Strikke/hekletråd

Kunne tenkt meg å sy noen klær jeg og :)
Har du bestilt stoff eller?:)

Har vel strengt tatt ikke bruk for mere stoff, men forelsket meg i et grønt stoff med vaskebjørner. Passer godt til både gutt og jente synes jeg! Så nå går jeg å venter på at det skal dukke opp! Bestiller ofte fra olivias.no, utrolig mange fine stoffer!
Har litt sytørke for tida, men prøver å komme igang igjen. Har endel ferdig klippet, og gutta trenger seg nye luer med ull!
Anbefaler forresten boka til Heilt spesiell og jubel, masse fine mønster og inspirasjon til barneklær i den!
 

Vedlegg

  • racoon.jpg
    racoon.jpg
    11,4 KB · Visninger: 50
Har vel strengt tatt ikke bruk for mere stoff, men forelsket meg i et grønt stoff med vaskebjørner. Passer godt til både gutt og jente synes jeg! Så nå går jeg å venter på at det skal dukke opp! Bestiller ofte fra olivias.no, utrolig mange fine stoffer!
Har litt sytørke for tida, men prøver å komme igang igjen. Har endel ferdig klippet, og gutta trenger seg nye luer med ull!
Anbefaler forresten boka til Heilt spesiell og jubel, masse fine mønster og inspirasjon til barneklær i den!

Så utrolig herlig stoff det var :)
Takk for tips:)
Skal absolutt sjekkes ut.
 
Prøver å hekle et teppe.mulig jeg begynner på et nytt når jeg vet hva det blir
 
Holder på å hekle babyteppe med bølgemønster til mitt kommende tantebarn som kommer på nyåret.

Skal hekle samme teppe til min lille spire, når jeg vet hvilke farger jeg skal bruke:)
 
Jeg er normalt sett avhengig av å strikke, men har ikke strikket en maske siden jeg ble kvalm for over 3 uker siden... Sliter "litt" med abstinenser... :(
Men klarer ikke tanken påxhåndarbeid når jeg er dårlig...
 
Noen her som vet hvor jeg kan finne oppskrift på en sånn rangle-lignende sak som skal henge på tvers over på vognen? Hehe.. Ser det ikke var det beste beskrivelsen, men jeg aner ikke hva det heter.. :p
 
15769b96fff9f54d21d5b920bf1cdabc

Ble ett par hurtigmekke tøfler som avbrekk fra one-piece'n ;)
 
Da var jeg igang med litt strikking jeg og:) tova teppe♡
1427640007292.jpg
 
En remse igjen:)

1427748021797.jpg

Noen som har erfaring med toving? Jeg har gjort mye rart opp igjennom årene, men aldri tovet noe:p hehe
Trenger litt tips til hvordan det lønner seg å feste pynten:)
 
En remse igjen:)

Vis vedlegget 110092

Noen som har erfaring med toving? Jeg har gjort mye rart opp igjennom årene, men aldri tovet noe:p hehe
Trenger litt tips til hvordan det lønner seg å feste pynten:)
Når du skal Tove så begynn på lav temp (30) og vask det sammen med en dongeribukse. Tov heller flere ganger og prøv deg frem med lavest temp først. Kjenner mange som har peist på med 60 grader med en gang og plagget har blitt ødelagt.
Spørs hva garn det er, er det "Tove" garnet bruker jeg å vaske det på 40 grader, da ble det perfekt

Hvilken pynt skal du feste? :)
 
Når du skal Tove så begynn på lav temp (30) og vask det sammen med en dongeribukse. Tov heller flere ganger og prøv deg frem med lavest temp først. Kjenner mange som har peist på med 60 grader med en gang og plagget har blitt ødelagt.
Spørs hva garn det er, er det "Tove" garnet bruker jeg å vaske det på 40 grader, da ble det perfekt

Hvilken pynt skal du feste? :)
Det er naturgarn fra sparkjøp :)
Har heklet noen remser som det står skal filtes fast. Bør disse toves for seg først og så filtes? Vil jo at de skal toves også:) Helt grønn på dette med toving:p hihi

Må jeg ha filtenål? Eller fungerer det med en annen nål og:)
 
Last edited:
Back
Topp