Stikkende smerter uke 30

Ny oppdatering herfra;

Da blir jeg visst på sykehuset under nøye oppsyn. Vaginal undersøkelse viste åpning på 1 cm og jeg er idag 31+3 . Følelsen var grusom og jeg knakk sammen og prøver å ta meg sammen for å ikke stresse kroppen . Men vanskelig[emoji26][emoji26]
Jeg går ihvertfall ikke til termin fikk jeg beskjed om, og pga av rask fødsel på nr 1 var de bekymret for enda raskere nå
Uff.. dette var jo ikke de oppdateringene vi ville ha. Men håper det ikke skjer så mye på noen uker enda.. Og at du greier å slappe av så kroppen ikke blir mer stressa over det hele

Uff så kjedelig [emoji20] håper du klarer å slappe av litt og får holdt lille inni magen litt til. Dritt å være innlagt da.. men heldigvis blir du godt passet på [emoji173]️ masse lykke til. Håper du fortsetter å oppdatere oss etterhvert [emoji4]

Huff dette var ikke gøy å høre :( håper det stopper opp og at lille holder seg inne i hvertfall en liten stund til :) en mager trøst kan være at jeg hadde to cm åpning i 2-3 uker før førstemann kom (det var riktig nok på slutten da), så det trenger heldigvis ikke ensbetydende bety at hun kommer med en gang :)

Vi håper jo helt klart at hun holder seg inne i noen uker til. Men med tanke på rask og prematur fødsel på førstemann, så legene at det kunne gå enda raskere denne gangen. Men nå har jeg fått roet ned mitt indre stress og må bare tenke positivt. Dette skal gå bra.

Masse, masse lykke til til deg og lille snuppa [emoji173] Får håpe hun blir inne i magen litt til, men vil nok også gå helt fint med henne blir hun født nå med tanke på at du har fått lungemodningssprøyter og allerede er vel innkvartert på sykehuset. Sender en klem![emoji4]

Lett oppdatering..

Mensmurringer startet dagen idag som gikk over i menssmerter. Fikk 2 smertestillende for å se om de hadde effekt, og nå har det avtatt litt og kjenner jeg er litt lett i hodet . Forferdelig å ligge sånn å kjenne å tenke og engste seg. Det er jo ikke det man vil liksom[emoji55][emoji55]
Men siste 24 timer har jeg også hatt ekstrem halsbrann og da begynner man jo selvfølgelig å tenke om det er et tegn også. Man blir sprø er det jeg har funnet ut[emoji12][emoji6]

Uff, jeg skjønner godt at man kan blir sprø av dette. Gå å vente på om noe skjer eller ikke. Men du blir heldigvis passet godt på [emoji5] Jeg krysser alt jeg har for at frøkna blir i magen litt til og at du får kommet deg hjem snart [emoji5]

Hvordan går det med deg? Må være tøft å være innlagt og ikke helt vite hva de neste timene/ dagene bringer.
Klem :happy:

Hvordan går det med deg? Må være tøft å være innlagt og ikke helt vite hva de neste timene/ dagene bringer.
Klem :happy:
Jeg lever i en boble føler jeg. Får forskjellige beskjeder for hver dag. Først fikk jeg beskjed om å bare ligge og kunne gå på do. Nå idag igjen har jeg fått lov til å gå litt rundt pluss at jeg må begynne med blodfortynnende siden jeg ligger så mye. Ingen kan svare meg på hva som skjer videre og ingen vil måle livmorhals eller åpning for å se om noe er i prosess.. Jeg blir sprø. Samtidig får man beskjed om at det kan hende man må bli her frem til uke 34 og i neste sekund sier de at de vil se om jeg kan bli sendt hjem etter helgen. Frustrert og utslitt

Jeg lever i en boble føler jeg. Får forskjellige beskjeder for hver dag. Først fikk jeg beskjed om å bare ligge og kunne gå på do. Nå idag igjen har jeg fått lov til å gå litt rundt pluss at jeg må begynne med blodfortynnende siden jeg ligger så mye. Ingen kan svare meg på hva som skjer videre og ingen vil måle livmorhals eller åpning for å se om noe er i prosess.. Jeg blir sprø. Samtidig får man beskjed om at det kan hende man må bli her frem til uke 34 og i neste sekund sier de at de vil se om jeg kan bli sendt hjem etter helgen. Frustrert og utslitt

Slitsomt med så mange forskjellige beskjeder. Man kan jo bli gal av mindre!

Ikke greit å få så mye forskjellige tilbakemeldinger og ikke ha noe fast å forholde seg til...
Sender deg en klem!

Tusen takk alle sammen.
Hadde lege på visitt her og da fikk jeg beskjed om at jeg ikveld må begynne på fragmin fordi jeg ligger mest. Og at i morgen skal de måle livmorhals. Om den er uforandret så skal jeg visst hjem som jeg forsto på hun. Selv med 1-2 cm åpning. Snakk om å bli forvirret

Tusen takk alle sammen.
Hadde lege på visitt her og da fikk jeg beskjed om at jeg ikveld må begynne på fragmin fordi jeg ligger mest. Og at i morgen skal de måle livmorhals. Om den er uforandret så skal jeg visst hjem som jeg forsto på hun. Selv med 1-2 cm åpning. Snakk om å bli forvirret
Får håpe at du får dra hjem om det er trygt for deg og lille. Er alltid bedre å være hjemme enn å ligge på sykehuset. Håper i hvertfall beskjedene blir litt klarere framover for deg :-)

Tusen takk alle sammen.
Uff.. selv med forvirrende svar og masse som skjer. Så håper jeg på uforandret livmorhals. Bet om flere som har gått med 1-3 hm åpning i mange uker.

Tusen takk alle sammen.
Hvordan går det med deg idag? [emoji4]

Joda det går fint. Er fremdeles her på sykehuset . Ingen endringer i målene. Men de blir fortsatt ikke enige om jeg skal hjem eller bli til jeg er i uke 34
Dumt det ikke har endret seg til det bedre.
Håper du får en god natts søvn og at de har gode nyheter til deg i morgen :Heartred

Det å "stå på krava" er kanskje ikke det du har mest overskudd til akkurat nå, men jeg anbefaler å huke tak i en av de ansatte der som du stoler på og fortelle om hvor utfordrende og ekstra stressende det er for deg å måtte forholde deg til så mange ulike mennesker med ulike meninger. Be om å få en, maks to, av (over)legene som hovedkontakt så du får litt kontinuitet i oppfølgingen. Ferieavviklingen er vel stort sett ferdig nå, så det burde være mulig.

Back
Topp