Strikkedamer! Hva har dere på pinnene? :)

Holder på med en kjole til minsta og en topp til meg selv.
 
Har begynt på 2.arm til genseren jeg strikker til størstejenta. Jeg er ikke veldig dreven og veldig treig, så det tar lang tid:p

1438451151793.jpg
 
Man finner jo vanvittig mye lurt på YouTube:) jeg har lært så utrolig mange triks etter jeg fant ut at det lå masse videoer der:)
 
I kveld har jeg strikket Prøvelapper for å friske opp siden siste fiasko havnet i søpla :p Ble en lapp med perlestrikk, men har nok gjort feil. Jeg er elendig!
 
Har ikke begynt å strikke til baby enda, men etter ferien blir det nok et par fuglemammas omslagsbody i hvitt ☺ så blir det planlagt mer etter vi har fått høre kjønn (krysser fingrene for at de får til å se det på oul) ☺
 
I kveld har jeg strikket Prøvelapper for å friske opp siden siste fiasko havnet i søpla :p Ble en lapp med perlestrikk, men har nok gjort feil. Jeg er elendig!

Hva er det du sliter mest med da? Jeg kan prøve å hjelpe deg ;) også på dropsdesign.no er det veldig gode lærevideoer :)
 
Hva er det du sliter mest med da? Jeg kan prøve å hjelpe deg ;) også på dropsdesign.no er det veldig gode lærevideoer :)
Jeg vet ikke hvor det går galt. tror teknikken er for dårlig. Og at jeg ikke ser hvor jeg har strikket rett og vrangt fra før, også glemmer jeg hva som er neste:p ble sånn her. Og det ser jo bare rot ut. ImageUploadedByBV Forum1438503225.462637.jpg
 
Også er jeg elendig på å lese oppskrifter siden jeg har så lite kunnskap :p Skal prøve å strikke en shorts fra guttestrikkboka, men Skjønner ikke oppskriften :p
 
Jeg vet ikke hvor det går galt. tror teknikken er for dårlig. Og at jeg ikke ser hvor jeg har strikket rett og vrangt fra før, også glemmer jeg hva som er neste:p ble sånn her. Og det ser jo bare rot ut. Vis vedlegget 128661
Jeg brukte litt tid på å lære meg å se hvilken maske som var rett og hvilken som var vrang. Syns det var lettest å se hvordan den forrige masken var strikket, mer enn den i runden før, om du skjønner?
 
Et evinnelig hekleprosjekt jeg lovet å gjøre for en kollega.. Har holdt på siden i vår, og det er så kjedelig. Har ikke samvittighet til å begynne på babystrikk før jeg er ferdig med dette :(
 

Vedlegg

  • 1438781843906.jpg
    1438781843906.jpg
    91,2 KB · Visninger: 80
Jeg brukte litt tid på å lære meg å se hvilken maske som var rett og hvilken som var vrang. Syns det var lettest å se hvordan den forrige masken var strikket, mer enn den i runden før, om du skjønner?
Skjønner. Må nok bruke tid på det jeg og!
 
Back
Topp