Strikkedamer! Hva har dere på pinnene? :)

Her har ryggen slått seg litt vrang, så det som er på pinnene får vente en stund merker jeg. Men min mamma har strikket Marius heldress som er planlagt og ha på hjem fra sykehuset. ;) Elsker de dressene!! <3
 
Ferdig med en liten hjelmlue/djevellue til lillegutt :)

Og i gang med en liten jakke i burgunderrødt ❤ Mannen som valgte garnfargen :)
 

Vedlegg

  • 1451317856166.jpg
    1451317856166.jpg
    36,1 KB · Visninger: 78
  • 1451317975675.jpg
    1451317975675.jpg
    73,3 KB · Visninger: 79
Har ingenting på pinnene! Ferdigstilt to gensere og ett teppe i kveld og nå kribler det i fingrene. Hva skal jeg begynne på??
 
Holder på med den nå og den blir så fiiiiin :) Tror det er noe man kan bruke mye og lenge ❤️

Da skal jeg spør om noe ;) La opp maskene til nyfødt og står jeg skal strikk rundt. Har den minste rundpinnen, men likevel ble det så stramt. Rekker ikke rundt, hvis du skjønner. Tenker jeg helt feil eller åssen gjorde du det? :)

Hvilken størrelse strikker du?
 
Da skal jeg spør om noe ;) La opp maskene til nyfødt og står jeg skal strikk rundt. Har den minste rundpinnen, men likevel ble det så stramt. Rekker ikke rundt, hvis du skjønner. Tenker jeg helt feil eller åssen gjorde du det? :)

Hvilken størrelse strikker du?
Strikker størrelse 3 mnd, men den og nyfødt hadde vel samme antallet startmasker? :) Strikket den første mønster-delen rundt på strømpepinner (som man gjør med sokker om du skjønner). Etter mønsteret skal man legge på masker, så da funker det fint med 40 cm rundpinne :)
 
Strikker størrelse 3 mnd, men den og nyfødt hadde vel samme antallet startmasker? :) Strikket den første mønster-delen rundt på strømpepinner (som man gjør med sokker om du skjønner). Etter mønsteret skal man legge på masker, så da funker det fint med 40 cm rundpinne :)

Aha! Det tenkte jeg ikke på ei gang. Fnis *slår seg selv på pannen* Tusen hjertelig ;-) Da blir det buksedress etter Alida-lua i samme bok ;) Holder på med den nå i kveld.
 
Har akkurat strikka ferdig kjøredress, djevellue og snart ett hjerteskjerf, mangler bare votter.
Ellers mangler jeg føtter og en sele til en romper men den ligger litt på hylla, ble lei.
 
Hvor mange masker legger dere opp på kyse/lue til nyfødt? Har ei på 60 m som nesten var for liten til første, og strikker nå ei med 73 m. Lurer på om det er for mye? :)
 
Ååååh, jeg vil også klare å strikke!!!!!!!!
 
Back
Topp