Strikke/hekletråd

Det er naturgarn fra sparkjøp :)
Har heklet noen remser som det står skal filtes fast. Bør disse toves for seg først og så filtes? Vil jo at de skal toves også:) Helt grønn på dette med toving:p hihi

Må jeg ha filtenål? Eller fungerer det med en annen nål og:)
Jeg ville ha brukt kortprogram 30 eller 40 grader til toving. Og bruk gjerne milo til toving (eller dropp vaskemiddel, det er bevegelse og temeraturforandringer som gjør at det tover, ikke såpa). Synes du ikke det har tovet nok, så kjør samme program en gang til, ikke øk temp!

Jeg synes det blir finest å feste pynten etter toving. De heklede remsene trenger ikke toves. Filtenål er nødvendig, ja. Den har tagger langs sidene som gjør at trådene filtes i hverandre. Vanlige nåler har ikke det.
 
Jeg ville ha brukt kortprogram 30 eller 40 grader til toving. Og bruk gjerne milo til toving (eller dropp vaskemiddel, det er bevegelse og temeraturforandringer som gjør at det tover, ikke såpa). Synes du ikke det har tovet nok, så kjør samme program en gang til, ikke øk temp!

Jeg synes det blir finest å feste pynten etter toving. De heklede remsene trenger ikke toves. Filtenål er nødvendig, ja. Den har tagger langs sidene som gjør at trådene filtes i hverandre. Vanlige nåler har ikke det.

Får bli neste gang med kortprogram. Var allerede tovet:p hihi

Kunne nok vært litt tynnere garn, men ellers ble jeg ganske fornøyd:)

1427996619011.jpg
 
0e0c2f3d8932a995ed32d8eb9e0a6f84
Tålmodighetsprøve halvveis ferdig :p Vet ikke helt om jeg liker fargene enda, men orker ikke rekke opp igjen heller... hihi..
 
Holder på å lage suttesnorer. Skulle gjerne hatt disse klipsa i sølv eller hvit. Men finner de ingen vei. Noen som har forslag til butikker som selger slike?
ImageUploadedByBV Forum1430160981.988692.jpg
 
  • Liker
Reactions: H&H
Holder på å lage suttesnorer. Skulle gjerne hatt disse klipsa i sølv eller hvit. Men finner de ingen vei. Noen som har forslag til butikker som selger slike?
Vis vedlegget 114547

De selger de på en del stoffbutikker. Som bukseseleklips. Ellers så kan du bestille de på stoff og stil. På stoff og stil i Bergen har de også noen som er beregnet på smokkesnor med figurer på. Der har de også sånn til å feste smokken med i silikon.
 
e95f72e80a8f15e324bf18d16d019320


Har allerede laget to babytepper (bare trådfesting igjen) og to ullbukser, noen luer, mariusgenser og par sokker og votter.

Blitt 3 par av disse søte babybootsa og de siste dagene :) Kjekt å få brukt opp restegarn på dette :) Og så er de da så søte :D
 
Hei. Jeg er nybegynner med hekling og har lagd mine første babytøfler. Også syns jeg de ble så veldig små! De er heklet etter en nyfødt-oppskrift. Sålen ble bare 7cm lang. Hvor lange/store er deres babyboots/tøfler, og hvor lange regner man til 0-3mnd egentlig??
 

Vedlegg

  • 1432046065580.jpg
    1432046065580.jpg
    81,2 KB · Visninger: 34
e95f72e80a8f15e324bf18d16d019320


Har allerede laget to babytepper (bare trådfesting igjen) og to ullbukser, noen luer, mariusgenser og par sokker og votter.

Blitt 3 par av disse søte babybootsa og de siste dagene :) Kjekt å få brukt opp restegarn på dette :) Og så er de da så søte :D
Har du en oppskrift? Finnes det på nettet? :)
 
ImageUploadedByBV Forum1432057921.412443.jpg
Er ca halvveis på Paelas Kjappstrikket drakt.. :)
Har å et mor Signe teppe på gang, men det er så kjedelig å strikke så spørs om det blir ferdig før frøkna kommer...
 
Nettopp ferdig med å hekle en smokklenke. Satser på at baby tar smokk når den tid kommer :p
58b9ac1920a3e59cff811f631313a9c9
 
Back
Topp