Strikke/hekletråd

Noen som har noen tips tiø hva jeg kan strikke eller sy etterhvert? :)
Er førstegangs og ikke helt klar på hva jeg bør ha enda :)

Noen som har noen tips tiø hva jeg kan strikke eller sy etterhvert? :)
Er førstegangs og ikke helt klar på hva jeg bør ha enda :)

Sy: babynest, ammepute, sengetøy osv.

Strikke: babysko/sokker, votter, luer osv, i forskjellige type garn, kan jo f.eks strikke nyfødtstørrelse i bomull eller tynt garn så det passer til sommeren, og litt tjukkere kvalitet til høst og vinter :) samme med gensere og bukser osv.

Sy: babynest, ammepute, sengetøy osv.

Strikke: babysko/sokker, votter, luer osv, i forskjellige type garn, kan jo f.eks strikke nyfødtstørrelse i bomull eller tynt garn så det passer til sommeren, og litt tjukkere kvalitet til høst og vinter :) samme med gensere og bukser osv.

Vet du om noen sider på nettet med noen bra oppskrifter? :)
Må inn til byen om jeg skal finne en butikk med sånt :p

Jeg pleier bare å Google etter oppskrifter, så finner jeg som regel det jeg vil ha. Har enda ikke funnet oppskrifter på ammepute, babynest og sengetøy, siden jeg skal få mormoren min til å kjøpe stoff i Tyrkia i april, og forhåpentligvis syr hun for meg også. Stoff i Tyrkia er utrolig billig!

Strikkeoppskrifter finner jeg også ved å Google :) har aldri kjøpt en strikkeoppskrift i mitt liv :p

Da er det bare å sette igang å google da, og lage seg en liste over hva jeg vil ha :D

Dere er så flinke ❤️ skulle ønske jeg kunne å strikke. Heldigvis kan mange rundt meg det. Koselige gaver å få det ❤️

Man trenger ikke oppskrift på sengetøy :p har man målene (det er bare å sjekke i kataloger fra kid etc der står målene på babydyner) og et snev logisk sans går det unna! :)

Sengetøy er ikke noe problem nei, men det er så kjedelig å sy :p hehe

Tror dere dette kan bli et fint teppe til slutt? :p aldri gjort dette før!!

Dette blir råstilig! Har lyst å lære meg å hekle ordentlig, men er alt for flinkt til å starte med prosjekter og ikke fullføre de... Har ennå ei monsterbukse jeg begynte å strikke da jeg var gravid første gang, mangler egentlig bare festing av tråder og nedsying av linningen, meeennn... kanskje nr 3 får brukt den. Av mine andre halvferdige prosjekter er en halvferdig osloanorakk og et mariusteppe..

Vet du om noen sider på nettet med noen bra oppskrifter? :)
Må inn til byen om jeg skal finne en butikk med sånt :p

Stoff og stil har en fin oppskrift på babynest. Skal sy en sånn etterhvert! Dessuten må vel ammeputa få seg et nytt trekk!

Ellers har jeg planer om å sy noen bodyer og luer til spiren i magen! Venter bare på verden fineste stoff som skal komme om noen uker!

Dette blir råstilig! Har lyst å lære meg å hekle ordentlig, men er alt for flinkt til å starte med prosjekter og ikke fullføre de... Har ennå ei monsterbukse jeg begynte å strikke da jeg var gravid første gang, mangler egentlig bare festing av tråder og nedsying av linningen, meeennn... kanskje nr 3 får brukt den. Av mine andre halvferdige prosjekter er en halvferdig osloanorakk og et mariusteppe..
Jeg håper det :D jeg lærte meg å hekle via youtube:p og det går litt i rykk og napp! Ofte et par dager mellom hver gang jeg hekler et par blomster:p men så har jeg heldigvis god tid;)

Stoff og stil har en fin oppskrift på babynest. Skal sy en sånn etterhvert! Dessuten må vel ammeputa få seg et nytt trekk!

Ellers har jeg planer om å sy noen bodyer og luer til spiren i magen! Venter bare på verden fineste stoff som skal komme om noen uker!

Kunne tenkt meg å sy noen klær jeg og :)
Har du bestilt stoff eller?:)

Back
Topp