan :p
Er bare å stryke dem med dampfunksjonen på strykejernet på ;) Gjerne med et kjøkkenhåndkle over, sånn at du ikke tar strykejernet direkte borti strikketøyet.
 
Nettopp ferdig med to kjappstrikkadrakter til lillebror.
En i 0-6mnd og en i 6-12 mnd.
I gang med en rillejakke til storesøster i str 2 år nå.
 
Back
Topp