Stor mage!!

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Jeg er gravid uke 30 med nr 2, og magen min har de siste ukene blitt ubehagelig stor! Jeg er lav (165) så magen blir veldig kompakt! Alt er ubehagelig og vondt, flere med store gravidmager? Føler jeg ser høygravid ut! Og 10 uker igjen!!

Samme her! Er 164cm, og ble helt enorm sist. Er kanskje bittelitt mindre denne gangen, men føles mye ut å skulle vokse i 9 uker til :/

Kjenner meg litt igjen. Er selv 168, føler magen min er mye større denne gangen. Gravid med nr 2.

Jeg er 156.. Og magen har vokst MYE. Men SF målet er som normalt. Men siden jeg ikke har noe rygg å fordele magen på står den rett ut.. Dette blir bra på slutten :p

Føler jeg har stor mage, men er innenfor de normale målene så det kan jo være bare noe jeg innbilder meg

Jeg er gravid uke 30 med nr 2, og magen min har de siste ukene blitt ubehagelig stor! Jeg er lav (165) så magen blir veldig kompakt! Alt er ubehagelig og vondt, flere med store gravidmager? Føler jeg ser høygravid ut! Og 10 uker igjen!!
Jeg er 165 jeg også.. Å jeg føler at magen er veldig kompakt og vanskelig å "jobbe seg rundt". :P
Den er liksom alltid i veien! :P

Også det at magemusklene skiller seg så man ikke har muskler igjen.. Merker det spesielt når jeg skal reise meg opp fra gulvet, bilen osv..

Er 30+5 med nummer 2, og føler meg enorm!:p Er 158 cm, så her vokser magen utover:p Enda 9 uker igjen...

Også det at magemusklene skiller seg så man ikke har muskler igjen.. Merker det spesielt når jeg skal reise meg opp fra gulvet, bilen osv..
hehe ja. Jeg prøvde å reise meg fra sofaen i stad med kaffekoppen i hånda.. Det gikk ikke gitt :P Måtte sette koppen på bordet :P

Samme her. 160 høy og magen strutter og skaper mye vanskeligheter , det meste er tungt nå. Hjelpes... 9 uker igjen ja :o

Jeg er 167 og har svær mage allerede. Målte den til 114 cm her om dagen faktisk. Det er jo ganske drøyt, hehe :P

Utdyp takk! :) Har null styrke igjen i beina men har faktisk ikke tenkt på at manglende magemuskler kan spille en rolle..
Magemusklene deler seg og går ut mot sidene for å gi plass til gravidmagen :) de går i de fleste tilfeller sammen igjen av seg selv. Bare noen få må få tilpassede øvelser for å samle de igjen. Ligg på ryggen og stram magemusklene, hvis magen blir spiss og det er et mykt loddrett område midt på magen så har musklene delt seg :)

Magemusklene deler seg og går ut mot sidene for å gi plass til gravidmagen :) de går i de fleste tilfeller sammen igjen av seg selv. Bare noen få må få tilpassede øvelser for å samle de igjen. Ligg på ryggen og stram magemusklene, hvis magen blir spiss og det er et mykt loddrett område midt på magen så har musklene delt seg :)

Hvordan at du kjenner manglende magemuskler når du skal reise deg, gå ut av bilen osv? Er det tyngre å utføre disse tingene pga manglende muskelstyrke?

(Beklager dumme spørsmål :p)

Hvordan at du kjenner manglende magemuskler når du skal reise deg, gå ut av bilen osv? Er det tyngre å utføre disse tingene pga manglende muskelstyrke?

Absolutt ikke dumt sp.mål! Det er mye tyngre ja, for til vanlig bruker man mye mage og rygg i dagligdagse aktiviteter. Jeg merker det slik at jeg f.eks sliter med å reise meg opp hvis jeg har sittet på huk, bruker armene mer for å reise meg fra sofaen og på en måte ruller litt ut av senga istedet for å sprette opp.. Sit-ups f.eks er umulig! Komme meg ut av bilen går overraskende greit, men den er jo litt høyere slik at jeg mer bruker beinmuskene :)

Jeg har store problemer å reise meg fra benken hos lege/jm og gyn.. Og de spør alltid om jeg trenger hjelp da de ser hvor mye jeg strever.. Må rulle meg ut av senga og.. Og "faller" ned i setet på polo'n.. I touranen går det mye enklere da den er høyere..
Sitter jeg godt tilbakelent i sofaen er det ofte et strev å komme seg i loddrett possisjon igken..

Back
Topp